Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: Halster test in Bit maart

  1. #16
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re: Halster test in Bit maart

    Is het geen idee als we allemaal brieven gaan schrijven? Misschien nemen ze dan het NH en de spullen die daarbij horen eens echt serieus. Ik ga in ieder geval schrijven!
    Started!

  2. #17
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re: Halster test in Bit maart

    Misschien kunnen we hier een wedstrijdje houden welke brief er dan in het blad geplaatst wordt, hahaha.
    Started!

  3. #18

    Re: Halster test in Bit maart

    Misschien is het nuttiger als 1 iemand een standaardbriefje maakt die we allemaal sturen?
    Wat zijn onze argumenten nu concreet?

  4. #19
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re: Halster test in Bit maart

    Dan zijn we zo georganiseerd. Ik denk dat verdeel en heers hier het beste werkt.
    Onze argumenten:
    - een appel is niet te vergelijken met een peer en een touwhalster is niet te vergelijken met een stalhalster Het wordt beide voor totaal andere doeleinden gebruikt.
    -de prijs-kwaliteit verhouding is juist prima. Zelfde touw als Parelli (toch?), maar veel goedkoper.
    - een paard met een touwhalster dat beheerd in paniek raakt hoort nooit vast te staan, dus zal er nooit een grotere kracht op het touwhalster staan dan het gewicht van de horseman. (Misschien iets meer bij een flinke ruk...?)

    Weet iemand er nog meer?
    Started!

  5. #20
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: Halster test in Bit maart

    De kleur van het touwhalster in het Bit artikel is niet te verkrijgen in de Best Quality, tenminste als ik goed opgelet heb. Dus ik denk dat het de Basic Quality is. Klopt dat Callippo?
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  6. #21
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Halster test in Bit maart

    Heb ff gekeken vandaag, ze hebben het pfiff halster, wat notabene een trekkracht weerstaat van tegen de 700 kilo!!!! een +++ als prijs/kwaliteit gegeven!

    Idioot, want dat halster gaat dus ook NIET stuk.
    Waarom ze dan een touwhalster veroordelen, snap ik helemaal niet.
    Bovendien, de trekbank werkt alleen op het kopstuk en de kinlus en verder niet op de neursiem, waardoor het misschien niet gek is dat de neusknoopjes wat verschuiven onder deze rare trekkracht.

    Maargoed, ik kom hier morgen ff op terug voor jullie allemaal brieven naar de Bit sturen
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #22
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Halster test in Bit maart

    Sorry, ik ben een andere mening toegedaan hoor. Ze hebben halsters getest. Een touwhalster is ook een halster. NH komt steeds meer in de belangstelling te staan. Door dit halster in de test op te nemen en met een - te beoordelen, geeft aan dat het niet geschikt is als halster op de manier waar "normals" een halster voor gebruiken. Het vertelt daar nog bij dat het eigenlijk niet in de test thuishoort en een communicatiemiddel is, je je paard er nooit mee vast mag zetten, nou, wat wil een mens nog meer! "Normals" die denken van goh, wat een leuk modelletje, die wil ook wel in mijn verzameling, zijn nu gewaarschuwd dat dit een heel ander type halster is. De naam Equiplay wordt genoemd, er wordt verteld hoe sterk het is. Maar met name de waarschuwing die eruit spreekt dat een touwhalster geen gewoon halster is, nou, dat vind ik alleen maar goed. Ze hebben het meegenomen in de test, en ik hoop dat er daardoor toch weer wat ongelukjes worden voorkomen. Misschien wel een idee om een brief te sturen met daarin informatie over wat dan nu wél de "kracht" is van het touwhalster, hoe het werkt, en wat we er mee doen. Gewoon als aanvulling op de test. Dat het een - scoort als halster om vast te zetten, maar een +++++ als communicatiemiddel!? Dat je ze uitnodigd om te laten zien wat het dóet!

  8. #23
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: Halster test in Bit maart

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    "Normals" die denken van goh, wat een leuk modelletje, die wil ook wel in mijn verzameling, zijn nu gewaarschuwd dat dit een heel ander type halster is.
    KNIP
    Ze hebben het meegenomen in de test, en ik hoop dat er daardoor toch weer wat ongelukjes worden voorkomen.
    Ik besef me vaak niet dat Normals erg anders denken. Dat zij een touwhalster kunnen zien als "nog een gadget voor in de kast". Nu de touwhalsters steeds bekender worden, is het inderdaad wel goed dat Normals weten dat het geen stalhalster is, dat het een heel ander doel dient. Een touwhalster ziet er zo onschuldig uit, maar er kleven wel gevaren aan bij verkeerd gebruik. Zoals Lila schreef, hopelijk zijn door deze waarschuwing ( voor Normals bedoeld) een paar ongelukken voorkomen. Misschien bedoelde ze dat ook in de Bit tekst met "Maar ja, de weerbartsige praktijk van alledag...."
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  9. #24
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Halster test in Bit maart

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yulia
    Misschien bedoelde ze dat ook in de Bit tekst met "Maar ja, de weerbartsige praktijk van alledag...."
    denk ik ook, het is een heel nette omschrijving van een "normal" ...

  10. #25
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Halster test in Bit maart

    Dat zij een touwhalster kunnen zien als "nog een gadget voor in de kast"
    Hmm zo denk ik nogsteeds. Ik zou namelijk geen practische reden kunnen bedenken waarom ik er zo veel heb
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  11. #26
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re: Halster test in Bit maart

    Het is toch juist de bedoeling van het halster dat zodra het paard druk voelt, het meegeeft? DUs weer naar voren gaat en niet blijft hangen zodat het halster misschien ooit breekt? Het halster van Eveline heeft dus niet alleen een handige functie nl het vastzetten van je paard maar ook het rijden met... Maar ook een educatieve, namelijk niet gaan hangen, meegaan met druk. Het zou juist aangeprezen moeten worden in Bit ! Je bereikt er meer mee dan met zo'n gewoon halster. Misschien moet er een groot ingezonden stuk komen over waarom een touwhalster veel beter is dan een normaal halster. Dan is het natuurlijk nog maar de vraag of de Bit lezer daar wel 'klaar'voor is natuurlijk

  12. #27
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Halster test in Bit maart

    Monties baasje, ik vind een touwhalster helemaal niet veilig bij het gaan hangen, als een halster niet breekt kan daar ernstige wervelschade door veroorzaakt worden. In die zin hoorde het halster van Eveline ook niet in de test thuis.

    Eigenlijk zou er een aparte touwhalstertest moeten komen, dan krijg je een eerlijk beeld. En dan denk ik dat Eveline's halsters wel heel gunstig uit de test zullen komen .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  13. #28
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Halster test in Bit maart

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Monties baasje
    Het halster van Eveline heeft dus niet alleen een handige functie nl het vastzetten van je paard maar ook het rijden met...
    Een touwhalster is juist nÃ*et geschikt om je paard mee vast te zetten, dat staat ook overal, dus waar haal je dat vandaan?

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •