Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 83

Topic: *Update4*..over een gat in de basis en een zwaaiend touwtje.

Re: *Update2*..over een gat in de basis en een zwaaiend touw

nou eventjes een klikker"concept" op maat.

1) je klikkert met je stem (je handen heb je nodig voor de stick&string). Dus je roept heel enthousiast het beloningswoord wat je altijd gebruikt op het moment van; JA! Ik blijf even het woord KLIK gebruiken (da´s voor mij handiger)

* Je begint met het doen van datgene waarbij het op het laatst misgaat. In dit geval is dat een touwtje over de rug leggen.
    Je begint zachtjes met het naar je toe trekken.
    Na 5 cm: KLIK + beloon (beste = voedsel in dit geval)

* Overnieuw beginnen; touwtje weer terug in beginpositie.
    nu na 6 cm: KLIK + beloon

* bouw dit heeeel rustig op. Iedere keer een cm langer trekken. Raak niet in de verleiding om het heel snel te doen.

* Het gevaarlijke moment komt als je op het laatste stukje bent aangeland. Pas nu op, dat je er NIET OVERHEEN TREKT! Je stopt Vóór het cruciale punt: KLIK + beloon.

* op dit niveau blijf je heel lang hangen. Ga er niet overheen. Probeer je pony in te schatten, en HET MOMENT nèt voor te zijn: KLIK + beloon

* dat laatste stukje overwin je door telkens te klikken + belonen, net voor hij bang wordt.
    Dit is tevens je geheim.
    Hopenlijk overwint ie de angst door de gewenning en de herhaling + het feit dat hij zich concentreert op jouw KLIK + beloning (want ieder paard wordt graag gecomplimenteerd).

Belangrijk: neem een beloning waar Bruut echt dol op is
    Begin telkens vanuit de eerste positie, dus het touwtje bij iedere trek helemaal terug naar het begin, zodat het "trek" gevoel voor Bruut telkens langer wordt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Neem de tijd, doe het niet in één dag, maar liefst 5 sessies per dag van ongeveer 5 minuten.

GÃ*Ã*t het een keer mis, en ben je te laat met KLIK + beloning, doe dan een stapje terug in het proces en leg de lat (tijdelijk) lager

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Lil: Hij doet het aan beide kanten..
    Trea: duidelijk! Ik ga aan de slag! (met wortel schijfjes in de aanslag!! )

Ikhou jullie op de hoogte!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Succes!!!

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Zo! Dat ging dus echt als een speer!!
    Omdat het toch lastig bleek om vast te stellen waar het mis ging heb ik het als volgt aangepakt:
    Vrijdag:
    Recht voor Bruut gaan staan .. string zwiep over zijn rug... en langzaam af laten glijden.. life down! Hij (natuurlijk) aan de wandel.. opzij en achteruit.. ik rustig al zwiepend meegelopen...Hij staat tussendoor wel stil.. bijvoorbeeld het glijdende touwtje vind hij geen probleem... op het moment dat hij stilstond vanaf het moment dat ik zwiepte tot het moment dat het touwtje op de grond was (van rug af dus) BRIDGE+ beloning! Na 3 keer viel het kwartje en kon ik hem aan beide kanten friendlyen met stick en string..

Zelfde procedure herhaalt maar dan vanuit positie naast hem...met uiteinde leadrope.... en weer succes

Gister nog eens geprobeerd... en het zat er nog in! Na 1x een stapje, zag ik het licht aangaan vanbinnen bij Bruut! Hij had em door! Wat een wortelstukje al niet kan doen!

Meteen gister de yoyo geoefend... send ging altijd al als een speer, maar terughalen was moeizaam! Nu niet meer dus bij de eerste halve stap voorwaarts BRIDGE+beloning en hij had em!!! Helemaal goed. Ik hoef nu alleen nog heel even heel zacht het touw te 'kammen' en hij komt naar me toe gewandeld... Dit laatste nog niet voor de tweede keer geoefend, want vandaag is het echt pisweer hier!

Ik heb het boek van Inge Treblick besteld... heb de clickersmaak te pakken!

Re: *Update3*..over een gat in de basis en een zwaaiend touw

Klinkt goed Nienke. Bij sommige problemen, kun je inderdaad het licht sneller laten schijnen met je brigde en beloning.

Veel plezier met je boek.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Thanx! En jij nog bedankt voor de tip!

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Dat klinkt helemaal super Nienke! Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat als ik weer bij jullie op stal ben! (En nu maak je me wel zo nieuwsgierig naar het clickeren dat ik m'n clickerboek wil gaan lezen!)

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Snel lezen dan Nic... zodat je het uit hebt voodat je bij ons komt!!

Aangemeld
    Apr 2004

Ja, dat komt helemaal goed

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: *Update4*..over een gat in de basis en een zwaaiend touw

Ik had vandaag weer les met Bruut!
    Het ging echt super goed... voorbereidingen voor liberty gedaan en dankzij het clickeren (tips van Trea en boek van Inge treblick zijn SUPER!! ) geen/nauwelijks meer problemen met het wapperende touwtje!!
    Ik geloof dat Nicolien een beetje perplex was .. Bij het ophalen uit de paddock, kwam Bruut al vrolijk op mij afgestapt en kon ik hem zonder problemen ook met touw overal aanraken en zijn halster omdoen! Tijdens het spelen heel veel op fase 1. En Bruut is tegenwoordig gráág bij mij!! Dus 'bringback is een feest! Op één of andere manier lukt het me steeds beter om mijn tomeloze energie onder controle te houden! Nieuwe oefeningen (zijwaarts op cirkel, achteruit door porcupine aan staart) gingen er in als zoete koek bij Bruut... Hij werk helemaal 'tierig' Een soort rb zonder rb te zijn!! Oftewel.. liep briesend en snuivend van me weg en naar me toe!! Schitterend om te zien.. hij maakte er echt een spel van!
    Ik heb iig genoten!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Ik heb iig genoten!
    hihi IK nu ook!! Wat geweldig zeg! Jullie zijn ineens even met kangaroesprongen vooruitgegaan.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Oh wat leuk Nienke, wat heerlijk om te lezen ook! Ik wil nog veel meer van dit soort updates .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Aangemeld
    Apr 2004

Ik stond écht perplex vandaag Bruut die vorige keer nog een beetje terughoudend was met het uit het paddoc halen, kwam nu naar Nienke toe wandelen!
    En het is niet te geloven voor wat voor resultaten het clickeren heeft gezorgd! Bruut heeft nu eindelijk niet meer het idee dat hij wat hoeft te doen als er een touwtje over z'n rug zwaait!
    Ook de bringback gaat nu helemaal super! En de nieuwe oefeningen pakken jullie zo enorm snel op!
    Ik ben trots op jullie

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Nou, de "juf" zegt het ook al - dan moet het toch wel geweldig gaan . Mooi hè, dat je door één zo'n probleempje op te lossen ineens in een stroomversnelling raakt ?
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Thanx Nic!
    Echt superzaligheerlijkfantastisch!!!! We waren vandaag echt aan het SPELEN! ZO gaaf!!!
    Helaas morgen werken.. maar reken maar dat ik vrijdag weer wat leuks met em ga doen!!!

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten