Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 35

Topic: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

  1. #16
    Actief Forumlid Vita's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    230

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    IK vertel altijd hele verhalen tegen haar. Maar als ze iets goed doet dan is het goed zo meisje wat ben je toch een knapperd op zo'n vrolijk toon dat ik met heel mijn gevoel doorgeef dat ik blij ben en dat ze iets geod heeft gedaan. Ik denk dat ze mijn geveol wel voelt dat ze iets goed heeft gedaan en je ziet er dan zo staan ja knap van mij he baas.

  2. #17
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    en soms begin ik tegen hem de zwanzen
    Mijn god wat betekend dat

    Ik beloon ook met stem en aaien op plekken waar ik op dat moment bij kan.

    En dat klopverhaal, ook zo herkenbaar, toen ik met Parelli begon had ik ook een echte 'zie je nou wel '
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  3. #18
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    Ik beloon Tamara eigenlijk tijdens het rijden met rust én aaien tegelijk
    Als ze iets goed heeft gedaan, is er altijd even rust en aaien. Tijdens het grondwerk veelal hetzelfde, maar tegenwoordig merk ik dat ze ook goed op stem reageert. Dat doe ik vooral als we meer dressuurmatig bezig zijn en daar reageert ze heel goed op.

    Klopjes geven...ja, vroeger ook vaak gedaan. Sinds Parelli niet meer. Ik vind aaien ook veeeeeel prettiger
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  4. #19

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    Ik aai overal waar ik aaien kan. En praten doe ik meestal de hele weg dus ook als ze iets goed doet. Als ze iets goed doet dan zeg ik iets als: braaf paar'tie. Paar'tie braaf he. Goed gedaan he meissie. Brave Poca, isse goed he.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  5. #20

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Ik aai overal waar ik aaien kan. En praten doe ik meestal de hele weg dus ook als ze iets goed doet. Als ze iets goed doet dan zeg ik iets als: braaf paar'tie. Paar'tie braaf he. Goed gedaan he meissie. Brave Poca, isse goed he.

    Niet helemaal Ã* la Parelli hè!

    Ik vraag me altijd af; als ik nou ga zitten smilen bovenop het peerd.. zouden ze dat zien.. of voelen??

    Ziet er voor voorbijgangers vast ook wazig uit

  6. #21
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik vraag me altijd af; als ik nou ga zitten smilen bovenop het peerd.. zouden ze dat zien.. of voelen??

    Ziet er voor voorbijgangers vast ook wazig uit

    Hihihi, voelen denk ik wel
    Ennuh, een big smile is beter dan een verbeten gezicht. Heb liever dat voorbijgangers een superbrede smile zien
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  7. #22
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    Ik denk ook dat de paarden dat voelen als je smilend op ze zit.
    Ik geloof dat je lichaam een andere (ontspannen) houding heeft als je lacht....
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  8. #23
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    Ik merk dat Borus heel jolig wordt wanneer ik hardop om hem moet lachen. Maar meestal moet ik niet echt lachen om de brave dingen, maar om zn eigen input
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  9. #24

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    Herkenning herkenning: ze vinden het geweldig leuk als ze je aan het lachen maken volgens mij!

    En meestal is dat inderdaad om de eigen inbreng!

    May the horse be with you!

  10. #25
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    JA, ik herken het ook zo! Als Fen achterlijk doet en ik moet heel hard lachen word ze alleen maar blijer

    Ik ben vaak ook zo trots op haar, dat voelt ze ook zeker weten!

    Enne, ontopic: Ik aai, zeg 'goedzo' en geef haar comfort. Vaak rijden we buiten en als ze dan een oefening goed heeft gedaan mag ze ook even grazen. Daar word ze soms wel te snappy van, dan kan ze niet meer stilstaan en probeert alle moeilijke dingen uit tot ze weer mag grazen (wat dan niet mag dus ). We moeten nog wat oefenen met die grasbeloning, maar ze word er iig alert van!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  11. #26
    Actief Forumlid Mara's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leiden, Zuidholland
    Berichten
    160

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    Over lachend te paard zitten, dat zal zeker ontspannend werken.
    Met lachen geef je positieve energie door, en het werkt helemaal goed voor de sfeer in de vaak zo grimmige binnenbak waar alle normals met strakke koppen hun paard aan het rondsturen zijn.
    Want lachend met knalgroenbehalsterde paard door de bak heen zwalken is echt wel grappig om te zien denk ik.....
    groetjes Yvonne

  12. #27
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Sint Michielsgestel
    Berichten
    401

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    een aai over d'r hals. maar als ik trots op d'r ben, voelt ze dat denk ik ook wel! als ik me tijdens een rit lekker voel, voel ik ráka onder mij opknappen, alsof ze vrolijk lacht...
    wat andere mensen ervan denken, die gezichten, daar moet ik alleen nog maar harder om lachen
    haha
    groetjes eline
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

  13. #28

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    Whaha nou als wimpje écht iets geweldigs doet dan mag ze even lekker rustig stappen, terwijl ik de meest debiele dingen* roep en haar schouder kriebel, en anders mag ze stilstaan en dan doet ze haar hoofd zsm naar m'n been zodat ik haar (bezwete ) oortjes kan kriebelen.. daar doet ze alles voor. Naja en het is natuurlijk ook een soort beloning om geen druk op de teugels te nemen en rustig te zijn met je hulpen, of stoppen met een hulp geven of als beloning even te mogen galopperen. Of gaan uitstappen op de weg of een andere plaats waar ze dat leuk vind, of verder het land in te gaan, of meer te gaan ontspannen of te gaan zingen (tenzij dat als straf word gezien ) of even te beppen of.. Ach er zijn zoveel manieren
    En ik wist lekker al lang voor parelli dat klopjes geven helemaal niet stoer is



    *[size=99px]-"Whoow wat doe je dat goed zeg!"
    -"Jaaaaaaaaaaaah!"
    -"Heey BlackRider"
    -"Wimpiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!"
    -"Yeah mate"
    -etc.etc.
    Dat alles op babytoon en het leukste is dat wim nog antwoord ook.. als ik iets doms zeg dan briest wim terug [/size]

  14. #29
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    Eerst heel diep uitblazen en dan "Jaaah knappe merrie, wat een goeie merrie ben je toch hè, merrie kan alles hè, myra merrie is zo`n knappe merrie, ja je bent heel goed, wat een mazzel heb ik toch met jou" en dat terwijl ze stilstaat en dan krijgt ze een koekje Het lijkt me duidelijk dat ik een reputatie heb op stal

    Dat klop verhaal is ook erg herkenbaar! Myra doet tegenwoordig bij klopjes haar hoofd naar beneden, het is een knopje (klopje-knopje). Bij beloningen gebruik ik het wel, maar ik klop tot ze haar hoofd naar benden doet.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  15. #30

    Re: Belonen tijdens rijden, welke manieren zijn er?

    Als Jinty iets goed doet, begin ik er meestal héél vrolijk en enthousiast tegen te praten.
    Hij groeit dan net een beetje

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •