Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Trailer steigeren!

Trailer steigeren!

Hallo aan alle PNHers.
    Ik heb een probleem dat ik niet opgelost krijg.
    Ik ben een level 1 op weg naar level 2, maar heb een probleem dat ik niet opgelost krijg.
    Mijn paard loopt voorbeelding de trailer in en blijft hier rustig in staan,
    maar als ik met de auto wil gaan rijden dan gaat hij steigeren in de trailer.
    Je kunt je voorstellen dat dit niet een gewenste situatie is.
    Ik ga nu bij hem in de trailer staan als we gaan rijden en laat de auto niet eerder stoppen dan dat mijn paard rustig is, maar dit is niet een veilige oplossing.
    Heeft er iemand anders dit al eens mee gemaakt, of zijn er ideeen.
    Ik ben benieuwd naar jullie reactie
    Brimstone

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Trailer steigeren!

Jee, lastig... Ik denk dat je goed bezig bent door pas te stoppen met rijden als hij rustig is, maar ideaal is het zeker niet nee. Ik kan je er niet zo goed mee helpen en ben benieuwd naar de eventuele tips van anderen!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Sorry, ik kan je echt niet helpen, ook al is mijn paard intussen veranderd van een angsthaas in de trailer naar een vrij rustige reizigster. Heb je al eens contact met Eddy hierover opgenomen?
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Ook ik kan je niet helpen, maar heb wel dezelfde ervaring. Terugreis van Wim, december: Susan gaat vrij keurig de trailer in, blijft zelf netjes staan als ik de balk achter haar kont doe. Vervolgens begon ze te happen in de deur, raam, alles. Toen ik het deurtje dichtdeed begon ze als een idioot te steigeren. Vanaf het moment dat ik ging rijden (na enige twijfel!!) stond ze rustig, de hele 2 uur lang naar huis.

Ik weet ook niet goed hoe dit zit. Ik vermoed dat ik voldeonde respect heb opgenbouwd dat ze kiest voor netjes trailerladen als soort minst erge van 2 kwaden (make versus want dus ). Maar dat ze het nog steeds absoluut vreselijk vindt in de trailer. Dus dat er nog heel veel frustratie zit dan. Maar weten doe ik het echt niet! Hoop dat je oplossingen vindt!

Groetjes

May the horse be with you!

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Doet hij dit ook als de auto gewoon draait? Anders zou ik hem gewoon negeren (trailer dicht en jij weg) en als je hoort dat hij rustig is naar hem gaan en hem belonen met een stukje wortel of gewoon met jou gezelschap. Wanneer hij terug begint direct te trailer sluiten en weer weggaan enz.
    Je kan dit ook toepassen tijdens het rijden maar ik kan best begrijpen dat dit redelijk moeilijk is.
    Misschien kan het ook helpen dat je hooi hangt in de trailer.

Groetjes,
    Jolijn

Mijn paard blijft rustig in de trailer staan totdat hij gaat rijden ,dan gaat hij staan steigeren in de trailer , ik heb een net met hooi hangen.Ik ben het met je eens dat ik moet wachten tot hij rustig is en hem dan pas belonen, maar de een nalaatste keer lag hij op zijn achterhand onder de bar waaraan hij met zijn hoofd vast zit en de laastse keer zat met zijn voorbenen over de bar heen.Het met hen mee rijden in de trailer is niet een echt veilige situatie, maar doe ik wel
    Ik heb ook al hulp gevraagd bj Eddy Modde maar die meldt dat ik goed bezig ben en dat hij het zijn collegae trainers het zou bespreken, dit is nu twee maanden verder (ik heb wel al een herrinering gestuurd) maar nog geen concreet antwoordt gekregen.Ik zal vannavond weer een mailtje naar Eddy sturen.
    Ik ben benieuwd of er nog meerdere ideeen zijn.
    Alle hulp is welkom.
    Brimstone

Laat je weten wat Eddy ervan zegt? Ben benieuwd!

May the horse be with you!

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd, heb er zelf geen last van, maar klinkt alles behalve prettig!
    Those who can't dance, will blame it on the music

Bladwijzers

Forum Rechten