Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: osteopaat

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

osteopaat

Vanmorgen is de osteopaat Mariëlle Kamphorst bij Kabriche geweest.
    Ik vond/ had een bepaald gevoel dat ik Kabriche na wilde laten kijken.
    (zadel is nagekeken, tandarts, myler e.d en nu haar lichaam nog!)

Om 11 uur was M. (M. = Mariëlle, de osteopathe) er en zijn we naar stal gegaan. Kabriche d'r deken ging af en ik moest haar vasthouden. Na wat algemene informatie (leeftijd paard etc.) ging ze Kabriche onderzoeken met haar handen. Tot mijn grote schrik is er wel degelijk wat aan de hand!

Kabriche heeft 3 'oude' blokkades in de rug, bijna achterin. Ook heeft ze een blokkade in haar 1e nekwervel (dit is trouwens iets waar mijn ex-dressuurinstructrice mij ook eens opgewezen heeft). M. vertelde dat deze blokkades iets van lang geleden zijn. Ze is er vrijwel zeker van dat dit goed op te lossen is.

M. vertelde ook dat Kabriche altijd pijn heeft zodra er een zadel op wordt gelegd en je haar gaat berijden, de blokkades zitten onder het zadel.
    Toen ze dat zei besefte ik me weer wat voor een ontzettend lief paard ik heb! ik werd er helemaal ontroerd van!

Ook vond M. dat Kabriche een mooi gespierde rug heeft, iets waarvan ik stond te kijken want zo intensief heb ik haar niet getraind! Ze vond het een leuk, meewerkend paard. Maarja Kabriche is natuurlijk ook gewoon de mooiste en beste!!

Dat ze met stang en trens wel redelijk 'aan de teugel' liep komt gewoon omdat je haar dan meer kan 'dwingen'.

Dit verklaart voor mij wel waarom Kabriche zo'n lange (± 3 kwartier) loswerktijd nodig heeft en dan nog niet tot nauwelijks kan ontspannen. Dat ze niet kan ontspannen heeft ook tot gevolg dat ze niet kan nageven, en nog een aantal dingen...

Ik moet Kabriche nu één week rust geven, daarna wat beginnen met longeren en voorzichtig aan met rijden. Vervolgens moet ik M. bellen en vertellen hoe het gaat en waarschijnlijk is er dan nog één behandeling nodig.

Voor Kabriche is het dan een taak om te gaan 'voelen' dat (als het goed is natuurlijk!) het rijden niet meer pijnlijk is en ze kan gaan ontspannen.

Ik vond het een fijne vrouw die duidelijk van wanten weet, ze heeft mij als leek goed uitleg gegeven. Kabriche vond de behandeling wel best, af en toe was het wat ongemakkelijk voor haar, maar er waren ook momenten van totale ontspanning, heerlijk om je paard zo te zien genieten!

Ikzelf had een dubbel gevoel, voelde me schuldig dat ik niet eerder en ook dat ik haar gewoon elke keer pijn heb gedaan! Maar goed ik ben nu goed bezig en dat zei M. ook, je wilt duidelijk het beste voor je paard en dat voelt je paard ook wel!

Al met al was het dus een 'bijzondere ochtend'.

Voor geïnteresseerden de website van Mariëlle Kamphorst is http://www.osteopathiepaard.nl
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Re: osteopaat

Kan me goed inleven in je verhaal!

Na alle chiropractie zou Lodash "rideable" moeten zijn, maar er bleef van alles niet lekker gaan. Op aanraden van de chiro een masseur erbij, en hij bleek GROTE spierproblemen te hebben. Dan voel je je zo slecht! Arm beest! Dat gevoel (GLOEP! SLIK!) ken ik maar al te goed.

Wat jou misschien kan helpen is wat mij hielp: de chiropractor zei:

You didn't know better, and when you knew better, you did better.

Succes!

May the horse be with you!

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Grappig Odesa heeft exact hetzelfde gehad. Zij had ook 3 blokkades in de rug op de plek van het zadel. Marielle heeft haar ook behandeld en de 2e keer Martine (omdat zij hier al een afspraak in de buurt had).

Odesa is behandeld vlak voor het inrijden. Odesa loopt altijd erg ontspannen, hoofdje mooi laag. Verbaas me af en toe echt daarover, maar wel erg prettig natuurlijk. Hopenlijk heb jij dat straks ook. Ik voelde me in begin ook schuldig, ook al werd ze toen niet bereden, toch niet fijn lijkt me. Maar als ik zie hoe ze nu loopt, is dat wel weg. Maar Mafhaf heeft helemaal gelijk.

Succes met Kabriche

Aangemeld
    Aug 2005

Dank jullie voor de lieve reacties! En Mafhaf: die ga ik onthouden, dank je!

Wat toevallig Linnie dat Mariëlle ook bij Odesa is geweest, het geeft me in ieder geval vertrouwen dat het dus wel goed kan komen!!
    Maar ik snap niet goed met je zin: Odesa loopt altijd erg ontspannen, hoofdje mooi laag. Verbaas me af en toe echt daarover, maar wel erg prettig natuurlijk.

Waarom verbaas je je daarover dan? Had je niet verwacht dat het goed zou komen o.id.?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Zo, topic gevonden.

Martine is bij mij geweest ,haar compagnon.

En het doet zeer he, als er tóch wat aan de hand blijkt te zijn. Getsie.

Ik moest na 1 maand contact opnemen en had waarschijnlijk ook 2 behandelingen nodig. Maar dat was dus niet het geval.
    Misschien bij jou ook wel niet.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Vind dit een erg interessant topic (zal zo eens gaan kijken op die website van Marielle).
    Sindskort zijn de bekapper en ik erachter gekomen dat Tamara toch nog behoorlijk wat spanningen in haar lichaam heeft. Het is voor haar zelfs vrij moeilijk om in stilstand te ontspannen (als er niets met haar wordt gedaan dus). Tijd om de osteopaat er dus maar eens bij te halen...ik hoop dat het niet al te erg schrikken wordt...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Sorry, zal even toelichten

Meestal als paarden nog niet zo lang onder het zadel zijn lopen ze met hun hoofd vrij hoog. Tenminste zo kreeg ik het te horen, mijn ervaring met jonge paarden is erg klein, dus kan ook dat ik dat helemaal verkeerd heb hoor . Odes is nu 3 maand onder het zadel en loopt eigenlijk gewoon heel lekker ontspannen. Dit zal natuurlijk ook samenhangen met de behandeling. Alleen ik kan niet vergelijken met daarvoor, aangezien ze is behandeld voor het inrijden.

De verbazing zit meer in het feit dat ze hypersensitief is, een arabier is, ze dingen heel erg moeilijk kan vinden (en dan gaat het hoofd altijd heel erg hoog) en nu gewoon zo super lekker sjokt. Dat had ik niet verwacht, maar ben er wel heel erg blij mee.

Aangemeld
    Aug 2005

Het is nu 1 week gelden dat de osteopaat is geweest en dat betekend dat ik langzaam weer wat met Kabriche kan gaan doen.

Ik ben heel benieuwd of er verandering plaats heeft gevonden, ik hou jullie op de hoogte..

Bladwijzers

Forum Rechten