Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 32

Topic: Uitbreken

  1. #16

    Re: Uitbreken

    foutje
    : nog meer lint

  2. #17
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Uitbreken

    Forumtip:
    Je kan achteraf je bericht nog wijzigen met de knop "wijzig" rechtsboven in je bericht!

  3. #18

    Re: Uitbreken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Foumtip:
    Whoehahaha, doe jij dat dan ook maar..

  4. #19
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Uitbreken

    haha zo zie je, ik maak mijn eigen raadseltjes....heb geen soduko nodig (moest namelijk echt ff denken wat je nou bedoelde! )

  5. #20

    Re: Uitbreken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    hmm verklaart u nader!!
    Hihi, je hebt zelf ook een spelfout gemaakt.. toch??
    Maar nu niet meer wijzigen hoor.. anders staan mijn berichten zo dom.

  6. #21
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Uitbreken

    te laat.....heb de spelfout wel een ander kleurtje gegeven, dus jij schrijft nog steeds heel intelligente berichten!

  7. #22
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Uitbreken

    Dikke-ponyvacht-tip: ijzerdraad in de manen vlechten (dicht bij de hals, niet in het uiteinde natuurlijk) met een 'antenne' bovenop zn hoofd. En dan zorgen dat hij een keer 'toevallig' een schok krijgt op moment dat hij niet net heel hard eronder door wil rennen.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  8. #23

    Re: Uitbreken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Dikke-ponyvacht-tip: ijzerdraad in de manen vlechten (dicht bij de hals, niet in het uiteinde natuurlijk) met een 'antenne' bovenop zn hoofd. En dan zorgen dat hij een keer 'toevallig' een schok krijgt op moment dat hij niet net heel hard eronder door wil rennen.
    Jaaa die werkt goed.. als ze erONDER door rennen! Maar niet als ze erDOORheen rennen. En ik meende te lezen dat die ijco er gewoon doorheen ging.
    Als ze eronder gaan en je maakt zo´n antenne.. is 1x raak genoeg Erg effectief

  9. #24

    Re: Uitbreken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Lint en nylondraad geleiden minder goed en er ontstaan snel misicule breukjes in de draden waardoor er geen stroom doorgaat. Het simpele ijzerstroomdraad geleidt altijd.
    Ik heb het niet op ijzerdraad of prikkeldraad, ik heb er bij paarden bij de DA lelijke wonden van gezien. Blank ijzerdraad snijdt dwars door pezen heen als een paard in paniek raakt.
    Heb mijn profiel geupdated

  10. #25
    Actief Forumlid Vita's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    230

    Re: Uitbreken

    Misschien nog en tip hang er wat oud plastic aan kleine stukjes of stukjes van dat lint om een weg af te zetten waait het wat dan maakt het lawaai en onze paarden blijven bij ons op die manier altijd uit de buurt om dat ze dit toch wel een beetje eng vinden. Ook als de wei weer ineens dicht is aan een kant dan is dit voor hen zo ook duidelijk.

    Succes ermee...

  11. #26
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: Uitbreken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door alex26_75
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Lint en nylondraad geleiden minder goed en er ontstaan snel misicule breukjes in de draden waardoor er geen stroom doorgaat. Het simpele ijzerstroomdraad geleidt altijd.
    Ik heb het niet op ijzerdraad of prikkeldraad, ik heb er bij paarden bij de DA lelijke wonden van gezien. Blank ijzerdraad snijdt dwars door pezen heen als een paard in paniek raakt.
    Helemaal mee eens. Sterre werd door de kudde vorig jaar het draad in gejaagd. Kwam klem tussen bovenste en onderste draad en door de schokken hevige paniek natuurlijk.
    Nou ja dan steiger je dus net zolang tot je het lint en het ijzerdraad hebt doorgebroken. Ze had toen ook een behoorlijke diepe jaap in haar been die gelukkig goed is genezen, maar het had heel slecht kunnen aflopen.
    Als ik een eigen weide zou hebben zou er dus zeker geen ijzerdraad om de wei komen en alleen lint of hout en lint.

    Mag je trouwens ook geen hek plaatsten als je het verder van de erfgrens doet, oftwel je weide ietsje kleiner maakt?

  12. #27
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Uitbreken

    Even over het ijzerdraad:
    Het ijzerdraad dat ik gebruik is aluminiumdraad, het grote "nadeel" van dit draad is dat het snel knapt op het moment dat ze er doorheen gaan of vast zitten, zeker als je het goed strak spant.

    Prikkeldraad gebruiken wij al jaren niet meer. Het nylondraad/lint heeft een groot nadeel, er komen snel breukjes in (waardoor je stroom kwijtraakt) en het geeft akelige stroopwonden.

    Wij hebben heel bewust gekozen voor het aluminiumdraad, nadat Wick een enorme rijtwond aan haar achterbeen had opgelopen door het nylondraad... het knapte niet. Ik denk dat de keuze voor draad te maken heeft met meerdere factoren, onder andere je ervaring met de soorten draden en het type paard dat je hebt. Mijn ervaringen met nylondraad (niet alleen bij paarden) zijn dusdanig dat ik het geen optie vind, zeker niet als dubbele draad...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  13. #28

    Re: Uitbreken

    Wat is het verschil tussen ijzerdraad en aluminiumdraad?

  14. #29
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Uitbreken

    Gewoon ijzerdraad gaat roesten na verloop van tijd, aluminiumdraad doet dat niet. Het nadeel (volgens manlief, vandaar dat ik alle rollen nu ingepikt heb) is dat als je bij het afrollen per ongeluk een slag of reeds verboge stukje in de draad hebt, dat het vrij snel knapt.

    Dat is bij jonge pinken en schapen niet handig, want die zitten om de haverklap tegen het draad aan. Bij de dames maakt dat niet uit, aangezien die heilig ontzag hebben voor het draad en er dus liefst een flinke afstand van houden. Mochten ze per ongeluk in het draad komen, is het stuk en kunnen ze niet vastraken in het draad.

    Overigens hebben wij over het algemeen een natuurlijke afscheiding (sloten) en alleen op plekken waar het niet anders kan draad. Kate en Wick krijgen op hun nieuwe stekkie dan ook een houten hek (met gaas ivm de schapen) met daar boven een stroomdraadje.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  15. #30

    Re: Uitbreken

    Ah, thanx Jossie! Weer wat geleerd

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •