Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: Wat is Wimmen? En wie doet er nog meer mee? ;-)

Wat is Wimmen? En wie doet er nog meer mee? ;-)

Voor de vele nieuwe leden een uitlegje van wat Wimmen inhoudt. Misschien leidt het nog tot aanmeldingen voor Wimles, preferably op 25 maart in Lunteren

Wim leert ons klassieke dressuur, waarbij het hoofduitgangspunt is, dat de dressuur er VOOR HET PAARD is, en nooit nooit andersom. Doel is een soepel lopend paard in balans, die sterker wordt en daardoor de ruiter goed kan dragen.

Iedereen kan meedoen, je hoeft niet een bepaald (PNH- of dressuur-) nivo te hebben. Wim kijkt waar jij en je paard staan, en pakt de les van daar af op. Echt super, je kan altijd weer iets meer na afloop van een les, ongeacht of je nou de allereerste stap richting soepel en relaxed lopen hebt gezet, of wat aan je piaffe wilt schaven

Wim geeft heel prettig les. Rustig en met oog voor wat je wel en nog niet kan. Hij kan goed uitleggen wat de bedoeling is. Soms moet je daar als leek even naar vragen, maar hij is altijd bereid het uit te leggen.

Grondwerk kan, rijden kan, wat jij wilt.

Wim's website is http://www.horsefeelings.nl Kijk dan vooral ook het filmpje!

Komt allen, want Wimles rules!

May the horse be with you!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Wat is Wimmen? En wie doet er nog meer mee? ;-)

Ja, dat "Wimmen" waar iedereen het hier veel over heeft ! Als ik met Vash eenmaal onder zadel ben, dan zal ik vast en zeker een keer les nemen. Heb zijn filmpje gezien en die combi van PNH en dressuur, ja, daar gá ik voor! Vind het erg waardevol dat er een dressuurinstructeur zijn die die combinatie beheerst én het kan overdragen. Die zijn (nog)schaars! Wat kost zo'n les eigenlijk? En is dat dan een groepsles of privélessen? Of gedeeltelijk van allebei?
    Fijn dat je dit even neerzet Karianne , soms lijken dingen zo vanzelfsprekend....en dan durf je het bijna niet te vragen .

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Kom je aanstaande zondag kijken bij de wimles van mij dan????
    Aurorahal (Noorderkoggenruiters)
    Tuinstraat 22
    1654 JW.
    Ik moet om 17.30!!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Ja, dat "Wimmen" waar iedereen het hier veel over heeft ! Als ik met Vash eenmaal onder zadel ben, dan zal ik vast en zeker een keer les nemen. Heb zijn filmpje gezien en die combi van PNH en dressuur, ja, daar gá ik voor! Vind het erg waardevol dat er een dressuurinstructeur zijn die die combinatie beheerst én het kan overdragen. Die zijn (nog)schaars! Wat kost zo'n les eigenlijk? En is dat dan een groepsles of privélessen? Of gedeeltelijk van allebei?
    Fijn dat je dit even neerzet Karianne , soms lijken dingen zo vanzelfsprekend....en dan durf je het bijna niet te vragen .
    Ohja privéles bij ons in Lunteren kost 45 euro per drie kwartier. Voor de bak en eventuele paddock komen er dan nog 8 tot 10 euri bij.

Wim's kracht is de combinatie van PNH en klassieke dressuur. Hij heeft tot op behoorlijk hoog nivo PNH gedaan, dus hij weet waar we mee bezig zijn. Discomfort gebruikt hij eigenlijk NIET. Hij gaat meer uit van negeren van wat je niet bedoelt te vragen en uitgebreid belonen van wat je wel bedoelt. En tussen die beide in proberen zo duidelijk mogelijk te zijn voor je paard.

Hij gebruikt comfort wel, in die zin, dat ik hem een keer zijn paard zag rijden, hij vroeg net iets meer piaffe dan de dag ervoor, kreeg ook iets meer dan de dag ervoor en.... zadelde dankbaar af en liet zijn paard lekker rollen: genoeg voor vandaag, dankjewel makker. Super dus.

Goed idee, Lila, even een wat algemener Wimuitleg-topic openen. (Was de credits nog vergeten).

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

@Nienke, ben nog niet topfit en wil zeker even naar m'n knolletjes, dus dat gaat niet lukken helaas, maar hopelijk een volgende keer. Qua afstand is het prima!
    En die paddockjes huren, moet dat? Als je privéles hebt, dan kán je misschien ook komen en daarna weer gaan? Maar de paddocks zijn denk ik voor de mensen die ook willen kijken en leren van de anderen (is natuurlijk óok erg leerzaam!). Ik zou denk ik paard naar huis brengen en dan weer terug. Dat mag ook?

Tuurlijk mag dat ook!
    Paddockjes zijn meer service dan iets anders!
    Wat de stalhouder betreft: liever niet dan wel

Dus ja helaas zijn de bakkosten onafwendbaar, maar de paddockkosten zijn zelfcontroleerbaar.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

super zo'n 'uitleg topic', ik zou ook graag een keer een Wimles willen volgen, maar tot nu toe ben ik nog niet aan het rijden toe.

Vraagje, mag je met touwhalster rijden? Of mag je ook met een 'gewoon' hoofdstel rijden?

Ik begrijp dus goed dat je privéles hebt van 3 kwartier?

Het klinkt in ieder geval heeerlijk ontspannen dat hij je inschat qua niveau, hoef ik me tenminste niet te bewijzen en ook het werken met comfort klinkt
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Reban: je kan ook grondwerk les nemen natuurlijk!
    Lijkt me voor jouw paard erg goed, nu hij door de ostheopaat behandeld is.

Wim leert je bijvoorbeeld bij de circling game je paard te laten ontspannen.

Of wat oefeningen aan de hand, zoals schouder binnenwaarts en travers.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Aug 2005

Daar zit natuurlijk wat in....

Mischien kan ik het ook combineren, ±20 minuutjes grondwerk en de rest rijden?

Ik ben nu aan het lezen en kijken voor game 5 t/m 7, als ik die een beetje beheers kan ik Wimlessen gaan volgen

Ben er nu al zenuwachtig voor, ik ben altijd erg RB op andere plekken dan thuis, tja en dan word Kabriche dat ook!

Maar met welke optoming mag/ moet je rijden?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Optoming mag je zelf kiezen, hoewel Wim de voorkeur heeft voor rijden met bit.

Combies van eerst grondwerk en dan rijden mogen altijd. Meestal warm ik Sjo voor de les ook alvast wat op, op de grond.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche

Daar zit natuurlijk wat in....

Mischien kan ik het ook combineren, ±20 minuutjes grondwerk en de rest rijden?

Ik ben nu aan het lezen en kijken voor game 5 t/m 7, als ik die een beetje beheers kan ik Wimlessen gaan volgen

Ben er nu al zenuwachtig voor, ik ben altijd erg RB op andere plekken dan thuis, tja en dan word Kabriche dat ook!

Maar met welke optoming mag/ moet je rijden?
    Ow maar Wim is zo rustig daar ontspan je vanzelf van
    En ik zie geen reden om game 5-7 te kunnen hoor, beetje porcupine is wel handig wellicht, maar dat geldt voor ieder paard of je nu parelliet of niet maar verder, een aantal oefeningen die hij doet heb ik gezien op een video van Brenderup en die worden gedaan met paarden die amper ooit in de hand geweest zijn, dus no probs

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

En je neemt juist zo'n les om ervan te léren! Juist leuk om daar in een vroeg stadium mee te beginnen, voor alle partijen denk ik.

Helemaal eens met Nacino, en wat RB betreft nog: als jij grondwerk en rijden wilt doen, maar zelf te RB bent of je paard te RB is om te gaan rijden, nou dan rijd je niet!?! No problem! Het is JOUW les! Je doet niets dat je niet wilt!

Grondwerk Wimmen is ook heel erg leuk! En echt goed voor je paard. Suusje is qua oefeningen eind level 2 met rijden (DUH) maar liep nooit ontspannen door de rug, arme beessie! Ik ben heel blij dat ik haar heb kunnen helpen wat meer balans en ontspanning te vinden! Dankzij de Wimlessen dus.

Aangemeld
    Aug 2005

Ja jullie hebben ook gelijk ook! Ik moet tenslotte leren!

Maar 25 maart kan ik niet, dan ga ik naar Indoor Brabant.
    Wanneer is de volgende keer beschikbaar in Lunteren?

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    En je neemt juist zo'n les om ervan te léren! Juist leuk om daar in een vroeg stadium mee te beginnen, voor alle partijen denk ik.
    En daarom ga ik deze zondag kijken, als het meezit samen met mijn lesgeefmens! Zij kan dan zien waar Wim op let en mij daarop wijzen vanaf de grond. Als ik eenmaal zover ben met Kate, wil ik ook een keer Wimmen, maar dat duurt nog wel eventjes .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten