Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 117

Topic: Re: Stalling gezocht!

  1. #91
    Actief Forumlid Chrissie's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Muntendam (Gr.)
    Berichten
    156

    Re: Weidegang

    "Mag ik vragen aan de mesen die hun paard 's avonds binnen zetten, welke reden ze daarvoor hebben? Dat is geen beschuldiging of aanval ofzo maar een oprechte vraag."

    Als het oud en nieuw is (met vuurwerk) dan staan de paarden op stal. Wij hebben de paarden bij huis en rond om ons heen wordt veel vuurwerk afgeschoten. Wij durven het niet aan om ze buiten te laten staan (slechte ervaring hiermee).

    Ook als de paarden bij heel slecht weer (harde regen en wind) doen we de deuren wel eens dicht zodat de wind er niet in komt. Dit komt bijna nooit voor. Ik heb een groepsstal/uitloopstal/schuilstal, maar dit is eigenlijk gewoon een hele grote buitenbox. Dus gemetseld. De wind kan er niet doorheen, vandaar heel soms de deuren dicht voor de harde wind. Mijn KWPNer moet soms opstal, omdat ze ziek wordt.
    Mijn dieren zijn mijn alles.

  2. #92
    Actief Forumlid Chrissie's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Muntendam (Gr.)
    Berichten
    156

    Re: Weidegang

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    HIHI, denk je dat echt.
    Het percentage mensen dat in NL paardenvlees eet omdat ze het zo ontzettend lekker vinden is heel klein hoor. Paarden gaan in NL op transport voor slacht omdat ze in Italië graag paarden vlees eten .

    Is ook een beetje ene onzinnig discussiepunt..
    Jij hebt dus liever dat paarden in kleine hokken worden gehouden en een paardonwaardig bestaan leiden dat dat het senario van Marja zich voordoet?

    Maargoed het punt van Marja is ook en daar ben ik het helemaal mee eens. dat mensen eens zouden moeten gaan nadenken hoe ze een dier houden. Dat geld voor paarden maar ook voor andere huisdieren. Je verdiept je toch altijd in de natuurlijke situatie van een dier en probeert die dan te vertalen naar de huidige situatie? Dat vanuit financiele redenen niet alles mogelijk is is begrijpelijk. Maar dan heb je er in ieder geval over nagedacht en je keuzes bewust gemaakt.

    Mag ik vragen aan de mesen die hun paard 's avonds binnen zetten, welke reden ze daarvoor hebben? Dat is geen beschuldiging of aanval ofzo maar een oprechte vraag .
    Je wil niet weten hoeveel paarden er in de salami terecht komen. En dat komt ook gewoon weer in nederland terecht. Er wordt best nog wel veel vlees gegeten (paardenvlees). Het zit zelfs in sommige fricandellen. Maar daar gaat het niet om.

    Erg jammer! Dat jij denkt dat ik liever paarden ik kleine hokken heb. Dat is dus echt niet zo.

    Met financieën heeft het denk ik niet eens zozeer te maken. Volgens mij is de gemiddelde wei (land) goedkoper dan een pensionstal. Denk dat veel mensen de paarden op stal hebben omdat ze dat zelf makkelijk vinden. Mensen willen geen vies paard of een paard met wintervacht, mag geen plekjes krijgen door soorgenoten, buiten trainen en rijden is koud en nat, voor het paard beter op stal (droog en warm). Dit zijn dingen die je mensen hoort zeggen, dus niet mijn mening. Ik heb stagegelopen bij een springstal. Dat is toch echt geen manier voor een paard om te leven.

    Wat ik met hype bedoelde is dus dat er de laatste tijd ineens heel veel over te doen is. Mensen vinden zich ineens iemand die aan NH doet omdat ze hun paard op de wei zetten en misschien een cursusje hebben gevolgd of een boek gelezen. Maar zich verdiepen in het paard zelf, ho maar. Dat is waar ik mij aan kan ergeren. Al jaren hou ik me op deze manier van met paarden omgaan bezig. Altijd mensen die je maar raar vonden. Nu hebben veel mensen het over nh en dan vooral over je paarden zoveel mogelijk naar buiten, liefst 24/7. Zie je soms een paard met deken op (zeiknat deken door de regen), ijzers onder en geen schuilplaats. Dat noem ik dus beetje vreemd. Vraag je aan die mensen waarom ze dit zo doen. Krijg je als antwoord dat ze gehoord hebben dat je paard buiten moet staan. Ik vind het gewoon jammer dat veel mensen zich NHer noemen (of wat dan ook) terwijl ze zich er niet in verdiepen. Hoe kun je dat van jezelf vinden als je paard als barbypaard alleen in de wei staat, of als hij de hele dag op stal staat Dat is eigenlijk mijn hele conclusie/mening.
    Mijn dieren zijn mijn alles.

  3. #93
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Weidegang

    Chrissie, jouw hele verhaal is gericht tegen een soort mensen wat hier niet eens op het forum komt... Wat wil je daar dan mee bereiken?
    En je hebt nog steeds niet uitgelegd wat je bedoeld met ' meer paarden naar de slacht als ze allemaal op wei staan'
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #94
    Actief Forumlid Chrissie's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Muntendam (Gr.)
    Berichten
    156

    Re: Weidegang

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Chrissie, jouw hele verhaal is gericht tegen een soort mensen wat hier niet eens op het forum komt... Wat wil je daar dan mee bereiken?
    En je hebt nog steeds niet uitgelegd wat je bedoeld met ' meer paarden naar de slacht als ze allemaal op wei staan'
    Ik wil helemaal niks bereiken. Als jullie naar mijn mening vragen geef ik die. En die heeft dus de meeste betrekking over mensen die hier dus niet komen.

    Je begrijpt het verkeerd (meer paarden naar de slacht als ze allemaal in de wei staan). Dat staat er niet wat jij opschrijft. Ik (heb ik al eerder gemeld) had het over dat er gezegd werd dat ze geen paard zou nemen als ze die niet 24/7 buiten/in de wei kon hebben. Als iedereen die nu een paard heeft (onder wat voor omstandigheden dan ook) alleen nog maar een paard zou nemen als deze 24/7 op het land kon, er nog maar weinig mensen zouden zijn die een paard zouden aanschaffen. Dan heb je dus een overschot (paarden die nu dus niet 24/7 op het land staan).

    Hoop dat je het nu begrijpt!

    Als iedereen in nederland zijn paarden nu in kudde´s/groepen 24/7 op het land zou zetten, kunnen wij als mens zijnde wel emigreren, haha. En nog een landje erbij kopen. Moet je eens zien hoeveel paarden en pony´s er in nederland zijn. (Bedoel ik verder niks mee, gewoon even om te laten zien hoeveel paarden/pony´s er in nederland zijn).
    Mijn dieren zijn mijn alles.

  5. #95
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Weidegang

    OK, tis duidelijk nu Beetje langs elkaar heen aan het lezen op sommige puntjes misschien...
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #96
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Weidegang

    Chrissie ik vind dat je wel een heel bijzondere redenatie hebt. Denk je dat dit van de een op de andere dag gebeurt?? Bewustwording gaat heel geleidelijk.

    Als ik even volgens jou beredenatie over slachtpaarden mee mag gaan..
    Mensen gaan echt niet meer vlees eten omdat er meer aanbod is. Als er meer paarden worden geslacht, betekend dat de prijs van paardenvlees tov ander vlees goedkoper wordt (meer aanbod is lagere prijs) zodat meer mensen paardenvlees gaan eten ipv andere vleessoorten. Dat betekend dat er minder kalfjes, schaapjes en kippetjes de vleesindustrie in gaan
    En ik vind kalfjes, schaapjes en kippetjes ook heel lief...

    Ben ik nu een mierenn**ker?

    Voor Maaike, mijn paardje staat op stal omdat ik bij de boerderij waar hij eerst stond ben weg gebonjourd. NIET omdat ik tegen weidepaarden ben
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  7. #97
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Weidegang

    tas staat in de winter s'nachts op stal. Ik zou haar het liefst 24/7 op de wei hebben, maar ik mag al blij zijn dat ze overdag op het land staat. er is geen schuilstal op het weiland, dus ze kan niet buiten blijven. Er is hier in de buurt nergens zoiets. Het is gewoon veels te nat. De rest van de paarden (die niet natuurlijk bekapt zijn) staan de hele winter in een kleine paddock vanwege de mok. De hele zomer staat ze wel op het land.
    er zijn bij ons volgens mij twee redenen om een paard op stal te zetten. de meeste paarden hebben ijzers en krijgen giga mok in de nattigheid. Een aantal mensen zetten de paarden gewoon binnen omdat ze het zelf ook koud krijgen en een jas aandoen, dat vind ik dus echt een flut reden, die mensen hebben er zelf duidelijk niet over nagedacht. Die gaan ook standaard 1 september op stal. Tas heeft dit jaar tot half november 24/7 buiten gestaan, omdat het weer nog zo mooi was, en het land nog niet nat was.
    Ik zou het bijv ook prima vinden als tas wel s'nachts op stal stond, maar in een groepstal, dan heb je toch al het sociaal contact en enigzins beweging, dat zou ook best haalbaar zijn (behalve dan dat mensen denken dat hun paard pivacy nodig heeft ofzo....)
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  8. #98
    Actief Forumlid Chrissie's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Muntendam (Gr.)
    Berichten
    156

    Re: Weidegang

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Chrissie ik vind dat je wel een heel bijzondere redenatie hebt. Denk je dat dit van de een op de andere dag gebeurt?? Bewustwording gaat heel geleidelijk.

    Als ik even volgens jou beredenatie over slachtpaarden mee mag gaan..
    Mensen gaan echt niet meer vlees eten omdat er meer aanbod is. Als er meer paarden worden geslacht, betekend dat de prijs van paardenvlees tov ander vlees goedkoper wordt (meer aanbod is lagere prijs) zodat meer mensen paardenvlees gaan eten ipv andere vleessoorten. Dat betekend dat er minder kalfjes, schaapjes en kippetjes de vleesindustrie in gaan
    En ik vind kalfjes, schaapjes en kippetjes ook heel lief...

    Ben ik nu een mierenn**ker?

    Voor Maaike, mijn paardje staat op stal omdat ik bij de boerderij waar hij eerst stond ben weg gebonjourd. NIET omdat ik tegen weidepaarden ben
    Het gaat erom dat er nog maar weinig mensen een paard kunnen houden als alle paarden 24/7 in een weiland zouden staan. Ookal zijn dit de beste omstandigheden, nederland is hier niet geschikt voor qua oppervlakte en niet iedereen beschikt over een paar ha. (goed) grasland.

    Ik wil niet ingaan op het slachten. Was gewoon als voorbeeld, dat er dan heel veel paarden niet gekocht werden als ze niet 24/7 buiten konden. Neem dus niet alle voorbeelden zo letterlijk alstjeblieft.

    En wat is er nu zo bijzonder aan mijn redernatie. Is me niet duidelijk!
    Mijn dieren zijn mijn alles.

  9. #99
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Weidegang

    Als het je niet duidelijk is, wil ik het best nog even uitleggen

    Je zegt dat je blij bent dat niet iedereen denkt zoals marja doet. Dit omdat er dan amper nog paarden worden verkocht en wat er aan overschot is, gaan allemaal naar de kinderboerderij in italie.

    Nou... bijzonder..., dit omdat het wel heel merkwaardig zou zijn als van de 1 op de andere dag iedereen zoals marja denkt, dus geen paard aanschaft wanneer er geen 24/7 weidegang geboden kan worden, waardoor de fokkers hun paarden op slachttransport zetten omdat ze hun paarden niet meer kwijt kunnen.
    Mensen zullen heel geleidelijk bewust worden dat paarden buiten horen. Dit betekend dat de grondprijs omhoog zal gaan, omdat er meer vraag is naar grasland (de prijsdaling van grasland ivm een afnemende melkveehouderij verwaarloos ik hier maar even). Hierdoor zullen minder fokkers het aantrekkelijk vinden om paarden te fokken, want het land is duur en de prijs van paarden gaat omlaag omdat er minder vraag is (omdat veel mensen nu zullen besluiten niet een paard te kopen). Zo worden er minder paarden geboren, komen steeds meer paarden het land in en zal de gemiddelde hoefsmid balen als een stekker, want voor een weidepaard is het niet echt aantrekkelijk om ijzers te hebben, je bent ze om de haveklap kwijt.

    En ik vind het jammer dat je niet op mn slachtverhaal in wilt gaan.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  10. #100
    Actief Forumlid Chrissie's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Muntendam (Gr.)
    Berichten
    156

    Re: Weidegang

    Het slachtverhaal is niet relevant? Weet ook niet waar ik precies op in moet gaan. Als er meer paarden/pony´s zijn waar geen kopers voor komen, zullen deze toch naar de slacht gaan. Dat bedoel ik ermee. Paardenslagers verkopen ook nog genoeg vlees, dus er zijn best nog wat mensen die dit nuttigen.

    Ik heb het er niet over dat het geleidelijk bewust worden van mensen wel of niet van toepassing is. Wat ik bedoel is heel simpel. Als iedereen alleen nog paarden wil hebben die 24/7 buiten staan en anders gaan paard nemen. Er zullen dan nog weinig mensen overblijven die een paard kunnen of willen houden. En er zijn nu ook veel paarden die een goed leven hebben, terwijl ze niet 24/7 op de wei staan.

    Het hele verhaal is eigenlijk, dat er (helaas) veel mensen geen paard meer zouden nemen als ze ze niet 24/7 buiten konden laten. En dat helaas berust ik op mensen die dus goed voor de paarden zijn (opvang, rusthuizen, geh. maneges, enz.)
    Mijn dieren zijn mijn alles.

  11. #101
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Weidegang

    Najah, blijkbaar kunnen we elkaar niet volgen
    We zullen er waarschijnlijk *nooit* achter komen wat er zal gebeuren wanneer iedereen zn paard het land in wilt want er zullen altijd ruiters blijven die geen zin hebben om hun beestje elke dag uit de blubber te moeten trekken.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  12. #102
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Weidegang

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chrissie
    Als je nu ineens zou zeggen (als voorbeeld dan) dat mensen alleen een paard kunnen houden als ze er genoeg ruimte (veel bewegingsvrijheid, weiland, paddock en paarden bijelkaar) voor hebben, dan zijn er dus heel veel paarden over die dat niet hebben. Ik bedoel dat die dan over zijn.
    Nou ik heb niet gezegd dat er nu direct een regel uitgevaardigd moet worden die zegt dat alle paarden voortaan 24/7 buiten zouden moeten staan, want dat zou onmogelijk zijn vrees ik.
    Wel zei ik dat ik vind dat als iemand een paard aan wil schaffen, dat hij dat in mijn ogen dan alleen zou moeten doen als hij hem 24/7 buiten kan hebben staan (met soortgenoten en liefst ook met schuilstal). Het zou inderdaad kunnen dat er dan minder paarden verkocht zouden worden, omdat mensen tot de conclusie komen dat ze dat hun aanstaande paard niet kunnen bieden. Maar ik denk ook dat er heel wat mensen een stuk creatiever gaan worden, en wél zo'n plaats voor hun paard weten te realiseren.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chrissie
    Iemand die een paard heeft en hem veel liefde en een "goeie" verzoriging geeft, maar hij heeft helaas minder bewegingsvrijheid, die zal ik hier niet op aanvallen. Daar gaat het hele verhaal om.
    Wat is een goeie verzorging, en wat is dan minder bewegingsvrijheid? Hoe kun je die 2 dingen met elkaar rijmen? Wat is dan het miminum aan bewegingsvrijheid dat een paard volgens jou zou moeten hebben om goed verzorgd te worden?


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chrissie
    Je moet juist bijelkaar komen en proberen anderen te vertellen wat jij bijvoorbeeld anders doet. Niet het opleggen van "dit is beter en zo moet het". Daar bereik je helaas minder mee. Ik ga mensen niet vertellen wat ik vindt en hoe ze het moeten doen, maar als ze vragen hebben dan sta ik ervoor open.
    Nou dat is precies wat ik ook doe.

  13. #103
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Weidegang

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chrissie

    Met financieën heeft het denk ik niet eens zozeer te maken. Volgens mij is de gemiddelde wei (land) goedkoper dan een pensionstal. Denk dat veel mensen de paarden op stal hebben omdat ze dat zelf makkelijk vinden. Mensen willen geen vies paard of een paard met wintervacht, mag geen plekjes krijgen door soorgenoten, buiten trainen en rijden is koud en nat, voor het paard beter op stal (droog en warm). Dit zijn dingen die je mensen hoort zeggen, dus niet mijn mening. Ik heb stagegelopen bij een springstal. Dat is toch echt geen manier voor een paard om te leven.
    Met het bovenstaande ben ik het helemaal eens. En dat is dus precies waarom ik daar zo tegen protesteer: veel paardeneigenaren stellen hun eigen belang boven dat van hun paard; ze verdiepen zich niet of nauwelijks in de natuurlijke behoeften van hun paard.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chrissie
    Wat ik met hype bedoelde is dus dat er de laatste tijd ineens heel veel over te doen is. Mensen vinden zich ineens iemand die aan NH doet omdat ze hun paard op de wei zetten en misschien een cursusje hebben gevolgd of een boek gelezen. Maar zich verdiepen in het paard zelf, ho maar. Dat is waar ik mij aan kan ergeren.
    Ja dat slaat natuurlijk ook nergens op.
    Maar om NH dan maar een hype te noemen? Ik denk dat NH en alle aandacht rondom het natuurlijk huisvesten juist heel goed is en ja, helaas heb je dan ook altijd mensen die er niks van begrepen hebben, maar doen alsof dat wel zo is. Maar dan hoef je NH of natuurlijke huisvesting toch niet af te doen als een hype?

  14. #104
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Weidegang

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chrissie
    Het gaat erom dat er nog maar weinig mensen een paard kunnen houden als alle paarden 24/7 in een weiland zouden staan. Ookal zijn dit de beste omstandigheden, nederland is hier niet geschikt voor qua oppervlakte en niet iedereen beschikt over een paar ha. (goed) grasland.
    Je hoeft je paard ook niet direct op een paar ha grasland te zetten. Een simpele uitloop aan de stal zou al een enorme verbetering zijn voor de huidige stalpaarden!
    En natuurlijk is het wel een ideaalbeeld om je paard in een lekker grote wei te kunnen houden, maar dat kan nu eenmaal niet altijd. Als hij echter op een paddock of kleinere wei kan staan, kan hij toch voldoen aan zijn behoefte tot beweging en daardoor zal hij zich een stuk beter voelen als wanneer hij alsmaar op stal zou staan.

  15. #105

    Re: Weidegang

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    HIHI, denk je dat echt.
    Het percentage mensen dat in NL paardenvlees eet omdat ze het zo ontzettend lekker vinden is heel klein hoor. Paarden gaan in NL op transport voor slacht omdat ze in Italië graag paarden vlees eten .

    Is ook een beetje ene onzinnig discussiepunt..
    Jij hebt dus liever dat paarden in kleine hokken worden gehouden en een paardonwaardig bestaan leiden dat dat het senario van Marja zich voordoet?

    Maargoed het punt van Marja is ook en daar ben ik het helemaal mee eens. dat mensen eens zouden moeten gaan nadenken hoe ze een dier houden. Dat geld voor paarden maar ook voor andere huisdieren. Je verdiept je toch altijd in de natuurlijke situatie van een dier en probeert die dan te vertalen naar de huidige situatie? Dat vanuit financiele redenen niet alles mogelijk is is begrijpelijk. Maar dan heb je er in ieder geval over nagedacht en je keuzes bewust gemaakt.

    Mag ik vragen aan de mesen die hun paard 's avonds binnen zetten, welke reden ze daarvoor hebben? Dat is geen beschuldiging of aanval ofzo maar een oprechte vraag .
    hallo

    de reden dat mijn paarden ' s nachts op stal staan is omdat ik niet genoeg weiland heb en omdat ik bang ben dat ze mijn paarden stelen .

    mijn stallen staan naast mijn huis dus als ze ' s nachts binnen staan ben ik gerust .

    wel hou ik om de beurt een paard dag en nacht in de paddock met loopstal , die is ook naast mijn huis .
    vandaag mag cheyenne in de loopstal en staan de andere ' s nachts op stal en bv morgen mag dan shana in de loopstal en staat cheyenne ' s nachts met de andere op stal , wel staan ze alle dagen heel de dag buiten behalve als het echt stortregent en verschrikkelijk hard waait .

    ik zorg er ook wel voor dat ze ook ' s nachts hooi hebben zodat ze zich niet gaan vervelen .
    moest ik meer weiland hebben hield ik ze misschien ook dag en nacht buiten met een loopstal maar nu moet ik roeien met de riemen die ik heb .
    a dog is for life not just for christmas !

Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •