Pagina 5 van de 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 118

Topic: interview met eddy in de hoefslag !

  1. #61
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Ik denk ook dat iedereen die de Parelli-way of een andere vorm volgt zijn eigen ervaringen en mixen erdoorheen brengt (bewust/ onbewust) en natuurlijk is ieder paard + ruiter anders, dus dat vraagt ook vaak om een individuele aanpak.....
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  2. #62
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    @Prompter: Ik vind de belangrijkste winst danook nog steeds liggen in omgang, niet in prestatie!

    Maar ben het met je eens, dat voor een groot aantal mensen alleen voorbeelden in de 'gevestigde orde' aansprekend zullen zijn... Ik geloof echter ook heel sterk in het 'begin bij jezelf..'' principe... duss..

  3. #63
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Geloof ik ook absoluut in Nienke! Ik probeer het zelf zo goed mogelijk te doen.

    Veel mensen zijn helemaal niet geinteresseerd in fijne omgangsvormen, alleen maar in presteren en winstpunten. "Die knol moet het gewoon doen!". Dat soort types hebben geen boodschap aan een prettige, beleefde omgang.

    Maar gelukkig zijn wij d'r ook nog
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  4. #64
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    @ Prompter: Da's waar!!

    En voor het soort dat altijd roept: "Had ie maar geen paard moeten worden.." (misselijke uitspraak om als excuus te gebruiken om het paard met meer of minder geweld te laten doen wat jij wilt!) :
    Met een plezierige omgang, kom je niet alleen verder, de weg ernaartoe is ook nog eens veel leuker!!!

  5. #65

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Niek, jij praat alsof het alleen maar om de uitvoering van taken gaat. Imo gaat het om totale benadering van het paard...niet alleen om het goed/beter/best spelen van de games of rijden.... En het is nou juist het leren van de attitude/omgang met het paard waarin PNH zich zo positief onderscheidt van normals.... Die attitude heeft niets te maken met slingerende twistlocks. Die attitude komt naar voren in de dagelijkse kleine dingen... het je bewust zijn van de psychologie van een paard, de manier van kijken naar en omgaan met je paard. Het uiteindelijke totale plaatje van dit alles ziet er ook bij een L1/L2 student al zo anders uit dan bij de gemiddelde normal. Zoveel minder stress vol en met zoveel plezier! Dát is wat je heel goed aan normals kunt overbrengen zonder van hun te verwachten dat ze het ook zo doen! Ik geef altijd heel duidelijk aan, dat het mij beter past om op deze manier met mijn paard om te gaan. Dat ik graag respect voor hem wil hebben en het respect van hem graag wil verdienen, dat ik daar PNH voor 'gebruik' en dat onze huidige (super!) verstandhouding daar het resultaat van is! Ik ben nog niet eens L1, maar op de nieuwe stal waar ik sta zijn momenteel 4 van de 6 pensiongasten (waaronder ikzelf dus) met Parelli bezig... puur omdat ik ze aangestoken heb door te doen wat ik doe en de blijkbaar geweldig in elkaar stekende leermethode van PNH!
    wrong (imo en ervaring) : dat zie jij dat zie ik . Zo ziet een normal dat NIET. Een normal en zeker een scpetiche ziet die twistlocks etc.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Calippo
    Ja, en dan kijken ze naar Eddy en denken "dat kan ik toch nooit"

    Of ze zien hem er af vliegen op de horse event of paard ahoy wink (sorry)


    Als het dan echt zo onberijkbaar is dan zou Eddy niet vallen toch ?. Het bewijst trouwens maar weer wat voor uitdaging opere nog altijd is. Ook hier geld weer : Dat zie ik maar een normal niet.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callipo
    Het 'beste beeld' is voor iedereen anders, en de fanatieke dressuur-ruiter zal niet overtuigd zijn wanneer hij een instructeur een vervormde piaffe ziet uitvoeren, ook al is het dan op een halster. Die zouden eerder aangesproken zijn door een paard wat gewoon voor hem uit de trailer in loopt (handig op concours) of dat ene paard bij hun op stal, wat WEL stilstaat met opstijgen, wat WEL naar je toekomt vanuit de wei.
    Maar voer een goeie piaff uit op een touwhalster en nog zal een fanatiek dresuur ruiter niet overtuigd zijn. DAt stilstaande paard is vast en zeker ook niet zo wild als het paard van de fanatieke dresuur ruiter.. etc


    Alles wat hier nu gezegt word is van uit ons oogpunt beschreven (niet vreemd) En onze point of views zijn niet die van een normal. Wij letten op andere dingen en we hebben andere prioriteiten.

    My point : Je kan nooit iedereen overtuigen zeker niet met een verslagje van 4 pagina`s in de Hoefslag.

    My opinion: Het is niet aan studenten om normals of what so ever te overtuigen (en nog wel meer dingen). Maargoed een agree to disagree lijkt me het verstandigst
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  6. #66
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Als het niet aan de enthousiaste studenten had gelegen, denk ik dat er VEEL minder mensen Parelli zouden doen dan nu het geval is hoor!

    En hoe kun jij, Niek, nu wel zien hoe een normal denkt?
    Er zijn zoveel verschillende 'groepen' normals. Van mensen die proberen met een gewoon halster relaxte buitenritjes te maken, tot de winstpuntenjagers. En alles daar tussenin. En elke groep heeft een ander 'beeld' nodig om zich tot Parelli aangetrokken te voelen. Bij sommigen zal het inzicht, dat het ook ander kan, wellicht nooit bereikt worden, hoe mooi of geweldig de demo ook is. Maar tussen al die anderen, zitten misschien mensen die hun stal nooit verlaten en nooit in aanraking zouden komen met Parelli als er niet toevallig een L2 studentje langs komt, de mensen die NIET naar horse event gaan...

    Ik denk dat het voor niemand een taak is om mensen die-hard te gaan 'overtuigen'. Die overtuiging moet vanuit de mensen zelf komen, door de leuke dingen die ze zien. En of dat nu een gecertificeerde instructeur is, of een yoyo-ende L1-er waardoor de interesse gewekt is, dat maakt dan toch geen *** uit.

    Liever 100 parelli-ers in het land, dan 1 op de beurs!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #67

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Meschien had ik er beter bij kunnen zetten "Over het algemeen". Maar ik hoor genoeg om hier een mening over te vormen... Maargoed hier geld weer : Agree to disagree. Ik heb mijn argumenten aangedragen en je bent het er mee eens of niet. ...

    Over de hoeveelheid parelliers : Liever 1 iemand die een duidelijk beeld geeft op een beurs dan 100 parelliers die maar een half beeld geven..
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  8. #68
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Het probleem is dat als iets bij Eddy mislukt, de normal denkt: zie je, hij kan er zelf ook niks van. Lukt het wel, dan krijgen ze vaak associaties met "circus boltini". Ik denk nog steeds dat deze olievlek zich langzaam uit zal breiden en dat de grote interesse idd komt als een lokale grootheid (zoals bijvoorbeel Anky, of noem er maar een paard op) hier eens iets mee gaan doen. Dat geeft publiciteit en kan mensen doen verbazen. Hoe pro-actief is Eddy hierin? Als er iemand is die hierbij gebaat is, dan is Parelli.nl het wel, toch? Tot die tijd ben ik blij dat ik deze methode heb ontdekt en heb het daar voorlopig druk zat mee .

  9. #69
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    Over de hoeveelheid parelliers : Liever 1 iemand die een duidelijk beeld geeft op een beurs dan 100 parelliers die maar een half beeld geven..
    En met die ene iemand bedoel jij Eddy neem ik maar even aan?
    Laat dat nou net degene zijn geweest die mij aan het twijfelen bracht over Parelli!

    Na veel lezen, info zoeken en uitgebreid vergelijkend warenonderzoek kwam ik uit bij de methode Parelli. Deze sloot het meest aan bij mijn eigen visie en hoe ik wens om te gaan met in dit geval een paard (maar ook ieder ander dier).

    Op de Horse-Event afgelopen jaar was het dan eindelijk zover: Ik zou deze methode in het echt kunnen zien en wel door Eddy. Eddy maakte helaas een totaal afgematte en ongeïnspireerde indruk, vertelde bijna niets over Parelli en liet weinig van de games zien. De studenten die om hem heen bezig waren, waren echter druk doende en belangrijker: Zij en hun paarden hadden er lol in!

    Ook de standmedewerkers van Parelli Nederland waren enthousiast en bereid om uitleg te geven. Vastbesloten om toch meer te weten te komen, even een praatje gemaakt met Eddy... hij had er niet zo'n zin in, aangezien hij behalve leuk dat je ook Parelli wilt doen, zich omdraaide en wegliep...

    Gelukkig heb ik me niet laten leiden door de indruk die Eddy maakte die dag, de reden hiervoor ken ik dan ook niet. Maar zeker is wel dat die dag de studenten veel inspirerender waren als Eddy zelf, zeker voor een leek.

    Overigens is dit geen sneer naar Eddy, maar puur mijn indruk van die keer dat ik hem bezig zag. Misschien was hij wel erg moe, maar het was geen reclame voor de methode Parelli!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  10. #70

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Ik bedoel niet perse Eddy, het gaat over het algemeen : kwantiteit vs kwaliteit.. De hoeveelheid parelliers zegt niets over of ze het wel of niet goed uitvoeren (iets wat subjectief is natuurlijk)
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  11. #71
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Daar heb je helemaal gelijk in Niek!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  12. #72
    Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Merelbeke (België)
    Berichten
    622

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    I Have A Dream

    That someday normals and naturals will walk side by side...
    Horses and Live, It's all the same to me...

  13. #73

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    niet weer iemand die over dat woord valt he ?.,....
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  14. #74

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jarno
    I Have A Dream

    That someday normals and naturals will walk side by side...
    Keep on dreaming... ... zolang iedereen denkt in het kader: "best beter best", is daar geen kans op

  15. #75
    Anonymous
    Guest

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    Precies waarom zouden studenten dan de misplaatste verantwoordelijkheid tot het openen van ogen van normals op zich nemen? Als er iemand is die dit vele male beter kan.. We willen allemaal een zo positief mogelijk beeld creeren van nh/pnh en dat doet een student over het algemeen NIET.
    Juist de intresse van mensen wordt gewekt als ze een combinatie paard-mens kennen en die zien veranderen door PNH, dan gaan ze echt met oprechte intresse naar een demo kijken.

    Als ze denken dat alles goed gaat, paard gaat de trailer in rent niet weg etc. Dan zien ze de toegevoedge waarde van NH meestal niet en dan is er wel heel iets gaafs voor nodig om ze te overtuigen van het nut van een methode (idd helaas niet te zien bij laatste Horse event).

    Ik snap niet hoe je kan denken dat een student geen positief beeld geeft van NH... het gaat toch om de manier van omgaan, de gedachten switch en die is altijd merkbaar in het paard (en mens) zelfs voor leken. Ik denk dat het idd een olievlek is en PNH moet het gewoon hebben van aansteken van andere mensen door studenten waarna de geïntereseerden doorstromen naar Eddy en niet andersom. Maargoed dat is mijn 'Point of view'...

Pagina 5 van de 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •