Ik heb een paar maandjes geleden mn barefoot geruild met het Podiumzadel van MafHaf. Dit paste voorheen erg mooi. Ik heb hem gepast in de zomermaanden waarbij Borus nogal ehm... weldoorvoed was.
Nu hij weer op stal staat, slinkt hij tot een gezonder maat fjord maar helaas lijkt het nu alsof mn zadel minder mooi past. Borus verliest vet op zn rug waardoor het zadel nu een beetje 'bridged'. Op het diepste punt van de rug komt nog weinig druk als het zadel erop ligt, waardoor de druk dus een beetje beroerd wordt verdeelt tussen de voorkant van dr rug/schoft en de onderrug.
Is met met een corrigerende pad mogelijk om te overwinteren? Of er een paar zelfgemaakte shim's inproppen? Want in de zomer zal hij weer zwaarder worden (onvermeidelijk) waardoor het zadel vast weer goed ligt. Of kan ik beter een zadelpasser erbij laten komen? Ken misschien iemand een zadelpasser in het noorden die aan te bevelen is?
Ik wil niet de eerste de beste zadelmaker ernaar laten kijken want de plaatselijke zadelboer was helemaal verbijsterd toen hij een keer mn zadel zag ("zoéen heb ik er nog nóóit gezien!")
Vind het erg jammer want ik ben nog steeds hardstikke blij met dit zadel, maar nu durf ik er niet meer mee te rijden want ben bang dat ik daar spijt van krijgen ga. Borus heeft geen gevoelige plekken op zn rug oid na het rijden, maar fjorden zijn een beetje hard he..
Met groetjes
Fitna
Bladwijzers