Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: sturen met het touwhalster lukt niet

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    24

sturen met het touwhalster lukt niet

als ik op siets aan het rijden ben in de bak gaat het sturen met het touwhalster niet meer.... ik doe het allenaal volgens het boekje maar mevrouw loopt er gewoon doorheen
    Ik heb helemaal niets in te brengen... gister even geprobeerd met het bit en mevrouw liep veel beter soms zelfs al op fase 2
    Ik snap er echt helemaal niet van... misschien weten jullie wat ik fout doe?? of misschien een oplossing??
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: sturen met het touwhalster lukt niet

Gebruik je tijdens het rijden ook je stick? Die zou ik voorlopig bij je houden met rijden en als fase 3/4 gebruiken. Bij mij heeft dat wel geholpen met buitenrijden, als Fenna in galop ineens liever richting huis ging ofzo .
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Mag ik deze verplaatsen naar het parelli topic?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Anonymous
    Guest

tuurlijk ik dacht dat het meer niet parelli rijden was

Anonymous
    Guest

dat was ik dus he die gast :\

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    24

ik dus
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    ik dus

Ik heb hetzelfde gehad in het begin, liep ze zoals jij zei er gewoon doorheen. Ik heb het opgelost door een stap terug te nemen, te werken aan lateral flexion (hoe lichter ze daarop reageert hoe makkelijker ze ook wijkt voor de druk als je aan het sturen bent) en dan opbouwen: eerst in stap, dan draf, etc. Toen ook maar van het idee afgestapt om gelijk voltes te rijden: kleine reactie, gelijk release... Zo is het langzamerhand beter aan het worden. Misschien dat dit jou ook kan helpen?

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Weet je zeker dat je de fases hetzelfde gebruikt met bit als met een touwhalster? Want bij fase 1,2 en 3 gebruik je je touwhalster, bit, enz. helemaal niet.
    Gaat je porcupine op de grond wel op fase 1,2 of 3?

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    24

ik denk dat het probleem ook is dat siets vast zat bij dr eerste nek wervel... daarom is de lateral flexion ook niet goed.

ik gebruikte de zelfde fases dat is nou juist het rare.
    Procupine is ook lastis... ze loopt daar ook naar voren weg. misschien heeft dat ook wel te maken met haar nek?!

ik wil ook niet meteen voltes rijden maar bijvoorbeeld van de ene naar de andere kant van de bak.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik zou zeggen... eerst op de grond alle games er goed in hebben en dan pas erop!!!

Succes!

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

En daarvoor zorgen dat je paard lichamelijk 100% is!

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    24

ja... daar zijn we mee bezig. er komt binnenkort een osteopaat waarmee de homeopaat bij wie siets onder behandeling is samen werkt. de vorige osteopaat was helaas heel slecht

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Ik ga er even vanuit dat je pony niets lichamelijks mankeert, en het op de grond allemaal goed gaat.

Ik had een paar weken geleden ook inene een stakend paard, als ik op de linkerhand reed, ging meneer op de rechterhand, en andersom. Ik eraf, tijdje grondwerk, er weer op en van hetzelfde. (En ik met een rood hoofd en chaggerijnige kop, toch gaan rukken aan dat touw, waarom??? )

Toen hoorde ik Linda ergens op een DVD zeggen, so what als je paard van hand verandert. That's interesting!, ik probeerde met zo'n attitude erop te gaan zitten en het veranderde al een heel stuk, wou ik "van hand veranderen"en ging hij aan het einde toch naar links in plaats van rechts. Oke, geen probleem. Een sessie later heb ik dat ook toegepast, maar als hij een andere kant op ging, was dat inderdaad geen probleem, maar dan wel graag een gang hoger. Het werktte, oke niet altijd, maar ik zat ieg niet meer aan de leadrope te rukken.

Succes, en hoop dat de nieuwe ostheopaat geen erge dingen ontdekt.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980

Toen hoorde ik Linda ergens op een DVD zeggen, so what als je paard van hand verandert. That's interesting!, ik probeerde met zo'n attitude erop te gaan zitten en het veranderde al een heel stuk, wou ik "van hand veranderen"en ging hij aan het einde toch naar ]/images/smilies/tongue_smile.gif[/img] Het werktte, oke niet altijd, maar ik zat ieg niet meer aan de leadrope te rukken.
    .
    Mocht ik een rang hoger gaan als men paard iets niet goed doet, dan zou hij nooit iets goed doen, want het liefste wat hij doet is heeeeeeeeeel snel galoperen das dan ook meteen de reden waarom ik met Parelli begin. Als ik mijn teugels los dan is hij weg
    Horses and Live, It's all the same to me...

Bladwijzers

Forum Rechten