Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 40

Topic: Boomloos shettie-zadeltje voor Mirthe...?

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Boomloos shettie-zadeltje voor Mirthe...?

En met een barebackpad rijden? of is dat gek wat ik nu zeg?
    Ik bedoel, Mirthe blijft ws toch niet en het is alleen aan jou om har weer vertrouwd te maken en alles te leren. Ik neem aan dat je geen lange ritten op het ukkie gaat maken toch? Dan zou ik een barebackpad kiezen, die kan je ook op Gigi en Shakira gebruiken
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Hoi Evenaar,
    een barebakcpad heb ik al, haha die van emiel voest maar voor Mirthe is die gewoon een kilometer te groot... helaas.
    Anders was het natuurlijk een super goede oplossing geweest
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik heb nog wel een 'pony' bbpad liggen die past zeker wel op een welshje. Zowel de paarse van Best Friend als een zwarte suede in kortere maat (had nog een stukje vilt over waar net geen hele pad uit pastte )

Maar is het de bedoeling dat jij er vooral op gaat rijden? Of dat er ook kinderen op gaan?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Apr 2005

kids vooral, maar hoeveel vraag je voor de kleine zwarte suede pad? ben ik ook best geinterreseerd in want zadel kost een hoop...

groetjes Elianne

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik vind het super van je dat je zoveel tijd en liefde in Mirthe wilt steken, maar ik zou niet teveel geld aan haar uitgeven. Volgens mij heb je niet echt geld over en om nou jouw spaargeld (waar je ooit een zadel voor Shakira voor kan kopen) in een pony te steken die voor andere kinderen bedoeld is.... Wel heel nobel hoor
    Maar als het een kinderpony gaat worden komt er vast ooit een kinderzadeltje op, voor nu lijkt dan een fijne en goedkope oplossing beter. Die bbp van Eveline is dan misschien wel wat...

Je moet het lekker helemaal zelf weten, maar dit is mijn mening
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Apr 2005

HELP HELP HELP

morgen komt die mevrouw met het torsion zadel om te passen en ik weet echt niet wat ik moet doen...

vind het zadel heel mooi, maar de kleur niet zo (misschien moet ik er even aan wenne) en hij moet wel echt goed passen....

ik weet het gewoon echt niet en had er liever iemand bij die mee kan kijken of het goed ligt en of het mij past...

nouja groetjes
    als iemand nog tips heeft nu, heel graag!!!

het is een beetje onduidelijk bericht, maar ik weet het gewoon niet hoe ik het moet zeggen.

Belangrijk is dat het voorboogje niet op de schoft drukt.
    Verder altijd passen met de speciale pad, en rijd er ook een stukje mee om te kijken of het bij jullie past.
    Jij moet zelf tijdens het lichtrijden niet tegen het voorboogje komen, anders krijg je daar problemen mee.

Dat is alles wat ik zo snel kon bedenken eigenlijk!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Het belangrijkste vind ik inderdaad ook dat het voorboogje niet op de schoft drukt. Verder moet je er op letten of er een goed pad met inlages onder zit. De maat (14 inch toch?) moet voor jou geen probleem zijn. Ik heb een 16 inch en broekmaat 38.. (en stevige benen... eps)
    Ik heb zelf een Torsion en vind het een geweldig zadel.. Als je meer tips wil, kan je het beste even mailen naar Don van Buitenzinnig (via http://www.buitenzinnig.nl) Zij is jaren importeur/verkoper geweest van Torsion!!! Doen hoor!!!

Ik ben het met bovenstaanden eens. De pommel (voorboogje) mag niet op de schoft drukken (dan is ie te wijd) en hij mag de ruggengraad niet afknellen (dan is ie te smal), dus er moet aan weerszijden van de ruggengraad nog een cm of 2 vrij zijn.

De rest van de ligging hoef je niet naar te kijken, want het is een boomloos zadel, en past zich aan aan de rug van je paardje.

Let idd op de pad (of er inlages inzitten), want die heb je echt nodig.

Je hoeft niet meteen het gevoel te heben alsof je er heerlijk op/in zit, want meestal moet je even wennen aan een boomloos zadel (het zou natuurlijk mooi meegenomen zijn als het wèl zo was )

Kijk of het achter niet op de lendenen rust. (maar dat lijkt me héél onwaarschijnlijk met een 14inch.)

Let erop dat je genoeg ruimte voor je benen hebt, als je er strak ingeperst zit, is het zadel te klein.

Let op of de fenders (stijgbeugelriemen) lang genoeg zijn voor je benen (want ze zijn er in verschillende lengtes)

Ik ga met Nienke mee; mail Don (van buitenzinnig) en stel haar óók deze vraag. Ze weet absoluut waar ze het over heeft, en ze geeft meestal meteen antwoord. DOEN!!

Heel veel succes. (maak maar foto´s en zet ze op t forum, dan kijken we met z´n allen nog even )

Aangemeld
    Apr 2005

Die mevrouw heeft zelf geen pad, dus die zal ik later los moeten kopen, helaas kan ik daar dus niet mee testen... is dat heel erg?

maar heel erg bedankt voor de tips alvast, daar heb ik wel iets aan!

groetjes Elianne

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Nee.. dat is opzich niet erg... MAIL DON!!!!
    NU!!!

Hihi Nienke, die wink werkt niet in hoofdletters Maar je punt is duidelijk. Ik heb Don ook helemaal platgemaild met mijn vragen, en ze is zoooo behulpzaam en lief.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Aangepast !!!

Aangemeld
    Apr 2005

Zo ik wordt er bijna bang van, en dat achter een schermpje, haha maar ja ik zal don dan eens mailen!

groetjes Elianne

en heel erg bedankt hoor!

Aangemeld
    Apr 2005

En wat het ook is, ik moet morgen meteen beslissen, dus kan geen foto's maken en dan vragen wat jullie ervan vinden en dan beslissen, want ze wil het zadel niet opsturen!

groetjes Elianne

Bladwijzers

Forum Rechten