Ik zet het maar even in deze rubriek neer, aangezien dit het "Parelli-hoekje" van het forum is .
Ik heb nu sinds de info-avond in Lunteren het nieuwe level 2 pakket in huis. Ik vind het verschil met het oude pakket echt enorm! En dan bedoel ik niet puur de materialen en het feit dat er DVD's bij zitten, maar de manier van benaderen. Ging het in het oude pakket nog puur om het uitvoeren van een aantal taken, in de nieuwe versie is het hele benaderen van het paard al compleet anders. Ook is er geen vaste volgorde meer, maar ben je met meerdere dingen tegelijkertijd bezig.
Het idee van de "savvy arrows" vind ik een vinding, ze zijn zo logisch en zo makkelijk toepasbaar. Ik heb het gevoel na al die jaren toch op een andere manier met paarden bezig te zijn. Alleen mosyen had ik kennelijk al die jaren al onbewust goed in de gaten .
Ik moet zeggen, dat ik laatst bij de L2 cursus in Aalsmeer het theoretische gedeelte wel gemist heb, het was toch nog behoorlijk taakgericht. Maar ach, misschien gaan de lessen ook nog wel veranderen in dat opzicht, en veel mensen lijken theorie toch niet altijd leuk te vinden in een cursus.
Ikzelf heb een andere manier van mijn paard benaderen ontwikkeld, wat "beleefder" zeg maar. Ik vraag netjes toestemming voor van alles - en krijg die gelukkig ook . Ik heb het idee dat Danny het erg prettig vindt dat ik me wat "netter" opstel. Ze was altijd al enthousiast als ik kwam, maar tegenwoordig hinnikt ze nét even harder .
Wat zijn jullie ervaringen? Wat doe je "anders" nu je de nieuwe kennis hebt? Wat zie je anders dan voorheen?
Bladwijzers