Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 79

Topic: Fietsen met paard naast je

  1. #61
    Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    1.996

    Re: Fietsen met paard naast je

    Met Pjelk fiets ik heel soms. De eerste keer was toen hij in de manege stond en weer naar de wei moest en mijn fiets daar ook was. Hoe dat zo kwam weet ik niet meer ( ik ga altijd gewoon rijdend naar de manege) maar het kwam er op neer dat het handigst was Pjelk aan de fiets mee te nemen. Ik vond het best spannend zo de eerste keer en meteen door het dorp maar Pjelk gedroeg zich keurig! Nu doen we het, als het zo uitkomt wel vaker.

    Mijn eerste paard-en-fiets ervaring was trouwens niet zo leuk. Toen ik negen was verzorgde mijn oudere zus namelijk een heel snelle Connemara pony. Ik wilde altijd graag mee daarheen en soms mocht ik er ook op. Zo ook een keer richting stal. Ik zat er zonder zadel op en mijn zus had hem vast aan het halster en vond dat we wel een stukje galop konden doen. De pony was al een eindje over de 20 maar nog altijd superenthousiast . Arbeidsgalop ging hem te traag dus zette hij aan in een stevige middengalop. Mijn zus hield hem niet bij op haar fietsje (die kon alleen in de derde versnelling) en liet toen maar los... In gestrekte galop en met enkel manen om aan vast te houden waren we toen heel snel bij de stal...

  2. #62
    Forumlid B10's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2006
    Locatie
    Driebergen (Utrechtse Heuvelrug)
    Berichten
    26

    Re: Fietsen met paard naast je

    Ben benieuwd of mij dit ook gaat lukken met die druktemakers,ik ga het zeker proberen.....
    Gr. B10
    AVS Panathenaia en El Psyché Jewel SA
    www.heuvelrugrit.tk

  3. #63
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Fietsen met paard naast je

    Ik fiets ook wel eens..maar dan niet en sturen en paard leiden hoor vind ik een beetje te gevaarlijk..

    Wat ik doe is dus een chauffeur meenemen
    Die fietst dus en bepaalt het tempo, en ik zit op het bagagerek (met m'n beide benen aan één kant, zodat ik dr vlug kan afspringen voor het geval dat..)

    En zo stappen we en draven we. Galloperen lukt niet echt want de chauffeur moet fietsen voor het gewicht van 2.

    's wel goed voor de conditie idd, heb het deze zomer veel gedaan maar nu niet meer, zal het nog eens opnieuw moeten oppakken!


    Groetjes
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  4. #64
    Forumlid B10's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2006
    Locatie
    Driebergen (Utrechtse Heuvelrug)
    Berichten
    26

    Re: Fietsen met paard naast je

    Dat is een goed idee,eerst iemand mee achterop de fiets.
    Zo kun je het goed oefenen.
    Bedankt!
    AVS Panathenaia en El Psyché Jewel SA
    www.heuvelrugrit.tk

  5. #65
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Fietsen met paard naast je

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door B10
    Dat is een goed idee,eerst iemand mee achterop de fiets.
    Zo kun je het goed oefenen.
    Bedankt!
    Sniks hoor

    Enne, ik deed het eerst in een 'omheind' gebied, beginnend in de weide..als je paard de benen neemt loopt ie geen gevaar om tegen een auto of wat dan ook te botsen..

    Het is trouwens erg handig als je paard de Yo-Yo game kent..als hij dan iets te dicht bij de fiets komt te lopen dan yo-yo je hem gwn trug naar achter..

    succes!
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  6. #66
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Fietsen met paard naast je

    Voordat je oefeningen nadoet die hier beschreven staan, is het aan te raden in elk geval het hele topic door te lezen, want daar staat ook in hoe je stap-voor-stap te werk kunt gaan en wat de voorwaarden zijn om je paard veilig naast de fiets te kunnen laten lopen!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #67
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Fietsen met paard naast je

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Voordat je oefeningen nadoet die hier beschreven staan, is het aan te raden in elk geval het hele topic door te lezen, want daar staat ook in hoe je stap-voor-stap te werk kunt gaan en wat de voorwaarden zijn om je paard veilig naast de fiets te kunnen laten lopen!
    Mee eens! Heb het net zo gedaan voor ik het de eerste keer probeerde.
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  8. #68

    Re: Fietsen met paard naast je

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    *knip*
    Het is trouwens erg handig als je paard de Yo-Yo game kent..als hij dan iets te dicht bij de fiets komt te lopen dan yo-yo je hem gwn trug naar achter..
    Huh.. laat jij Pips dan achter de fiets lopen? Ik ben nu met Wim juist veel leiden in dinges 2/3 aan het oefenen, want als ze achter de fiets loopt en ze schrikt en springt vooruit, heb je haar achterop en dat blief ik niet. Liever ernaast voor mij.

  9. #69
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Fietsen met paard naast je

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    *knip*
    Het is trouwens erg handig als je paard de Yo-Yo game kent..als hij dan iets te dicht bij de fiets komt te lopen dan yo-yo je hem gwn trug naar achter..
    Huh.. laat jij Pips dan achter de fiets lopen? Ik ben nu met Wim juist veel leiden in dinges 2/3 aan het oefenen, want als ze achter de fiets loopt en ze schrikt en springt vooruit, heb je haar achterop en dat blief ik niet. Liever ernaast voor mij.
    Ja, ik laat ze achter ons lopen maar wel met een ruime afstand tussen haar en de fiets (zo'n hele leadrope, 12 feet dus) als ze dan toch te dicht komt naar mijn gedacht gebruik ik de Yo-Yo game zoals ik hierboven al vermeld had. Als ze schrikt en ze springt vooruit zit ze dus niet meteen op de fiets en heb ik de tijd om eraf te springen en haar zo onder controle te krijgen..
    (Meestal is ze erg rustig hoor, zorg er ook altijd voor dat ze LB is voor we vertrekken, maarja schrikken onderweg is nooit uit hé)

    Miscchien is het idd wel veiliger om je paard naast de fiets te laten lopen maar zoals ik ook al zei zit ik achterop de fiets en leid Pips dus is het niet zo makkelijk om haar dan naast de fiets te laten lopen..fietsen én Pipa leiden vind ik nog net iets te gevaarlijk als zij uitwijkt of wegspringt moet ik loslaten of ik val ook..dus neem ik liever het zekere voor het onzekere

    Haha.... Pips leuk bijnaampje, bedankt!

    Horsefreakje
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  10. #70

    Re: Fietsen met paard naast je

    Ja hoor fietsen doe ik ook weleens, maar nu ga ik het steeds vaker doen! Vind het ook steeds leuker worden, moet ik bekennen.

    Ik hou meer van wandelen, maar aangezien mijn conditie niet erg goed is.. is het voor het paardje ook weleens fijn (aangezien z'n energie) om lekker naast de fiets te gaan!
    When I look into your eyes, it makes me so happy.
    Nothing I've ever known has make me feel this
    way.

    Horses are just the most wonderfull creatures
    in this world.

  11. #71

    Re: Fietsen met paard naast je

    Ik doe het ook nu met me anderhalf jarige shet een klein rondje hij vind het echt super leuk gaat die allemaal vreugdes boktjes maken En met wapi deed ik het ook veel maar nu wandel ik mee en NH ik en af en toe met de fiets

  12. #72

    Re: Fietsen met paard naast je

    is er trouwens ook een min leeftijd voordat je hieraan kan beginnen?? Of kan het geen kwaad??

    Ik fiets wel met mijn shet van 5 jaar en heel soms met mijn draver maar die loopt niet lekker mee. Die gaat liever stappen.
    I'll be back!

  13. #73
    Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    834

    Re: Fietsen met paard naast je

    Er zit wel een minumumleeftijd aan...
    ik zou met een veulen niet naast de fiets werken...

    Maar die leeftijd is per paard verschillend. Wat belangrijk is, is dat hij geestelijk voldoende volwassen is om zn concentratie lang genoeg op jou gericht te houden.
    Verder moet je natuurlijk de conditie van het paard rustig opbouwen.

    Ik persoonlijk zou niet beginnen met een paard jonger dan 1,5 jaar, maar dat is een mening, geen vaststaand feit.

    Ik fietste zelf regelmatig met mn shet, maar nu heb ik het gewoon te druk. Het is wel heel leuk om te doen.
    Wat ik oko nog wel eens deed, is hem opzadelen, langs de fiets meenemen naar een natuurgebiedje op ongeveer 3 km afstand, daar de fiets aan de kant zetten en een stukje gaan rijden, en vervolgens weer met de fiets terug.
    voor mn shet was het namelijk te veel om én heen en terug mij te dragen én een rondje natuurgebied te rijden. En zo kon hij rustig losdraven op de heenweg, en uitdraven op de terugweg. En konden we tóch een half uurtje door de bagger sjouwen.

    Groetjes, Lacuna

  14. #74

    Re: Fietsen met paard naast je

    word je dan niet omver gelopen door t paard
    ...hoe ben je daarmee begonnen enz...met trainen etc?

  15. #75

    Re: Fietsen met paard naast je

    Wel een erg oud topic hoor, dateert van december 2005!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •