Nadat ik Stephanies boek "Move closer stay longer" uit het L2 pakket had gelezen, was ik nieuwsgierig geworden naar haar verdere werk. Via E-bay (ik koop daar geloof ik alles tegenwoordig ) kon ik "Great lies we live by" voordelig aanschaffen.
Wat viel het eerste op: alweer zo'n beroerde kwaliteit kaft en papier . Nou ja, dat houdt het wel betaalbaar.
Wie denkt dat dit net zo'n onderhoudend boek is als Move closer stay longer, die komt bedrogen uit. Het is geen voortgaand verhaal, en er komen geen paarden in voor .
Het boek begint met uitleg waarom het boek er is en voor wie, en vervolgens worden een aantal "Great lies and believes" besproken. Daar zaten toch weer een aantal eye-openers in, ik merk dat ik ook sommige "believes" met me meedraag, en ook dat er verschillende soorten "leerlingen" zijn gaf een goed gevoel. Ik weet nu waarom ik het in een klassituatie zo goed doe en moeite heb met een "hands on approach only" .
Daarna komt Stephanie met lessen en strategieƫn om de "Grote leugens" in ons leven te lijf te gaan. Vooral voor mensen die moeite hebben met het huidige schoolsysteem is dit een heel nuttig deel! De conclusie vond ik wat flauw en erg Amerikaans, maar toch heb ik een goed gevoel aan dit boek overgehouden. Ironisch is alleen dat de mensen die het meeste baat bij dit boek zouden hebben, er waarschijnlijk nooit aan zullen beginnen .
Voor iedereen die op Ć©Ć©n of andere manier in een leraarsituatie zit, vind ik dit boek verplichte kost !
Bladwijzers