Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 40

Topic: Randoll'zadel

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Randoll'zadel

Heeft iemand hier ervaring met een Randoll's zadel?

Je nogal verschillende verhalen, ben benieuwd wie allemaal tevreden zijn over dit merk! Ik wil dit zadel misschien zelf gaan aanschaffen

groetjes marjolein

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Randoll'zadel

Ik heb er laatst één in handen gehad. Vond hem erg bobbelig. Mn bij de zitting en bij de beugelophanging. Ik vond het materiaal ook goedkoop eruitzien en goedkoop aanvoelen.. Ik zou hem zelf niet willen hebben.. Hij is natuurlijk niet zo duur... maar ja.. elke waar is naar zijn geld..

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik bespaar niet graag op een zadel. Als je voor een boomloos zadel kiest, zou ik een merk kiezen waar weinig kritiek op is. Over Randoll's heb ik veel negatieve verhalen gehoord. Maar er zijn ook vast een hoop mensen die er wel tevreden mee zijn...
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Laatst zag ik er eentje in de winkel: lijkt wel plastic! Verschil in kwaliteit materialen tov Barefoot is vrij groot naar mijn mening.

May the horse be with you!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik zag hem ook in de winkel, vond het flut.... En het ergste was nog dat er een gewoon dekje bij verkocht werd

Maar gebruikservaring heb ik er niet mee, sorry
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik ken iemand die er een heeft/had en die na korte tijd al zelf het voorboogje opnieuw had vastgestikt.

Voor dat geld kun je beter een 2e hands barefoot kopen, die zijn er ook zat in omloop tegenwoordig!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Quinzy's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

Tja ik moet zeggen dat ik het oneens ben met jullie.
    Ik heb sinds mei 2005 een randoll's en ik ben er heel erg tevreden over. Ik heb er nog geen stukken aan gehad en het zadel past perfeckt op mijn paard.
    Natuurlijk is het geen kwaliteitsleer maar ik dacht buffelleer verder zie ik heel weinig verschil met barefoot zelfde vorm ed..
    Het enige wat ik wel zeg is laat je niet wijsmaken dat een Randoll's zadel op allema paarden past. Dat is gewoon niet zo. Als je er 1 wilt kopen test em dan eerst uit. Kijk of die stevig ligt en of je genoeg ruimte hebt bij de schoft.
    Ik rij ook met een gewone pad maar, mij paard is heel erg rond haar ruggegraat ligt echt dieper in haar rug. Na het rijden kijk ik altijd of de ruggengraat nog droog is en dat is altijd het geval.
    Mijn Randoll's heeft al op 5 paarden gelegen op 2 ervan paste hij absoluut niet.
    Maar verder zijn het gewoon hele goede zadels. Ik vind dus uit ervaring dat je een droomzadel krijgt en nog voor een leuke prijs ook.
    <!-- w -->http://www.Dyco.webs.com<!-- w -->

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

is er een site waar het zadel te bewonderen is, want dit zadel ken ik helemaal nog niet...

groetjes ELianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

http://www.stormwesternstore.nl/

onder kopje boomloos
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005

Ik heb ook een randoll's met daarbij een dekje van mattes, dus met echt bont en uitsparing voor de ruggegraad. Hij blijft (na twee weken rijden) perfect liggen bij het opstappen (op ronde haflinger). De combinatie zadel - dekje zit lekker zacht. Wij zijn er tevreden over. Ik heb hem nog maar een dikke maand en er is dus ongeveer 15 maal mee gereden, tot hier toe super, zeker voor de prijs.

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

bij justwestern is hij nog goedkoper en kan je hem uittesten

http://www.justwestern.nl

groetjes marjolein

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

ik heb zelf ook sinds een maand of 2 een randoll boomloos zadel en ik ben er héél tevreden van. Je mag je inderdaad niet laten wijsmaken dat er een gewoon dekje onder mag! Maar dat zegt meer over de (onwetende) verkoper dan over het zadel vind 'k. Mij werd aangeraden te rijden met een bontje van Mattes, maar hier heb ik geen goede ervaring mee. Ik voelde de ruggengraad gewoon door het bontje heen. Ben nu wachtende op m'n bestelde pad die de ruggengraad vrij houd.

Ik heb bij m'n randoll's de beugels en fenders vervangen door Engelse beugels en ik heb de voorpommel vervangen door de hoge voorpommel die ik op de website van barefoot besteld heb. Zo ben ik zeker dat m'n zadel past op paarden die een beetje schoft hebben.

De prijs/kwaliteit is zeker goed. Ik vind het zadel helemaal niet bobbelig aanvoelen of zitten. En ik zie weinig verschil met de barefoot cheyenne, behalve dat de barefoot iets meer afgewerkt is en luxueuzer toont.

Eergisteren was ik mijn singel vergeten en heb 'k de singel genomen van de pony die bij m'n verzorgpaardje staat. De singel zat echt los, kon er zo m'n hele hand achter steken zonder dat die spande en het zadel bleef toch goed liggen tijdens het rijden. Bij het opstappen moest er toen wel iemand even tegendruk geven, maar als je een goed passende singel gebruikt kan je gemakkelijk opstappen zonder dat het zadel verschuift.

Ik heb van de verkoper de garantie gekregen (zelf gevraagd) dat indien de stiksels lossen binnen het jaar dat hij het gratis maakt. (Wat niet meer als logisch is vind 'k) Randoll's zelf geeft jammer genoeg geen garantietermijn, dus het hangt echt af van de ruiterwinkel waar je het zadel koopt.

Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Hallo, ik ben nieuw hier . Willeke leuk om je hier tegen te komen!

Ik heb sinds een maand of 2 ook een randoll's die ik 2-de hands gekocht heb. Ik kan ook niets anders dan er met lof over spreken. Ik vind hem zeker niet bobbelig en zéker niet op plastic lijken! Hij is lekker zacht, zit super, zowel voor mijn paard als mij. Ik heb een grandeur pad bij barefoot gekocht en dat past er prima bij! Ik had een westernzadel waar ik ook héél graag meer reed, maar het gewicht was zooooo zwaar... en ik begon te twijfelen of die boom toch niet hinderlijk was voor mijn paardje.
    Ik heb er zeker geen spijt van. Het zal misschien wel geen 15 jaar meegaan (allez weet ik niet natuurlijk) , maar voor dat geld kan je best 2 zadels op 15 jaar kopen.
    Het leuke eraan vind ik dat je de bewegingen van je paard zo goed voelt, ik voel me meer één met mijn paard.

Je hebt voor elk zadel voor en tegenstanders, bij randoll's ben ik voor !

Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Oja, nog even toevoegen dat ik wel met de fenders rijd, ik vind ze heel goed zitten. Ik ben dan ook gewoon van met westernfenders te rijden.. Ik denk dat dat iets heel persoonlijk is.

Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

aaah hellow cheyenne!!!! super dat je hier ook zit!!!!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten