Misschien moet ik hier eerst iets duidelijk maken... Voor ik met de oefeningen begon was Bailey heel actief, hij galoppeerde in het rond, maakte zelf enkele mooie galopwissels, deed enkele bokjes (uit plezier!), ... Ook hebben we at liberty stick to me gedaan in galop. Alles ging super! Na enkele games (driving game, yoyo enz) begon ik met circling game. Bailey wou galopperen (deed hij NET niet) en toen ik het hem vroeg wou hij niet meer... Hij probeerde eerst enkele dingen (stoppen, bokken, in de lucht springen, steigeren). Natuurlijk kon ik heel goed zien dat hij het niet wou doen maar moest ik dan gezegd hebben "okee jongen, je moet niet" dan had hij zijn doel bereikt. Toen liet hij zich enkele keren vallen (niet echt vallen maar eerder neerleggen). Ik kon heel goed zien aan zijn blik dat het niet ging om pijn! Wanneer hij enkele passen in galop gedaan heeft ben ik gestopt. Ik was heel blij dat hij het probeerde! Eventjes later heb ik met hem gereden en zelfs dan begon hij te galopperen (terwijl ik hem nooit in galop kan zetten ; duidelijk al een probleem vanop de grond).
Vroeger had ik het zelfde probleem om te draven, hij ging dan wel niet neerliggen maar maakte er ook zo een drama van!
Tuurlijk is mijn leiderschap niet voldoende! Anders had ik waarschijnlijk dit probleem niet. Het is juist een gevecht om het leiderschap, dit is heel belangrijk voor Bailey (tuurlijk ook voor mij) en daarom gaat hij er de volle 100% voor! Hij heeft heel zijn leven zijn zinnetje gehad (bv zijn vorige eigenaar kon niet eens zijn voeten opnemen) en nu dwing ik hem iets te doen...Oorspronkelijk Geplaatst door Lacuna
Ik denk dat Eddy mij lang genoeg bezig gezien heeft om te zien dat ik het wel goed doe (zei hij ook). Moest ik het Bailey onbeleefd gevraagd hebben dan had ik hier waarschijnlijk niet meer gezeten hoor!
Bailey heeft altijd alleen op een wei gestaan (was dekhengst) en staat sinds 2jaar bij ons en natuurlijk bij onze paarden. Het leiderschap is daar ook nog niet duidelijk, het is steeds een gevecht. Bailey is dus altijd zijn eigen leidertje geweest en was ook niet gewoon om rekening met anderen te houden.
Lieve groetjes,
Jolijn
Bladwijzers