Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 40

Topic: Boomloos shettie-zadeltje voor Mirthe...?

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Boomloos shettie-zadeltje voor Mirthe...?

hoi hoi,
    bij de aanbiedingen op de barefootsite staat ook een gebruikt shettie zadeltje voor 300 euro... ik dacht misschien is het iets voor Mirthe, want om eerlijk te zijn heb ik geen goed passend zadeltje voor haar rugje.

Aangezien Mirthe denk niet haar gehele leven bij ons zal blijven, vind ik het wel een dure investering... daarom dacht ik misschien past hij volgend jaar ook wel op Shakira...

wat denken jullie ervan? zou het zadel op Mirthe en Shakira passen of zit ik er nu gigantisch naast?

en shettie zadel is wel heel klein, gelukkig heb ik maatje 34 dus zal ook wel geen porbleem zijn denk ik... of niet?

groetjes Elianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: Boomloos shettie-zadeltje voor Mirthe...?

Hey
    Het is inderdaad een behoorlijke investering voor een shet die waarschijnlijk toch niet blijft. Zeker omdat je in een ruitersportzaak een shetlandplakkie koopt voor ongeveer 70 euro, nieuw. en deze passen ook op vrijwel elke shetlander. En er is behoorlijk vraag naar bij shet-eigenaren, dus ze dalen bijna niet in waarde. Als je dus over een paar jaar de shet verkoopt zonder toebehoren, kun je het zadel voor bijna nieuwprijs verkopen.
    En dan kun je natuurlijk voor Shakira een gewoon goedpassend (boomloos) zadel aanschaffen.

Dit is gewoon hoe ik het zou doen hoor.
    Groetjes, Lacuna

Aangemeld
    Apr 2005

Effe voor de duidelijkheid Mirthe is geen shet maar een welshje van 1.20... ik weet niet of het veel uit maakt.

Misschien is het idd wel beter wat jij zegt, of ik kan ook tegen de tijd dat Mirthe weg gaat het zadel weer verkopen, ik denk dat er ook wel vraag naar een boomloos shettie zadeltje, en prijs zal niet zoveel dalen denk. En voor Shak volgend jaar een goed boomlooszadel kopen...

nouja het aanbod is zo aantrekkelijk, leuk zadeltje heb ik net nodig... niet al te duur (toch nog wel een hele investering)

Als je toch van plan bent om voor Shak een ander zadel te kopen zou ik voor het pannekoekzadel gaan wat Lacuna ook al aangeeft.
    Aan die dingen kun je vanalles verstellen, zo te horen heb jij niet zo'n hele grote kont dus dat gaat denk ik wel passen
    Maar als je graag een barefoot wilt, zou ik het gewoon doen hoor. Gewoon doen wat je hart je ingeeft

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Effe voor de duidelijkheid Mirthe is geen shet maar een welshje van 1.20... ik weet niet of het veel uit maakt.
    Oeps! Sorry... Ik lees "shettie-zadeltje" en ik ga er meteen vanuit dat het om een shet gaat.
    Nee, maakt op zich niet uit. Een shetlandzadeltje is niets meer dan een lap leer, met een lap vilt eronder, singeltje en beugels. soms achterop een opstaand randje (=pinokkio) en vooraan een handgreepje. Wij gebruikten mijn zadeltje om enkele arabiertjes (ongeveer 1.40 tot 1.50 hoog) zadelmak te krijgen en te laten wennen aan het geklapper van de beugels. Gign ook prima. Het zadeltje drukt niet, omdat het overal gewoon glad op de rug ligt, en zich geheel aanpast aan de vorm van het paard.
    Groetjes, Lacuna

Zo´n shet plak (of hoe het ook mag heten) bied geen ruggengraadvrijheid. Dat doet het shetzadel van barefoot wel.

Ik zou die van barefoot nemen. Die is nu wel iets duurder, maar zit beter en je kunt hem dalijk gewoon op shakira blijven gebruiken, tot ze oud genoeg is voor een op maat gemaakt westernzadel

pasterza
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Zo´n shet plak (of hoe het ook mag heten) bied geen ruggengraadvrijheid. Dat doet het shetzadel van barefoot wel.
    Uhh...dat is niet helemaal waar. Er bestaan pannekoekjes die kussentjes eronder hebben en dus wél de ruggegraad vrijhouden . Deze zijn geloof ik niet meer nieuw te koop, vaak wel tweedehands. Zelf heb ik ook zo'n zadeltje die nog tijdelijk op m'n haf ligt tot mn nieuwe zadel arriveerd

Aangemeld
    Apr 2005

Ik ben niet zo kapot van die platte pannekoekzadels als ik eerlijk ben. Dan geef ik liever 300 euro aan een goed zadel uit, dan 100 euro aan een zadel waarvan ik denk dat het niet goed ligt...

groetjes Elianne

ps; ik wil wel zeker weten dan dat het ook op Shakira (haf) past volgend jaar anders vind ik het inderdaad wel te duur...

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea

Ik zou die van barefoot nemen. Die is nu wel iets duurder, maar zit beter en je kunt hem dalijk gewoon op shakira blijven gebruiken, tot ze oud genoeg is voor een op maat gemaakt westernzadel
    de ruggegraatvrijheid van de barefoot komt toch ook alleen door de pad? Je zou dus misschien ook een grandeur kunnen kopen en dan zo'n zadeltje. Die grandeur kan je dan misschien (als 'ie niet te klein is) weer gebruiken als je een zadel voor Shakira gaat kopen.

'K heb even op marktplaats gekeken. Er staan o.a. een paar pinokkiozadeltjes met kussens en een oud zadeltje voor 30 euro in Velddriel. (sorry, 'k verveel me )

Ik geloof niet dat het werkt, een grandeurpad onder een shet-plak. Omdat er onder de shetplak geen ruimte is gelaten in het midden - wat bij de barefoot wèl is - zal door de shet-plak, de grandeur plat gedrukt worden op de ruggengraad..

Als ik de grandeur onder mijn barebackpad leg, werkt het ook niet.

Maar ik kÃ*n me vergissen natuurlijk

Aangemeld
    Apr 2005

op marktplaats kwam ik vandaag ook een boomloos shettie zadeltje van torsion tegen, de kids culorfull.
    Weet iemand misschien wat het verschil tussen de barefoot en de torsion is? ze lijken zoveel op elkaar namelijk...
    en kun je op de torsion ook barefoot assesiors gebruiken, dekje, beugels, singel? want het zadel wordt kaal verkocht helaas.
    Verder toch nog even de vraag, het zadel is 14 inch, pas ik daarin of zit ik dan heel erg krap?

groetjes Elianne

Torsion is betere kwaliteit dan barefoot over het algemeen en is dus ook een stuk duurder. Ze hebben ook allerlei flitsende kleurtjes.
    Geen idee of jij in 14 inch past. Als je de westernmaten aanhoudt voor de zitting (wie weet of dat zo is?) zou het moeten kunnen als je heel slank bent.
    Als je het zeker wilt weten zul je het toch moeten testen vrees ik.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Je kunt toch altijd een testzadeltje aanvragen bij bianca om het te passen? Dan weet je ook direct of het voor jou niet te krap zal zijn.
    Een boomloosje zal ook een stuk beter schokken absorberen tov de shet-plak. Schokdemping is belangerijk!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Apr 2005

"De Shetty Barefoot is alleen direct te bestellen via mij.

Het zadel is maar een paar ritjes gebruikt , dan is 100 euro korting helemaal niet slecht ?

groetjes Bianca"

Deze mail kreeg ik net, dus denk dat ik voor de torsion ga... ik begreep dat hij van betere qualtiteit is dan de barefoot en ik mag hem passen dus.

groetjes Elianne

ps; iemand enig idee of barefoot onderdelen ook op de torsion passen? zoals dekje, beugels en singel?

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik dacht dat dat wel kon, alleen beugels zou ik niet weten, maar waarschijnlijk kunnen er sowieso gewone engelse beugelriemen aan.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten