Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 40

Topic: Randoll'zadel

  1. #16
    Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oost-Vlaanderen(België)
    Berichten
    108

    Re: Randoll'zadel

    Ja hé Willeke!

    Gisteren heb ik een wandeling van 35 km gedaan met mijn pony en zadel, het zat gewoon super!
    Hier een fototje van mijn schat Little Joe en zijn randoll's:


    Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

  2. #17
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Re: Randoll'zadel

    Om nog maar een positief verhaal toe te voegen; ook ik heb een randoll's en weinig vervelends meegemaakt. Ik heb hem nu vanaf half Februari maar in de tussentijd zèer weinig gereden. Keer of 10 denk ik. Ik heb hem tot nu toe nog zonder pad (doe een poging om aan een pad te komen, maar ben helaas opgelicht in mijn poging hiertoe, dus vandaar ) en hij zit heerlijk, sluit goed aan en met het rijden ondervind ik geen vervelende dingen die je bij een bare-foot neit zult hebben (soms een beetje de voorboog voelen). Alles leek ook goed vastgestikt, al was het stiksel niet altijd even goed weggewerkt, ik heb er geen last van. Het enigste nadeel vind ik het plastik-achtige leer, dat heel erg lang natblijft. Ik heb het nog niet behandelt met iets, maar volgens de verkoper is het buffelleer met nubuck en toch echt geen plastik... Met het rijden heb ik er overginds geen last van.

  3. #18
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Randoll'zadel

    Cheyenne wat een knappe foto!!!! Ik ben nog aan het wachten op m'n pad... pffff wat duurt dat lang! Als die der volgende maand nog niet is ga'k er nog een tweede via barefoot bestellen Staat trouwens goed onder die randoll's!!! Hoe valt de pad mee? Voel je nog altijd alles zo goed, of toch minder?
    Ik kan echt niet wachten tot die van mij zadelmak is om nog eens met m'n randoll's te rijden

    @Ebby: die pads zijn inderdaad lastig te krijgen. Het duurt soms héél lang voor ze weer in voorraad zijn. Ik heb er mij eentje van Podium besteld omdat die 10 euro goedkoper zijn dan die van grandeur, maar je moet er lang op wachten é... Heb je al eens in de regen gereden met je zadel dat die zo nat bleef, of kwam dat door het zweten??? Ik heb er met mijn zadel nog geen last van gehad.

  4. #19
    Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oost-Vlaanderen(België)
    Berichten
    108

    Re: Randoll'zadel

    Thanks willeke, ik vind het zelf ook geen misse foto
    De pad van grandeur valt heel goed mee. Ik ben blij dat ik hem gekocht heb. Alles voelt nog hetzelfde aan, heb het zondag nog gezegd tegen lafayette (die reed mee met Jana) dat het zo zalig is dat je de bewegingen zo goed voelt.

    @ebby; Ik vind het echt gek dat je vindt dat het leer net plastic-leer is.. Ik vind dat absoluut niet. Bij mijn randoll's is het heel zacht nubuckleer. Zondag tijdens de wandeling zijn we 's middags even gestopt en afgestapt, waardoor het op mijn zadel regende. Tegen dat ik weer opstapte was het droog, ik had geen natte poep En ik heb het met niets behandelt.

    Groetjes

    Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

  5. #20
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Re: Randoll'zadel

    @willeke,
    Ik heb 2e hands een pad proberen te kopen via marktplaatst, maar ik heb wel betaald, niets geleverd en vervolgens bleek dat meisje dat regelmatig te doen. Ik probeer nu mijn geld terug te krijgen maar voordat ik dat heb en een nieuwe heb gekocht... Helaas heb ik het geld niet voor nog eentje... (dus als er iemand eentje te leen heeft... )
    Ik had mijn zadel net een week toen ik ging buitenrijden, er hing al een zware wolk, maar goed eigenwijs he . Dus onderweg overvallen door een gigantische stortbui en het water liep zo via de achterpommel mijn zadel in (mijn kont past een keer of 2 in mijn zadel...). Het zadel was de volgende dag nog lichtjes vochtig en de achterpommel gewoon nog kletsnat. De volgende dag was het leer op de achterpommel nòg neit helemaal droog. Vandaar dat ik het graag met iets wil behandelen maar ik weet niet wat.
    @cheyenne
    Ik zal er eens een fototje van dichtbij van maken, vanmiddag, als ik mijn fototoestel neit vergeet en het neit regent...
    Algemeen fototje;
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=XCAAZBTJ

  6. #21
    Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oost-Vlaanderen(België)
    Berichten
    108

    Re: Randoll'zadel

    Zo van ver lijkt het wel ander leer te zijn..maar het is niet zo duidelijk.
    Er bestaan van die spuitbussen om leer in te spuiten (voor schoenen, hoeden,...) om waterdicht te maken. Probeer dat eens, zou moeten helpen. Ik heb dat op mijn hoed gespoten en het water loopt er zo af.

    Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

  7. #22
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Re: Randoll'zadel

    Ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip!
    Ja, ik zat jouw foto net te vergelijken met mijn foto en jouw zadel ziet er qua kleur ed toch echt anders uit. Waar heb je het gekocht?

  8. #23
    Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oost-Vlaanderen(België)
    Berichten
    108

    Re: Randoll'zadel

    Ik heb het 2-de hands gekocht van een meisje uit (belgisch) limburg. Ik denk dat zij het bij de horseconnection in bilzen gekocht heeft:

    http://www.the-horse-connection.com

    Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

  9. #24
    Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oost-Vlaanderen(België)
    Berichten
    108

    Re: Randoll'zadel

    Hier nog een iets duidelijkere foto. Toen had ik wel nog geen goede pad.


    Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

  10. #25
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    (B) westerlo
    Berichten
    108

    Re: Randoll'zadel

    Mijn stijgbeugels zien er precies uit als karton (aan de onderzijde, de bovenzijde is mooi glad), ze zien er niet stevig uit. Al is er voorlopig nog niets mis mee, hoor.
    Is dat bij jullie Randoll's ook?

  11. #26
    Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oost-Vlaanderen(België)
    Berichten
    108

    Re: Randoll'zadel

    Ik zal er eens op letten, maar het is mij nog niet opgevallen...

    Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

  12. #27
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Randoll'zadel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ebby
    Ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip!
    Ja, ik zat jouw foto net te vergelijken met mijn foto en jouw zadel ziet er qua kleur ed toch echt anders uit. Waar heb je het gekocht?
    Het meisje waarvan Cheyenne haar zadel gekocht heeft heeft inderdaad haar zadel gekocht bij The horseconnection in Bilzen.
    Ik weet niet of je dicht bij de Belgische grens woont. In peer ligt een grote ruiterwinkel: Emmers, daar verkopen ze die zadels ook...

    Ik heb ook het idee dat jou zadel er qua leder anders uitziet dan het mijne... mijn is wel nog nieuw. Zal eens wat foto's plaatsen:



    Niet letten op de vlekjes... Dat is van de sneeuw toen 'k het zadel mee naar binnen nam








    Mijn fenders zijn zowel aan de voor als aan de achterkant gewoon glad van materiaal... Heb er nu wel engelse beugels aan gehangen. ('k had toen enkel het wolletje onder het zadel liggen omda'k nog geen pad had, maar die komt er normaal gezien wel vlug aan)






  13. #28
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Re: Randoll'zadel

    Ik woon geografisch zo'n 15 km van de belgische grens, maar dan ben ik in cadzand en in een stad is het lastig te komen. Ik vroeg het eigenlijk omdat ik dacht dat het wel uitzou maken. Zouden er 2 randoll's leveranciers zijn? Want mijn zadel ziet er echt anders uit, al heb ik wel de bruine variant.
    Ik heb hem trouwens bij justwestern.nl gekocht. Plaatje wat erbij weergeven wordt is wel dezelfde
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=MB4MAYLG
    Op het stalen ros
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=DVDYHXMM
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=EFXDZ7GX

  14. #29
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Randoll'zadel

    is je zadel altijd al zo geweest Ebby? Vind het echt plastic achtig uitzien... Misschien is dat de slijtage of het zadel is misschien teveel ingevet geweest ofzo?
    Raar dat die zadels toch zo kunnen verschillen... Nuja mijn is nog nieuw (max 10 keer mee gereden tot nu toe omdat 'k geen goede pad had... heb het ook pas van februari denk 'k)

  15. #30
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    (B) westerlo
    Berichten
    108

    Re: Randoll'zadel

    mijne ziet er ook zo uit ze. Het zadel blinkt meer hoe langer je het gebruikt.

    Ik zal ook eens foto's van't mijne proberen te maken.

    De mijne komt ook van Bilzen, ik heb ook de bruine variant, met sinds gisteren de brede boom van barefoot. Ik moet hem nog wel testen. De standaard die erin zit van randoll's was voor men brede haf met doorgezakte rug wat te smal. Morgen de nieuwe proberen . Voor men andere paardje is die van randoll's perfect.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •