Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 44

Topic: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

  1. #16

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Welke pad heb je dan?

  2. #17

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Mocht je serieus gaan denken over een Wintec met verwisselbare boom, dan kun je eventueel de mijne overnemen, want Lodash vindt het niks.
    Z.g.a.n.

    May the horse be with you!

  3. #18

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Mocht je serieus gaan denken over een Wintec met verwisselbare boom, dan kun je eventueel de mijne overnemen, want Lodash vindt het niks.
    Z.g.a.n.

    Ooooh méén je dat nou?? Net nieuw dat zadel! Ik dacht dat het zo goed beviel, wat is er niet goed aan bevonden door Lodash?? Jeee, wat zal jij balen

  4. #19

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Nee, dat heeft de pad
    Daarom begon ik daar ook over, met een goede pad en de juiste pommel (voorboom) is het niet noodzakelijk slechter dan een startrekk
    Je kan die pad van de barefoot echt niet vergelijken met de voorgevormde ruggenvrijheid van de startrekk hoor. Het lijkt er nog niet op.



    Bovendien ligt dezelfde pad onder deze zadels..

  5. #20

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Mocht je serieus gaan denken over een Wintec met verwisselbare boom, dan kun je eventueel de mijne overnemen, want Lodash vindt het niks.
    Z.g.a.n.

    Ooooh méén je dat nou?? Net nieuw dat zadel! Ik dacht dat het zo goed beviel, wat is er niet goed aan bevonden door Lodash?? Jeee, wat zal jij balen
    Tsja, vaag verhaal: het is met zo'n biosensor gezwengeld: van achteraf naar voren: bij de boom ging hij inene de andere kant op: niet goed! Daarna de barefoot erop, weer zwengelen: niks aan t handje. Dus ik ga er vanuit dat de Wintec het toch niet is. Buiten dat hij na opzadelen zo leip deed

    May the horse be with you!

  6. #21
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Nee, dat heeft de pad
    Daarom begon ik daar ook over, met een goede pad en de juiste pommel (voorboom) is het niet noodzakelijk slechter dan een startrekk
    Ik zeg niet dat het slechter is.

    Maar ik denk dat Trea de PANELEN bedoeld
    Die zijn natuurlijk veel dikker dan een barefoot onderkant.
    Die geven ook de ruggegraadvrijheid

  7. #22

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Mijn enige, maar grote bezwaar tegen de startrekk is, behalve de prijs dan ( ), dat ze zeggen dat die wat meer naar voren liggen, over de schouder. Hoe is dat te rijmen met niuewe level 2 en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

    May the horse be with you!

  8. #23

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Ah, oke .
    Mag ik even koppig blijven en zeggen dat je met de juiste pad ook een heel eind komt
    Behalve dan als je megalange trektochten gaat maken oid.
    Iedereen beslist uiteindelijk voor zichzelf, maar ik moest het toch even voor de barefoot opnemen

  9. #24

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman

    Maar ik denk dat Trea de PANELEN bedoeld
    Die zijn natuurlijk veel dikker dan een barefoot onderkant.
    Die geven ook de ruggegraadvrijheid
    Nee, ik bedoel niet de panelen. Ik bedoel die voorgevormde holte tussen de panelen.
    Maar die panelen zijn ook fijn. Verstelbaar ook nog.

    Ik zeg ook niet dat het slechter is. Maar je kan het niet vergelijken. Ik heb ze allebei, en de startrekk voelt als een zadel, de barefoot als een luxe pad

  10. #25

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Mijn enige, maar grote bezwaar tegen de startrekk is, behalve de prijs dan ( ), dat ze zeggen dat die wat meer naar voren liggen, over de schouder. Hoe is dat te rijmen met niuewe level 2 en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    Niet dus Ik heb er nu een staartriem aan zitten, zodat ik m verder naar achter kan leggen.

  11. #26

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Bij een boomzadel is het zo dat als het te ver naar voren schuift, de boom vaak te wijd is.
    Kan een smallere voorboom dan uitkomst bieden, of gaat die juist weer drukken?

  12. #27
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Hoezo meer naar voren Karianne?

    Dat begrijp ik niet.

    De mijne ligt, zeg maar gewoon, net achter de schouder.

    De westernuitvoering leg je idd wel wat naar voren, maar dat doe je met een westernzadel ook.

    Het DRAAGpunt ligt echter in het midden van de rug.(Als je erop zit) En er komt druk op de schoft te liggen, door de pommel enzo.

    Je kunt altijd Don even mailen natuurlijk....

    ik ben nooit zo duidelijk in uitleggen.

  13. #28
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Ah, oke .
    Mag ik even koppig blijven en zeggen dat je met de juiste pad ook een heel eind komt
    Behalve dan als je megalange trektochten gaat maken oid.
    Iedereen beslist uiteindelijk voor zichzelf, maar ik moest het toch even voor de barefoot opnemen
    Ik zei ook dat het niet slechter was
    Uiteraard maakt de pad het boomloze zadel af.

  14. #29

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    quote van buitenzinnig:
    Nu een opmerking over de positie van het zadel op de rug van het paard.
    Terwijl men de Startrekk dressuur of de Espaniola als een "Engels" dressuur zadel achter de
    schouderbladen opzadelt, komen de andere Startrekk modellen wat meer naar voren.
    Wanneer deze modellen in de typische "kuilen"naast de schoft gelegd worden, liggen ze meestal
    niet goed. (Western, Endurance, Comfort)
    Het principe is hier soortgelijk als bij een Westernzadel, desondanks kan op grond van het
    ontbreken van de boom en de zeer zachte kussens geen puntbelasting op de schouderbladen
    ontstaan.


    en daar zat ik dus een beetje mee. Als je van het nieuwe level 2 OOK JE WESTERNZADEL volledig achter de schouderbladen moet leggen, dan kan dat dus niet?

    May the horse be with you!

  15. #30
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Wat raden jullie aan? (zadeldilemma)

    Ik denk dat Don dit het beste zelf kan toelichten....

    Maar zoals ik het begrepen heb, is de pommel op de schoft. Daar ontstaat druk.

    Het is zeg maar "loze ruimte , loos gewicht" vóór de schouderbladen (dus richting de oren toe).

    Verder hou ik mijn mond ,anders ga ik misschien verkeerde dingen zeggen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •