Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Bang voor barebackpad!!!

  1. #16
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re: Bang voor barebackpad!!!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jarno

    Hoedje af voor iedereen die hier zo deelneemt
    Rokje af zul je bedoelen

    Maar om even on-topic te blijven. Approach en retreat zou ik inderdaad ook proberen. Met m'n tink werkte het ook fantastisch. Hij was een beetje bang voor de waterslang en door steeds naar hem toe te gaan, op 2 meter afstand ofzo te blijven, tot hij ontspannen is en weer kijkt, en dan weer achteruitlopen, is het gelukt om hem nu gewoon zonder halster heel ontspannen af te kunnen spuiten.
    Met welke afstand je begint hangt een beetje van je paard af. Jeps was niet zo heel bang dus 'k kon wel redelijk dichtbij komen, maar dat is soms anders.

  2. #17
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Bang voor barebackpad!!!

    Mooi, bedankt voor jullie antwoorden! Ga dus inderdaad verder zoals ik dat al in gedachten had. Wat betreft jullie vragen, inderdaad ben ik te snel gegaan, en dat was stom, want nu kan ik weer opnieuw beginnen. Zo zie je maar weer, don't make assumptions. Ik heb zeker een stuk of tien paarden zadelmak gemaakt het laatste jaar, op de Parelli methode, en nooit is er een die een probleem had met de singel, ook niet de eerste keer. Deze wel dus...dat is duidelijk. Het is inderdaad een hele slechte ervaring geweest voor haar, en het zal me een hoop tijd kosten om haar vertrouwen terug te winnen, door mijn eigen schuld. Gelukkig hebben we alle tijd van de wereld ;o)

  3. #18

    Re: Bang voor barebackpad!!!

    Opmerking van uw moddie: dit is een Parellivraag in een Parellitopic, dus het is wel zo handig als de antwoorden uit de Parellihoek komen.

    Vragen over een andere-dan-Parellimethode zijn te vinden in de andere-dan-Parelli-topics. Verrassend simpel eigenlijk, nu ik erover nadenk

    May the horse be with you!

  4. #19
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Bang voor barebackpad!!!

    Ook Aramis heeft nooit gebokt toen hij voor de allereerste keer een zadel ophad, hij was zenuwachtig maar toen mijn life down ging deed hij metteen hetzelfde en hij keek er zelfs niet meer heen.

    Als je de singel rustig wat aantrekt, en vanaf dat het paard zenuwachtig wordt, snel de singel lossen en aaikes geven, en zo langzaam maar zeker opbouwen.
    Dit zou ik zeker nooit doen Jarno want dan denkt je paard dat de singeldruk wegging omdat hij zich zenuwactig begon te maken. IK zou dan net niet lossen en van het moment dat hij ook maar een beetje rustig wordt/ontspant metteen lossen.
    Anders leer je hem net zich op te boeien met aansingelen, net het tegenovergestelde dus wat je wil bereiken.

    Dunya, het is heel moeilijk om het vertrouwen van een paard te winnen, en zeker terug te winnen. Maar uit je fouteen leer je en alle paarden zijn natuurlijk anders.
    Ook ik zou een stap terug nemen en als het vertrouwen hersteld is pas enge dingen gaan toevoegen aan het grondwerk zodat ze er van wegkan. Zoals Callippo al zei, je kan er oefeningen rond doen en de enge dingen betrekken bij de dagelijkse rituelen.
    De pad vaak met je meenemen, misschien kan je hem vastbinden aan je rug of buik zodat hij toch steeds weer terug komt en ze er aan went dat het ding er is. Ik zou dit wel pas doen als ze jou vertrouwd. Je kan hem meenemen als je haar gaat voeren. Hmmm de BBP = eten !!!! Ik zeg maar wat hoor, je kan het in zoveel dingen toepassen.

  5. #20

    Re: Bang voor barebackpad!!!

    Agree agree agree!

    May the horse be with you!

  6. #21
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Bang voor barebackpad!!!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Agree agree agree!
    Dank je *bloos*

  7. #22
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Bang voor barebackpad!!!

    Jammer dat het zo gelopen is! Fenna was dan wel wat leftbrainder toen ik haar alles leerde, maar ook ik heb veel fouten gemaakt zodat ik vervolgens weer helemaal opnieuw kon beginnen. En ik weet hoe erg dat is (ik vond vooral mezelf echt een stomkop ).
    Maar je hebt idd alle tijd van de wereld, dus ik zou toch ook zoals de anderen al zeiden eerst het vertrouwen nog verder opbouwen. Vervolgens zorgen dat ze een positief gevoel bij de barebackpad gaat krijgen. Door haar rust te laten vinden bij de BBP (net zoals trailerloading) of zoals Skey zei, met voer ofzo. Pas als ze echt helemaal oke is met dat ding, dan eens los op haar rug, etc. Maar goed, ik vertel nu niet zoveel nieuws want dit zeiden de anderen voor mij ook al
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  8. #23
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Bang voor barebackpad!!!

    Nee klopt, het was achteraf ook stom, ik heb wel vaker het probleem dat ik te snel en te veel weer, en ja, daar leer je van, want dat doe je dan nooit meer!
    We zijn nu bezig met friendly, wandelen, poetsen, dat soort dingen, en de bbp is er vaak bij. Aan de kant, of op de rug van haar maatje, zodat ze hem steeds terugziet. Het kost tijd, maar we komen er wel!
    Thanks voor jullie antwoorden!

  9. #24

    Re: Bang voor barebackpad!!!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dunya
    Nee klopt, het was achteraf ook stom, ik heb wel vaker het probleem dat ik te snel en te veel weer, en ja, daar leer je van, want dat doe je dan nooit meer!
    (...) Het kost tijd, maar we komen er wel!
    Daarom is (was?) level 2 ook het impulsion level. Dat is echt niet alleen voor je paard!! Ik ken het zo, dat je nou eenmaal zovee wil en het gat zo langzaam en soms sla je dan iets over, of maak je oiets niet goed af, of wat dan ook. Achteraf zit je dan de blaren, leert weer een lesje in nederigheid en impulsion en zo gaandeweg ben je niet langer impulsive... maar heb je ooit impulsion... in je horsemanship.

    Tuurlijk kom je er wel! The slower the better

    May the horse be with you!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •