Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Hoe te wandelen met je paard??

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Hoe te wandelen met je paard??

Kabriche draagt een deken en vandaar mijn volgende vraag:

Ik wil graag wat met Kabriche gaan wandelen over de weg (ik woon achteraf en dit is zo'n boerenweg, niet erg druk dus) maar hoe doe ik dit?

* doe ik haar het touwhalster om of een gewoon halster?
    * neem ik mijn CS mee?
    * als mijn CS mee gaat dan moet de deken denk ik af, is dit niet te koud?
    * kan ik als ze RB wordt de games doen, ik heb alleen nog niet alle games gedaan, welke moet ik beheersen als ik wil wandelen?

Ik heb wel eens met haar gewandeld (voor Parelli) maar ze kan heel druk doen en zenuwachtig.... Ik ben benieuwd hoe het nu gaat!

Kortom hoe pak ik dit aan?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Hoe te wandelen met je paard??

Hoe ver ben je nu met de games?

Waarom zou je deken af moeten, als je de CS meeneemt? Dat vind ik wel een grappige gedachte eigenlijk.

Als het wandelen altijd al goed ging en je zowel daarbij als bij je games geen dominantie issues bent tegengekomen, zal dat vast wel goed gaan.

Maar zoals jij beschrijft, kan ze nogal druk en zenuwachtig doen. Als ik jou was, zou ik dan eerst de games oefenen, buiten de poort en daarna op de weg. Gewoon alle games die je kent.

Om te kunnen wandelen, is het handig als zowel je porcupine als je driving er goed in zitten en je het wandelen ook in de bak geoefend hebt, dus dat ze netjes naast je schouder blijft met haar hoofd.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Aug 2005

Bedankt voor je antwoord!

ik kan de friendly en de porcupine nog niet zover dus!

In de bak oefenen ik vaak met wandelen, ze loopt dan naast mij en als ik stop, stopt zij ook. Dat oefen ik dus wel vaker.

Waarom ik dacht dat de deken af moest is omdat ze mischien anders niet zo snel reageert op de CS als ik b.v. de achterhand wil porcupinen of friendly......

Ik heb op zich ook geen haast ofzo maar omdat het leek me wel leuk om eens met haar te wandelen.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    24

ik ben vrij snel gaan wandelen met siets... dit om wat afwisseling te brengen (game 5,6,7 gingen niet) maar ik vond porcupine, driving en yoyo wel erg handig om te hebben. daarnaas natuurlijk het leiden.

Ik ben gewoon met mijn touwhalster naar buiten gegaan (siets vind het stalhalster niet fijn meer) en met mijn CS en buiten lekker de games gaan doen.

Het scheeld hier wel dat siets een very short horse is en heel moeilijk zenuwachtig te krijgen
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als je alleen friendly en porcupine beheerst, heb je nog niet genoeg 'arrows' om iets te doen wanneer je paard right-brained wordt. Zou toch echt eerst wat meer oefenen in de bak.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

In jouw stadium zou ik zeker nog niet de weg op gaan, maar lekker eerst verder bevestigen. Ik heb een extreem RB-paard, spreek dus uit ervaring .

Deken doe ik niet af hoor met wandelen, mijn lichaamstaal begrijpt ze prima, daar hebben we geen "bloot lijf" voor nodig .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Helemaal met Evelien eens. Ook ik ben te vroeg met Amon langs de weg gegaan, en dat heb ik geweten, had het alleen maar druk met ons eigen hachie redden, een dansend en snuivend paard om ons heen wat alleen maar schrok van fietsers en auto's.

Heb daarover ook wel geschreven dat ik dacht dat dit nooit meer goed zou komen. Nou echt wel, gezien mijn laatste suksesstory.
    Heb gewoon heel veel games gespeeld, en de lat elke keer een stukje hoger gelegd. Eerst tot het bospad wandelen en weer terug, toen het bospad erbij en weer terug, toen een gedeelte weg en weer terug. En gezorgt dat elke wandeling positief werd afgesloten, dus op het moment dat hij heel leftbrained is weer terug gaan, zodat de wandeling voor beiden een goede afsluiting is.
    Van het moment dat ik besloten had dat ik niet meer langs de weg zou gaan tot vorige week heeft een half jaar geduurd. Niet leuk zolang wachten, maar de beloning is het ruimschoots waard Take the time it takes.
    En uiteraard heeft Amon altijd zijn touwhalster om, stalhalster is alleen nog maar voor in de trailer. Touwhalster en LR en CS zijn onze broodnodige atributen
    Sukses.
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Aug 2005

Bedankt voor jullie reacties, ik ga dus nog even g

En Brenda jouw successtory's klinken voor mij als hemel op aarde, het doel wat ik ook wil behalen! Lekker met mijn paardje de bossen in!
    Ik woon er immers zo dichtbij en kan er nog niet van genieten!!

Maar die tijd die komt! Dat heb ik mezelf en Kabriche beloofd

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Voor wandelen moet je écht serieus de 7 games goed doorlopen. Game 1 t/m 3 is namelijk het ABC, van alle 6 richtingen. En met 4 t/m 7 oefen je de richtingen met toepassing. Je gaat dan eerst *in de bak* Kabriches grenzen verleggen. Probeer situaties te creëren die ze "eng" vindt. Zodat je in een *veilige omgeving* kan oefenen, met JOUW reactie daarop. Daarvoor kan je gebruik maken van hindernissen: plastic op de grond, sqeeuzes (SQ#7) door hindernissen etcetera. Zie: http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... highlight=

Waar het om gaat, is dat je Kabriches grenzen bewust opzoekt en daardoor leert, *in alle omstandigheden* met haar te blijven communiceren. Daardoor ga je jezelf een stuk veiliger voelen! Kabriche gaat ook leren haar grenzen te verleggen, en kan zo steeds dapperder worden.

In de (oude) level 1 staat, hoe je de DG#3 (driving game) doet vanuit zone 3 (les 4 blz 47). Dat is belangrijk om haar dapperder te maken. Probeer je hindernissenparcours op een gegeven moment vanuit dÃ*e positie te doen. En probeer *in de veilige omgeving van de bak* emotionele situaties te creëren, zodat je straks goed voorbereid naar buiten gaat. En dan lekker kan genieten... . Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Aangemeld
    Aug 2005

Bedankt Els

Ik merk dat Kabriche in het donker vaak spookjes ziet bij ons in de bak, woensdagavond ook, heb ik haar even gelongeerd (ivm osteopaat verhaal) en op een gegeven moment hoorde ze ook wat, nou tante Kabriche gaf me toch ff een showtje weg, staart omhoog en maar sjouwen!

Ze heeft ook weleens dat ze helemaal naar binnen komt als ze 'denkt' dat er wat loopt...

Ik heb dus genoeg oefenmomenten 'in het donker'
    Ik werk overdag en heb dus alleen s' avonds tijd en aangezien het nog winter is PLENTY DONKER!!

Maar morgen en zondag ben ik vrij dus dan eerst nog maar even in het licht oefenen!

Bladwijzers

Forum Rechten