Oooh wat zal je balen idd. In mijn ogen is een goede hoefsmid een smid die je paard netjes op zijn hoeven zet zonder dat ie daarna kreupel loopt, en zonder dat je er dagelijks wat aan moet peuteren. Ieder paard is anders, iedere hoef is anders, iedere stal is anders, het gebruik van het paard is anders, hoe het paard gehuisvest is is anders, het voer is anders, het seizoen is anders, en al die factoren maken dat je een paard niet standaard volgens een soort stramientje kan bekappen. Per keer moet de smid bepalen wat er op dat moment nodig is en hoeveel er wáár af moet. Dat is een vak. En die van mij beheerst dat gelukkig prima! De ene mens loopt de 4-daagse lekker op sandalen, de ander wil kistjes aan. Maatwerk dus. En je krijgt helaas nooit garantie van te voren. Het is een kwestie van trial en error. En bij het uitzoeken ga ik dan gewoon af op de zaken uit mijn eerdere reactie. Deze smid heb ik nu alweer 7 jaar en zolang hij gezond blijft mag ie blijven !Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
Bladwijzers