Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: statisch paard

  1. #1
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    statisch paard

    Hebben jullie dat ook wel met je paarden? Dat je poetst en de haren en niet afwillen? Alsof ze statisch zijn. Heb dat met Ollie echt nóóit, en met Vash bijna altijd. We vonken niet hoor, maar het "valt" terug op zijn vacht en plakt dan gewoon. Nu zei een buurman die bepaalde gaven zegt te hebben dat er door Vash box een aardstraal loopt. Of althans dat heeft hij ooit gezegd toen er nog een ander paard in zijn box stond. Neem aan dat dat niet zomaar verdwijnt. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Ik geloof daar eigenlijk nooit zo in , maar dit is wel frappant. Heeft iemand dit ook en wat zou ik eraan kunnen doen? Moet ik Tineke bellen om een Biostabil voor 'm te kopen ? Zonder dollen, alle tips welkom. Misschien moet ik hem wel met natuurharen borstels gaan poetsen?

  2. #2

    Re: statisch paard

    Morrie "plakt" ook, de haren vliegen zo terug, maar hij loopt buiten en de andere ruinen die op hetzelfde stuk lopen (met dekens op overigens) hebben het niet.....

    *aha*

    Morrie heeft geen ijzers onder en die anderen wel, daar zal het van komen.....

    Ik heb dus geen idee, als ik zelf een trui of t-shirt aan- of uittrek, staat m'n haar ook recht omhoog, gaat vanzelf over als de temperatuur wat omhoog gaat

  3. #3
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: statisch paard

    Oef ik heb dat gelukkig niet met Kabriche.

    Mijn kat Bob en ik hebben wel altijd vonken, als ie soms op me springt krijg ik gewoon stroom

    Wat die aardestralen betreft vindt ik ook een moeilijk iets. ik weet wel dat als ik op les ging en Kabriche op de poetsplaats zette, dat ze zo ineens helemaal RB werd en zich lostrok. Het scheen dat elk paard wat daar gestaan heeft dit deed dus????
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  4. #4

    Re: statisch paard

    Bij Henk blijft zijn haar soms plakken, maar andere keren vliegt het gewoon weg. Laatst wilde ik even de losse haren wegborstelen, maar toen heb ik 3 keer en schokje gehad, dus ben er maar weer mee gestopt.

  5. #5
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: statisch paard

    Kate plakt ook, geen ijzers wel deken 's nachts... Geen idee hoe dat komt, blijkbaar genereren Kate en ik samen electriciteit tijdens het borstelen . Ik gebruik wel zo'n ouderwetse stalen roskam, een gewoon rond roskammetje zit namelijk binnen een haal al vol...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Sint Michielsgestel
    Berichten
    401

    Re: statisch paard

    Ráka is ook statisch. Ze knettert ook echt tijdens het poetsen. En alle haren bljiven plakken, aan haar, aan mij, aan het zweetmes... pfff, echt niet fijn!
    Met blokje had ik er vanmiddag trouwens geen last van. Misschien omdat het zweetmes van metaal is?
    Groetjes Eline
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

  7. #7
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: statisch paard

    hey shakira is ook statisch, ik dacht dat dat normaal was maar nu ik er over nadenk heeft gigi het minder.

    Ook als ik met mijn carrot-stick friendly speel dan zit heel de stick onder, hihi, al haren plakken zo aan de stick.

    groetjes Elianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

  8. #8

    Re: statisch paard

    Allebei hartstikke statisch ja. Alle haren plakken aan hen, aan mij en met Lodash had ik met mijn hand knetters. Geen ijzers, geen borstel dus...

    May the horse be with you!

  9. #9
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: statisch paard

    Plakkende haren, dat ken ik. Dat heeft Aramis ook, soms wel, soms niet.
    Gisteren waren er voor de eerste keer letterlijk vonken tussen ons, ik aaide hem na het poetsen en na de derde aai kregen we beiden electriciteit door ons heen. Komisch om te zien hoe hij elke keer verprong bij een schokje.

  10. #10
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: statisch paard

    ik kreeg gister ook ineens een schok van siets. ik stond haar gewoon lekker over dr rug te aaien en in eens bzzzt....
    ik had zelf een fleece trui aan.. dat scheeld ook!
    k heb het btw ook met mijn vriend hoor dat we regelmatig bzzt doen dus misschien ligt het niet aan siets maar aan mij
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  11. #11
    pasterza
    Guest

    Re: statisch paard

    Lila, aarstralen lopen overal. Je zult waarschijnlijk doelen op negatieve aardstralen: aardstralen die mekaar kruisen.
    Bij ons zijn ook 2 plekken waar aardstralen kruisen, hier ging het om de Currylijnen en de Hartmannlijnen. Mijn vorige paard was daar heel gevoelig voor en ik heb haar een zwarte toermalijn (steentje) omgehangen. Deze deed ik in een zakje aan een oude beugelriem (die op breken staat) om dr hals net achter de oren, zodat zijzelf en zo'n 3 meter om haar heen stralingsvrij zou zijn.
    Je zou de steen ook in de stal kunnen leggen op een plek waar het paard niet bij kan. Wel de steen van te voren opladen en regelmatig ontladen.

  12. #12
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: statisch paard

    Kijk! Die kant hoopte ik een beetje op te kunnen gaan! Bedankt, want het is voor mij erg vreemd dat ik er bij Ollie helemaal geen last van heb, en bij Vash wel. Heb dezelfde kleren aan dan en poets hen met dezelfde borstels. En of ze nu buiten staan of binnen, maakt niet uit. Currylijnen....Hartmanlijnen...hoe kom ik erachter of dat bij hem in de box het geval is? Heb je een site misschien waar ik daar iets over kan vinden? Ga sowiezo wel even googlen.

  13. #13
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: statisch paard

    Me too! Kate woont vlak langs de spoorlijn en een transformatorhuisje. Ik kan me indenken dat dit enige verstoring teweeg kan brengen. Iemand al een site geschikt voor een absolute leek op dit gebied gevonden?
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  14. #14

    Re: statisch paard

    Eerlijk gezegd heb ik dat bij alle 5 de paarden. Gisteren ook, trouwens.

    Ik borstel onze paarden niet maar gewoon kroelen bij elkaar. Gisteren hadden we een trein met 3 paarden!

    Allemaal hadden ze haren in hun mond en ik had bij de laatste in de trein, haren aan mijn handen en mouwen plakken.

    Ik zou eerder richting weersomstandigheden denken....gisteren zonnig weer gehad en vandaag regenachtig en bewolkt.
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  15. #15
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: statisch paard

    Nee niet echt. Het is een beetje abacadabra voor mij. Heb Leijlijnen en hartmannlijnen ingetikt en zag toen op een site soort kaart dat er geen aardstralen lopen in Vash's dorp. Er loopt er in ieder geval één van Stonehenge richting Duitsland, vaak dwars door kerken, best interessant hoor. Maar nog niet gevonden wat ik zocht. En ook vandaag met een beetje regen: Vash plakt en Ollie niet....het blijft nog even een raadsel. Hij zit überhaupt nu een beetje vreemd in zijn vacht. Beetje rommelig. Misschien omdat hij aan het verharen gaat. Verder maakt hij een topfitte indruk, dus daar houd ik het maar op!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •