Iemand deze taak al gericht een beetje geoefend? Ik ging Danny vandaag masseren, en toen ik met haar hals bezig was bedacht ik ineens dat het misschien leuk was om wat met het pinchen te spelen.
Ik had geen "object" bij de hand, maar ach, wijsvinger kan ook voldoen bij zo'n eerste verkenning. De eerste keer dat Danny druk in haar hals voelde stond ze heel afwachtend, het leek net alsof ze niet op of om durfde te kijken en dacht "wat heeft ze nu weer verzonnen, wat wordt er van mij verwacht?" .
Toch ging ze voorzichtig proberen hoe ze die druk kwijt kon raken, en uiteraard doet ze dan per ongeluk een keer het goede... vrij snel viel het kwartje, en Danny zou Danny niet zijn als ze het niet razendsnel doorhad en ik maar naar haar hals hoefde te wijzen om direct een hoofd mijn kant op te krijgen . Ze wordt altijd té enthousiast met iets nieuws, blijft het herhalen, alsof ze er echt gein in heeft dat ze weer wat erbij kan .
Ik ga het voorlopig maar even elke dag oefenen, volgende week moet ze een bronchoscopie ondergaan en dát zal ik thuis maar niet oefenen , maar het spuitje dat ze ongetwijfeld gaat krijgen (om haar te laten zuchten of eentje om haar te verdoven indien ze besluit dat ze wel over de DA heen kan als hij een slang in wil brengen...) kunnen we wel voorbereiden.
Meer ervaringen welkom !
Bladwijzers