Welke pad heb je dan?
Welke pad heb je dan?
Mocht je serieus gaan denken over een Wintec met verwisselbare boom, dan kun je eventueel de mijne overnemen, want Lodash vindt het niks.
Z.g.a.n.
May the horse be with you!
Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
Ooooh méén je dat nou?? Net nieuw dat zadel! Ik dacht dat het zo goed beviel, wat is er niet goed aan bevonden door Lodash?? Jeee, wat zal jij balen
Je kan die pad van de barefoot echt niet vergelijken met de voorgevormde ruggenvrijheid van de startrekk hoor. Het lijkt er nog niet op.Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
Bovendien ligt dezelfde pad onder deze zadels..
Tsja, vaag verhaal: het is met zo'n biosensor gezwengeld: van achteraf naar voren: bij de boom ging hij inene de andere kant op: niet goed! Daarna de barefoot erop, weer zwengelen: niks aan t handje. Dus ik ga er vanuit dat de Wintec het toch niet is. Buiten dat hij na opzadelen zo leip deedOorspronkelijk Geplaatst door trea
Ik zeg niet dat het slechter is.Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
Maar ik denk dat Trea de PANELEN bedoeld
Die zijn natuurlijk veel dikker dan een barefoot onderkant.
Die geven ook de ruggegraadvrijheid
Mijn enige, maar grote bezwaar tegen de startrekk is, behalve de prijs dan ( ), dat ze zeggen dat die wat meer naar voren liggen, over de schouder. Hoe is dat te rijmen met niuewe level 2 en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ah, oke .
Mag ik even koppig blijven en zeggen dat je met de juiste pad ook een heel eind komt
Behalve dan als je megalange trektochten gaat maken oid.
Iedereen beslist uiteindelijk voor zichzelf, maar ik moest het toch even voor de barefoot opnemen
Nee, ik bedoel niet de panelen. Ik bedoel die voorgevormde holte tussen de panelen.Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
Maar die panelen zijn ook fijn. Verstelbaar ook nog.
Ik zeg ook niet dat het slechter is. Maar je kan het niet vergelijken. Ik heb ze allebei, en de startrekk voelt als een zadel, de barefoot als een luxe pad
Niet dus Ik heb er nu een staartriem aan zitten, zodat ik m verder naar achter kan leggen.Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
Bij een boomzadel is het zo dat als het te ver naar voren schuift, de boom vaak te wijd is.
Kan een smallere voorboom dan uitkomst bieden, of gaat die juist weer drukken?
Hoezo meer naar voren Karianne?
Dat begrijp ik niet.
De mijne ligt, zeg maar gewoon, net achter de schouder.
De westernuitvoering leg je idd wel wat naar voren, maar dat doe je met een westernzadel ook.
Het DRAAGpunt ligt echter in het midden van de rug.(Als je erop zit) En er komt druk op de schoft te liggen, door de pommel enzo.
Je kunt altijd Don even mailen natuurlijk....
ik ben nooit zo duidelijk in uitleggen.
Ik zei ook dat het niet slechter wasOorspronkelijk Geplaatst door wendytje
Uiteraard maakt de pad het boomloze zadel af.
quote van buitenzinnig:
Nu een opmerking over de positie van het zadel op de rug van het paard.
Terwijl men de Startrekk dressuur of de Espaniola als een "Engels" dressuur zadel achter de
schouderbladen opzadelt, komen de andere Startrekk modellen wat meer naar voren.
Wanneer deze modellen in de typische "kuilen"naast de schoft gelegd worden, liggen ze meestal
niet goed. (Western, Endurance, Comfort)
Het principe is hier soortgelijk als bij een Westernzadel, desondanks kan op grond van het
ontbreken van de boom en de zeer zachte kussens geen puntbelasting op de schouderbladen
ontstaan.
en daar zat ik dus een beetje mee. Als je van het nieuwe level 2 OOK JE WESTERNZADEL volledig achter de schouderbladen moet leggen, dan kan dat dus niet?
Ik denk dat Don dit het beste zelf kan toelichten....
Maar zoals ik het begrepen heb, is de pommel op de schoft. Daar ontstaat druk.
Het is zeg maar "loze ruimte , loos gewicht" vóór de schouderbladen (dus richting de oren toe).
Verder hou ik mijn mond ,anders ga ik misschien verkeerde dingen zeggen.
Bladwijzers