Vandaag kwam het er dan eindelijk van: ik heb met mijn nieuwe Wintec dressuurzadel gereden. Ik had het zadel al ruim een week in huis, maar de juiste boommaat zat er niet in en natuurlijk was hij bij Divoza niet standaard op voorraad, en moest hij besteld worden. Een rode boom, de 1-na breedste.... en dat voor een paardje van net 1.52 m. Maar ja, ze is nou eenmaal erg rond gebouwd, en de maatsjabloon was er erg duidelijk over, de rode moest het zijn!
Het inbouwen is een fluitje van een cent, Stuart had hem er binnen no-time in zitten. Het zadel ligt echt fijn! Ik had gisteren naar het zadelpasdeel op de L2 DVD's gekeken, en dit zadel blijft keurig áchter de schouderbladen! Mijn oude dressuurzadel niet hoor, daar kwamen Danny's schouderbladen echt tegenaan
Het zadel ligt als een huis. Verder naar achteren dan mijn oude zadel, en het is mooi kort (17") zodat het niet té ver naar achteren op haar rug kwam. Wat opviel na het opstijgen: het zit werkelijk heerlijk. Ik had helemaal niet het gevoel alsof ik er aan moest wennen, integendeel - het voelde alsof het voor me gemaakt was!
Danny leek het ook prima te vinden. Eerst maar even in de buitenbak getest, stap, draf en galop. Ik zat heerlijk! Balance point was makkelijk te vinden, en door de luchtgevulde kussens had ik het gevoel dat ik veel vloeiender met de bewegingen mee kon gaan.
Toen de drafbaan op. Het was al bijna donker, maar ik wou het toch even testen op de plek waar het het meest gebruikt gaat worden . Lekker een paar kilometer gedraafd, Danny liep prima: mooie grote passen, hoofd laag, het voelde goed. Toen het helemaal donker was nog even in de buitenbak (vooral de galop was fijn, sinds ik het balance point gevonden heb gaat dat al erg lekker en dit zadel maakt het nog fijner).
De tijd zal natuurlijk leren of dit echt een goed zadel voor ons is, maar voorlopig ben ik erg positief!
Bladwijzers