Oorspronkelijk Geplaatst door
trea
Jaahaa, die zegt dat veel zadels te ver naar voren liggen. En daardoor de schoudervrijheid belemmerd wordt. Nou vallen boomloze zadels daar een beetje buiten, omdat er geen boom is, die op de schouders drukt..
Maar feit is, dat het ruitergewicht ook te ver naar voren zit, (en dat is waar ik een beetje over inzit met de startrekk, want die lijkt iets verder naar voren te liggen dan een ander zadel).
Als een zadel achter de schouder wordt geschoven (zodat een paard schoudervrijheid krijgt, zich vóór op kan richten, omdat het gewicht meer naar de achterkant verplaatst wordt, zich beter kan strekken), duikt het zadel iets naar beneden aan de voorkant.
En dÃ*t kan je oplossen met shims (opvulstukken) die je aan de voorkant onder het zadel legt, zodat het zadel aan de voorkant omhoogkomt en het balancepoint op de juiste plek in het zadel is.
En laat mattes nou dekjes verkopen (èn shims) om dit mooi, naadloos te kunnen toepassen. En aangezien ik toch niet zo enthousiast ben over die grandeur, wil ik me er best eens in verdiepen.
Maar ik ben helemaal niet thuis op bokt. Rijdt daar iemand met dat dekje denk je??
Bladwijzers