Ik ben zo langzamerhand met rijden begonnen. Wij hebben zelf geen bak maar ik kan afentoe in de bak op de manege hier in de buurt.
Bij ons op de plaat oefende ik daarom maar alvast Lateral Flexion, Disengagement, overgangen van stilstaan naar stap en andersom.
Dit ging heel goed, hier reageerde ze goed op.
Als ik bij die manege ga rijden ( zoals gister) dan is harder gaan geen enkel probleem. Vanuit stilstaan lateral flexion vragen ook niet.
Ze loopt wel steeds weer naar de uitgang van de bak toe.
Maar zodra we gaan draven gaat het mis. Ik kan haar dan niet meer terug krijgen naar stap op de momenten dat ik dat wil. Voor mijn gevoel zit ik bij overgang naar stap heel relaxed en te zuchten e.d
Ik voer mijn fases op totdat ik bij fase 4 ( LF) aan ben gekomen. Ze maakt haar nek dan sterk en zo rijden we een rondje of 3, 4 door de bak. Totdat ze op een gegeven moment steeds kleinere rondjes gaat lopen en haar hoofd inbuigt. Mijn handen zijn dan ondertussen verkrampt van het 'trekken'. Nadat ze haar hoofd in heeft gebogen smakt ze wel maar het is niet zo dat ze de volgende keer sneller haar hoofd inbuigt.
We lopen steeds weer een rondje en dan weer naar de uitgang van de bak. Ze maakt ook uitzichzelf overgangen naar draf.
Voordat ik met PNH begon wilde ze ook altijd met rijden draven, draven en nog eens draven. Stilstaan was ook een probleem. Ik ben er van overtuigd dat ik dit met PNH op kan lossen, alleen weet ik op het moment even niet meer hoe
Bladwijzers