Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: [L1/2] afstand bij circling-game

  1. #1
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    [L1/2] afstand bij circling-game

    Bij het spelen van de circling game, komt Shafaï aan 1 kant van mij (vrijwel altijd mn linkerkant) dichter naar me toe. Hij doet dat ongeveer 1/3 van de cirkel, daarna loopt hij wel weer aan het uiteinde van het touw.
    Het maakt weinig verschil of ik met 12ft of 22ft oefen, alleen met de 22ft komt hij zo dichtbij dat hij op het touw staat, dat is natuurlijk wel lastig.

    Short-range circling gaat wel goed, dan blijft hij mooi op afstand en ook bij de falling leaf vertrekt hij op een ruime cirkel.

    Wie heeft tips om hem te leren een gelijkmatige cirkel aan te houden???

    Alvast bedankt!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #2
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    afstand op de cirkel

    Tamara doet dit ook, maar dan aan de rechterkant. Vind ik ook echt heel lastig omdat je dan elke keer met je leadrope zit. Wat je zou kunnen doen is, zodra Shafai naar binnen valt, met je CS je ruimte aangeven (dit kan ook met het uiteinde van je leadrope). Je zou ook kunnen kijken of het aan je houding ligt (sommige paarden zijn zo gevoelig dat ze al op de minste aanwijzing naar binnen komen)...

    Als Tamara bij mij niet echt reageert op de CS of de leadrope zorg ik er wel eens voor dat ik een golfje door de leadrope heen stuur, dit helpt ook bij haar. Als ze het echt negeert loop ik gewoon ineens op haar af (zone 3), herhaal dit een paar keer op de momenten dat je paard naar binnen valt en ze gaan het doorkrijgen dat ze beter een bepaalde afstand kunnen bewaren :

    Hopelijk heb je hier wat aan? Bij Tamara is het altijd maar afwachten wat ik moet gebruiken, de CS werkt nu bijvoorbeeld heel goed...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  3. #3
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669
    Idd zoals Linda zegt, de cs gebruiken. Je kunt ook vanuit short range circeling het paard (door te drijven in zonde 2/3 met je cs) de circel groter te maken, mssn dat ie dan de link beter kan leggen.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  4. #4
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49
    OK, dus de CS gebruiken 'mag' wel op zo'n moment.
    Wel lastig, want hij doet het het liefst als hij vanaf de achterkant naar voren loopt, dus op het moment dat ik hem ff niet kan zien. Zo sneaky istie natuurlijk wel :d

    Ik zal de tip over de cirkel vergroten ook zeker even gebruiken!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #5
    Tip van Andy Booth hiervoor: niet wachten tot hij naar binnen komt. Als hij dat elke keer op dezelfde plek doet (kennelijk wel), doe dan iets VOORDAT hij daar is. Versnel hem voor die plek, dan is er heel weinig aanleiding voor hem om naar binnen te vallen. Slim he? Ja, die Andy kan wel wat met paarden...

    Mafhaf

    May the horse be with you!

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    209
    Urs zei idd ook dat je met je CS en evt string je ruimte aan moet geven. Even drijven in zone een of twee! Beste is uiteraard net voordat ie naar binnen komt. Maar ja.... da's altijd zo moeilijk! Maar goed bij mij werkt het prima met Flashy. Zij doet het nu veel minder.
    Je merkt het vooral in de falling leaf. Da's heel vervelend als ze dan te dicht bijkomt.

  7. #7
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49
    Bedankt voor alle tips!

    Het was al een tijdje geleden dat shaf de bochtjes ging afsnijden, maar vandaag deed hij het weer eens...
    Hij ging ook vooral heel hard langs mij heen, dus versnellen had niet zoveel zin (hij maakte zegmaar een recht stuk in de cirkel zodat hij ff lekker hard kon gaan, en aan het eind natuurlijk tegen het touw opliep)
    Zonder er echt bij na te denken, heb ik het 3e rondje dat hij zo dichtbij kwam ineens mijn arm+string naar hem toe gezwaaid (stick had ik niet bij me), het raakte hem licht op zijn schouder. Nou, daar was hij zo verbaasd over dat hij helemaal naar het eind van de lijn ging, hihi. Daarna was het ook weer over.
    Dus toch een oplossing gevonden
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •