Gister was Nicolien bij ons op stal... Ter voorbereiding op het filmen van mijn L1 (jaja! ) namen we alle games door. Over het algemeen gaat het goed. Vooral na een eye openende tip van Nic!! Het blijkt dat mijn 'life-down' voor Bruut vaak nog veel te energiek is... friendly is dan heus lekker, maar lang niet relaxed genoeg. De 'bring-back' tijdens YO-Yo en cirkling was dan ook verre van ons sterkste punt. Gister dus die conclusie van Nic, meteen in praktijk gebracht met geweldig resultaat! Bruut kwam graag naar me toe en had zelfs tijdens de cirkling came, waar hij anders door rent tot ik zijn HQ disengage, een paar keer halverwege erg de behoefte om bij mij te zijn!
Uiteindelijk loop ik vandaag hiervan nog op een roze wolkje rond! Wat een zaligheid als dingen zo fijn gaan!!!
Maar nu het gat.... Om één of andere onverklaarbare reden, verliest Bruut zijn anders onverstoorbare rust, als er een touwtje over zijn rug zwiept! Aan alle kanten opstijgen met tussenhupjes en ook meerdere keren achter elkaar? No problemo! Mijn kleuter staat als een huis!!! Stick? No problemo! Kan overal aankomen en langs hem zwiepen etc. Touwtje in mijn handen als een bolletje en overal aankomen? No problemo!
Maar... zo gauw er een los, zwieberend touwtje over zijn rug gaat, gaat ie draaien...weglopen... hoofd omhoog...
Of het nou de string of de LR is... maakt niet uit.. als het zwiept over zijn rug... Foute boel!
Gister met Nic al een aantal opties doorgenomen ter oplossing:
1. Héél erg life-down en beginnen met een opgefrommelde string en dan steeds het touw wat laten vieren zodat het steeds wat meer zwiept.
2. als voorbereiding voor het opzadelen héél relaxed met de LR over zijn rug... doorgaan tot hij stilstaat en dan stoppen!
Wie o wie heeft er verder nog tips???
Bladwijzers