Neee, niet weer een andere stal hoor.
Op de stal waar ik sta, is een grote binnen stalgangenstelsel zeg maar. Daar staat het grootste deel van de paarden en Myra ook. Zij staat er alleen snachts en de rest de hele dag min een paar uur.
Ze staat daar naast een paardje dat altijd tegen het schot aan trapt en vreselijk gemeen tegen haar doet. Omdat alle boxen vol zijn dacht ik eigenlijk dat we geen andere stal konden krijgen.
Maar, ik als Myra`s beste vriendin moest natuurlijk in actie komen en ik ben naar de staleigenaresse gegaan om te vragen of Myra niet in een van de buitenboxen kon staan. Nou dat kon wel, ze mag vrijdag al naar dr nieuwe stalletje toe.
Haar nieuwe box zit in een soort inham van de schuur waar zes boxen in zijn gebouwd, waardoor ze naar buiten kan kijken, maar toch paarden aan alle kanten van haar heeft staan die ze kan zien. Dit zijn hele sociale paardjes, dus geen getrap meer 's nachts. Lekkere frisse lucht en geen drukte om haar heen. Ook zit haar paddock om de hoek en de paddock voor grondwerk tegenover haar stalletje. Ik ben er erg gelukkig mee, Myra hopelijk ook!
Bladwijzers