Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Helpppp:Vraagje L1

  1. #1
    Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Donkerbroek
    Berichten
    128

    Helpppp:Vraagje L1

    Hallo,

    Ik zit met een probleempje.
    Ik rijd dus met een teugel en het sturen gaat in stap wel goed.
    Maar op het moment dat ik wil aandraven gaat mijn paard gewoon naar links met een scherpe bocht. En dat blijft ze doen.
    Op de rechterhand gaat ze naar rechts. Dus het licht niet aan het links om rijden. Ik heb al geprobeerd om haar dan weer de goede kant op te sturen, ik heb haar al geprobeerd de achterhand te laten wijken en ik heb al geprobeerd met de carrrotstick te rijden. Maar als ik die laat zien of ik tik ermee tegen haar als, doet ze net alsof ie er niet is en gaat ze gewoon door. In stap en galop doet ze dit niet.
    En ik kan in stap ook al zonder teugels rijden en dan reageert ze ook super. Dus wat doe ik verkeerd en wat kan ik er aan doen.

    Gr

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Helpppp:Vraagje L1

    Hoe bedoel je precies dat ze in een scherpe bocht naar links gaat, tijdens welke oefening?

    In het begin van het rijden maakt het alleen uit in welke gang je rijdt, dat is het passenger rijden.

    Daarna ga je oefenen met sturen. Het maakt niet uit dat je paard alle kanten op gaat hoor, het gaat erom dat wanneer jij stuurt, dat hij dan reageert door in die richting te lopen. Tussendoor hoeft hij niet op een rechte lijn te blijven, of de hoefslag te volgen.

    Of was jij al met follow-the-rail bezig? Dan moet je gewoon blijven volhouden tot je paard wel op de hoefslag blijft.

    Rijden met carrot-stick komt geloofik pas later aan bod.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Helpppp:Vraagje L1

    Misschien een beetje late reactie (sorry, heb het druk hihihi), maar
    het zou aan je zit kunnen liggen. Probeer je eens bewust te zijn van de manier waarop je zit in draf: zit je wel recht in het zadel, klem je toevallig niet met je knie of leg je niet per ongeluk je been aan? Is je focus goed en heb je de teugel niet te kort? Dat soort dingen...

    Zelf merk ik dat mijn paard er sterk op reageert wanneer ik niet helemaal recht zit, gecentreerd en dat zij dan ook ineens links of rechts afslaat. Draf is toch vrijwel de moeilijkste gang om ontspannen te zitten en het zou kunnen dat je paard op een bepaalde spanning in jouw lichaam reageert. In stap en galop ontspannen mensen zich vaak sneller en durven meer te 'zitten'...

    Veel succes en laat je horen wanneer het opgelost is?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  4. #4
    Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Donkerbroek
    Berichten
    128

    Re: Helpppp:Vraagje L1

    Hay,

    bedankt voor je reactie.
    Het is vooral tijdens het aandraven zo, daarna doet ze het ook wel eens (als ik niet oplet), maar dan is het anders. Als ik wil aandraven dan gaat zij al naar links. Maar het gaat nu al iets beter.
    Het kan idd. wel met m'n zit te maken hebben. Daar had ik ook al aan gedacht en ik heb er ook specifiek op gelet. Ik heb ook wel geprobeerd om m'n focus juist naar rechts te zetten, maar ook dan gaat ze naar links.
    Dus ik weet eigenlijk niet wat het is. Maar het gaat al iets beter en ik ga eind nov. op cursus in Oosterwolde, dus dan vraag ik het ook aan Eddy.
    Misschien ziet hij waarom ze dat doet en wat ik er aan kan doen.

    Gr Yvonne

  5. #5
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Helpppp:Vraagje L1

    Wat je ook kan doen is reageren van: oh, je wilt naar links? Nou dan gaan we toch naar links....maar dan wel drie kleine rondjes achter elkaar.

  6. #6
    Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Donkerbroek
    Berichten
    128

    Re: Helpppp:Vraagje L1

    dat ga ik eens proberen. Maar dan gaat ze vaak heel erg dwars doen en dus overal doorheen. Dus dan moet ik weer hard inkomen met de cs en dan is ze weer overstuur. Leuk hé??

  7. #7
    Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Donkerbroek
    Berichten
    128

    Re: Helpppp:Vraagje L1

    Dat denk ik tenminste. Doet ze namelijk heel erg vaak. Om moe van te worden!!!!!

  8. #8
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Helpppp:Vraagje L1

    gaat ze niet in de richting van het hek waar je altijd opstijgt bv. Deze plek is voor haar de plaats waar ze altijd stil mag staan en comfort krijgt. Is dit het geval dan is de follow the rail een goede game om haar te leren dat er geen comfortplaatsen zijn in de bak.

  9. #9
    Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Donkerbroek
    Berichten
    128

    Re: Helpppp:Vraagje L1

    Ze gaat wel richting het hek, maar daar krijgt ze geen comfort.
    Daar moet ze altijd doorlopen en daar stijg ik ook niet op of af.
    Ik stijg altijd op en af in achterste gedeelte van de bak en daarna blijven we daar ook altijd staan. Dus niet meteen naar de uitgang.

    Maar ik denk dat het aan mij lag. ik weet nog steeds niet waarom precies, maar ze deed het steeds bij het aandraven. Dus ik denk dat het aan mij ligt. Misschien draai ik met m'n lichaam. Weet weet niet.

    Maar het gaat nu al veel beter. Heel soms doet ze het nog, maar niet vaak

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •