Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 28

Topic: Halster test in Bit maart

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Halster test in Bit maart

Ik kreeg net het Bit maart nummer in de bus. Daar zag ik het halstertest met oa Equiplay in staan. Ik ga nu snel lezen want ik ben erg nieuwsgierig.....
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: Halster test in Bit maart

hey daar is een topic over geweest, nou weet ik het weer!

Ik ben benieuwd, heb zelf geen BIT maar neem aan dat hier wel een reactie over geplaatst word
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Ben inderdaad ook wel benieuwd..
    Iemand die een samenvattinkje wil maken
    Misschien wil mams hem wel Die haalt wel vaker de BIT
    Those who can't dance, will blame it on the music

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Ik heb zelf ook geen Bit, maar ben wel reuzebenieuwd wat er over de halsters geschreven is!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Heee, leuk om te horen dat ze er eindelijk in staan!

Heb uiteraard niets van de Bit zelf gehoord en ook geen Bit ontvangen

Ga wel ff in de winkel lezen of de tekst nog veranderd is tov 4 maanden geleden (kreeg toen proefversie toegestuurd)

Kun je het inscannen voor mij?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    May 2005

Bit schrijft over het Equiplay touwhalster:
    "Het touwhalster hoort eigenlijk niet in deze test thuis. De waarschuwing die met elk halster meegeleverd wordt, luidt: "touwhalsters zijn bedoeld als communicatiemiddel en zijn niet geschikt om je paard onbeheerd mee vast te zetten of om het hoofd te laten wanneer het paard vrij rond loopt." Maar ja, de weerbartsige praktijk van alledag.... Bovendienkun je een paard dat beheerd wordt vastgezet niet op tijd redden als hij in paniek gaat hangen. Het touwhalster gaat niet stuk in de test, maar de knopen van de neusring verschuiven wel bij 250kg. Deze aanzienlijke verandering van vorm is voor ons de kritische grens. De treksterkte van het touw is niet getest, maar zal zeker de 400kg overschrijden. Gezien de geringe dikte en daardoor de kans dat het touw gaat 'snijden' als het paard er aan trekt, raden we ten zeerste af om het paard er aan vast te zetten. Zelfs als je in de nabijheid van het paard blijft. "

Uitgangspunt: "Het Bit team is niet alleen benieuwd bij welke kracht het halster begeeft, maar ook op welke manier het materiaal stuk gaat. Deze nieuwsgierigheid wordt gevoed door de bij dierenartsen opgedane kennis dat gebroken ijzerdelen van halsters soms nare wonden veroorzaken."

De prijs/kwaliteit waardering van het Equiplay halster is een -.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ja, die tekst is gewoon nog hetzelfde.
    Wel jammer, want die 'aanzienlijke verandering' was alleen het scheeftrekken van de helft van een neusknoopje.

Ben meer benieuwd naar de geplaatste foto's, o.a. van de opstelling, want de tekst van alle halsters heb ik al wel

Ach, weer een mooie waarschuwing dat mensen hun paard niet vastzetten aan een touwhalster

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Hmm lekkere test, want het is een veronderstelling dat het niet breekt en gaat snijden. Als je zo'n test doet moet je het goed doen vindt ik. Hecht hier dus geen waarde aan.
    Want met veronderstellingen heb je geen zekerheid. Ach en vindt dat je eigenlijk geen 1 paard onbeheerd moet laten staan vastgebonden ook niet met halster. Dus die waarschuwing is ten alle tijden goed.

En die - betekend dat ze niet positief zijn over prijs en kwaliteit? Goh, laat ik daar nou een andere mening over hebben.
    Denk dat ik maar eens ga nadenken over een ingezonden reactie naar Bit
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Haha, dat zou leuk zijn ja, als er nog een ingezonden brief over wordt geplaatst

Vind het wel tegenvallen van de Bit dat ze mij niet ff een exemplaar toesturen

Ga maar ff mailen hierover

Aangemeld
    May 2005

Het touwhalster hoort gewoon niet in het rijtje thuis. Ze hadden het beter niet op kunnen nemen in hun test.
    Nu is het op basis van de functie een normaal stalhalster beoordeeld. Natuurlijk krijg je dan een vertekend beeld.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    41

Ik denk dat ik ook maar eens een brief ga sturen over de kwaliteit prijsverhouding, wat is dat nu weer voor een rare verklaring seg.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Zou mooi zijn als ze werden getest onder catagorie hoofdstellen

Mn touwhalster gebruik ik niet als halster, maar als hoofdstel. Als ik mn vastbind (mhuahaha normalstal, dan moet je je paard lekker vastbinden ) dan doe ik dat met een stalhalster.
    Ik noem hier mn halster ook gewoon hoofdstel (een stel touwen om hoofd), tot de frustratie van sommigen die mn touwhalster niet hoofdstelwaardig vinden.

En appels zijn niet met peren te vergelijken. Een touwhalster is handgemaakt en het touw is duurder dan simpel nylonband.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Weet je wat me nu pas eigenlijk frustreert:

Ze schrijven toch ergens dat het niet handig is als je paard zich lostrekt en dan zonder halster om rondwandelt?

Als je je paard met een simpel halstertouwtje aan een touwhalster vast zet, dan trekt hij met zo'n 200 kilo dat musketonhaakje kapot, maar heeft hij nog steeds een stevig (NIET kapot) halster om zn hoofd. Kun je hem makkelijk weer pakken

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Hmm, kan er niet aan ontsnappen dat het vast ook wel iets te maken heeft met 'halster omlaten als je paard in de wei staat'. Tja, als je paard elke keer van je weg loopt moet ie natuurlijk wel heel de dag een halster kunnen dragen en dat kan met een touwhalster niet

Vastzetten...is ook zo typisch 'normal'
    Raar dat ze zelf aangeven dat een touwhalster niet in het rijtje thuis hoort, waarom dan toch het touwhalster met een stalhalster vergelijken? Ze kunnen beter een keer een heel artikel aan de voordelen en veelzijdigheid van het touwhalster wijden, zullen ook vast leuke reacties op komen
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bit
    Het touwhalster gaat niet stuk in de test, maar de knopen van de neusring verschuiven wel bij 250kg. Deze aanzienlijke verandering van vorm is voor ons de kritische grens. De treksterkte van het touw is niet getest, maar zal zeker de 400kg overschrijden.
    Ik kan nooit zoveel kracht zetten! En omdat ze er ook duidelijk bij schrijven dat dit géén halster is om je paard mee vast te zetten, zelf niet voor even, komt het voor mij toch als erg degelijk uit de test! En het is gewoon goed dat de naam Equiplay weer even is genoemd en het woord touwhalster, en dat het een attribuut is bedoeld voor de communicatie, allemaal oké toch?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten