Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Opzadelen

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Opzadelen

Misschien een stomme vraag, maar hoe leer ik mijn paard stilstaan bij het opzadelen? Ik heb hem eigenlijk altijd vastgezet om op te zadelen en als ik hem nu los laat staan, gaat hij er vandoor als ik het zadel erop wil leggen. Ik laat hem er eerst aan ruiken, geen probleem, maar zodra ik mijn superzware westernzadel vanuit de heup op zijn rug wil zwaaien, gaat hij lopen. Ik heb al geprobeerd hem vast te houden en dan een paar keer het zadel erop te zwaaien, maar het verbetert niet echt. Het resultaat is dat ik constant met dat zware zadel achter mijn paard aan loop te hobbelen en spierpijn krijg in mijn armen...

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Opzadelen

Vragen zijn nooit stom!

In level 1 leer je door alle games stuk voor stuk en in de goede volgorde te spelen, een goede band op te bouwen met je paard. Je bent dan ook steeds bezig om dmv friendly je paard te laten wennen aan iets op zijn rug... Op de dvds wordt ook heel duidelijk het hele zadel rirueel uitgelegd, waar je dus pas aan toe komt als je al een heel stuk in L1 gevorderd bent.
    Accepteerd je paard wel zonder meer een zwiepend touwtje op zijn rug? Anders zou je iig daar mee kunnen beginnen.. en dan pas de volgende stap: het pad.. en als dat goed gaat pas het zadel... en dan kan het inderdaad voorkomen dat je een tijdje met het zadel rondloopt... alleen ik zou niet achter je paard aan gaan lopen maar er voor uit! Er achter krijgt toch een opjaag effect. Vasthouden lijkt me ook geen geschikte optie. Als je paard aangeeft er nog niet klaar voor te zijn (door weg te lopen) werkt vasthouden mijns inziens erg averechts!
    Paar stapjes terug dus en heeeeel veel geduld!
    Take the time it takes!!! (so it takes less time!)
    Succes!

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

And it never takes longer than two days
    Horses and Live, It's all the same to me...

Is hier pas niet een heeeeel topic over geweest??
    Ik ga het even zoeken...

Forumlid e_horse's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Ja daar wil ik ook wel meer over weten, heb het zelfde probleem.
    www.harlie.nl

Ik heb gezocht en gezocht, en het uiteindelijk gevonden! Maar het ging niet over opzadelen, maar over opstijgen... haha volgende station dus.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heb het met Vash ook los gedaan in de box. Eerst ermee gestaan en hem nieuwsgierig gemaakt. Zodra ik er wat mee bewoog en hij de neiging had weg te lopen dan deed ik het zadel wat lager en een stapje terug. Zo, rustig aan heb ik er zo'n 3 kwartier over gedaan en toen lag het erop. Ja, lamme armen had ik ook, want ik heb het er echt opgelegd en niet opgezwiert, maar het was het dubbel en dwars waard. Kon het er sindsdien gewoon opleggen. De singel heb ik een paar dagen later geintroduceerd. Alles op z'n tijd. Misschien heb je er iets aan, succes!!!
    Probeer het anders eerst een met een wat lichter zadel?

Bladwijzers

Forum Rechten