Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: hoe op bijten reageren.

  1. #16

    Re: hoe op bijten reageren.

    Ik heb nog geen parelli ervaring, maar wat ik doe als Sjors, onze kleine shetlander, bijt, is een join up. Ik weet dat je een join up niet te pas en onpas moet gebruiken maar bij bijten vind ik het niet geheel onterecht. Bij mij haalt hij het ook noooit in z'n hoofd te bijten of iets dergelijks. Maar het was bij hem ook duidelijk dominantie. 1 keer duidelijk op zijn plek zetten en klaar.
    Those who can't dance, will blame it on the music

  2. #17
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: hoe op bijten reageren.

    Keet, even zeuren: dit staat in het Parellihoekje, en dan zitten we niet op Monty Robertsantwoorden te wachten
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #18

    Re: hoe op bijten reageren.

    Hihi oeps, mijn verontschuldigingen, let maar niet op mij

    Waarschijnlijk niet aan gedacht omdat dat tikje op de been ook uit een boek van monty roberts komt.
    Those who can't dance, will blame it on the music

  4. #19

    Re: hoe op bijten reageren.

    Hallo iedereen,

    Bedankt voor jullie antwoorden, ben héééél lang niet op de forum geweest (gewoon geen tijd). En ik krijg nu pas een email van calippo dat ik een bericht ontvangen heb.
    Het doet mij deugd dat er zoveel reacties kwamen. Ondertussen zijn we al meer dan een jaar verder en hij doet het al lang niet meer, of tenminste niet bij mij. Soms probeert hij m'n vriend eens te testen of een vreemde. Ik heb het eigenlijk kunnen oplossen door ritmische bewegingen te maken, zoals Linda in 1 van de DVD's zegt. En het werkt nog steeds heel goed, hij (het is een hengst) geeft zich ook bijna volledig over aan mij ook. Echt leuk. Nogmaals bedankt. Ik weet nu dat ik niet alleen met dit probleem kampte.
    Keep up the good play !!
    Ben pas in oktober met NH begonnen. Sta altijd open voor tips.

  5. #20
    Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel (B)
    Berichten
    256

    Re: hoe op bijten reageren.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Ik besloot om het aan te pakken zoals ik ook had gedaan als in mn pre-parelli tijd.
    Namelijk een knal verkopen als hij nog in mn buurt was, maar zonder boos te worden.
    Heb eigenlijk dezelfde ervaring. Hoewel Parelli mij (eigenlijk moet ik zeggen ons) heel veel heeft bijgeleerd, heb ik de indruk dat mijn merrie soms met een meer directe aanpak beter gebaat is. In een dergelijke situatie heb ik ook al kort en krachtig gereageerd en sindsdien hoef ik dit geen tweede maal te herhalen. Sommige dingen (zoals bijten, stampen...) kan je uiteindelijk niet ongestraft laten gebeuren. Als de ene methode (blocken e.d.) niet helpt, gebruik ik toch een andere. Belangrijk is idd dat de straf onmiddellijk gebeurt en zonder rancune of boos te worden. Anders sla je de bal mis. Althans dat is mijn idee hierover.
    Docendo discimus

  6. #21

    Re: hoe op bijten reageren.

    wat bij die van mij hielp was afleiding! als hij mij probeerde te bijten hield ik een apendans voor zijn neus. gewoon springen en met je armen zwaaien. de eerste keer schrok hij zich dood. en na 3x was het probleem opgelost! de parelli manier, een klap verkopen of mondwerk doen hielpen bij mij geen van allen, maar zijn aandcaht trekken en hem van zijn plannetje weg te houden hielp heel goed . hij bijt momenteel nooit meer.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •