Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Cusus combinatie freestyle- dressuur (Bartels/ Voest)

  1. #1
    Forumlid Dorien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Breda
    Leeftijd
    42
    Berichten
    51

    Cusus combinatie freestyle- dressuur (Bartels/ Voest)

    Kreeg een mailtje van Emiel Voest, dacht is misschien wel leuk om te vermelden voor dressuur liefhebbers onder ons. Meer info is te vinden op http://www.emielvoest.nl

    UNIEKE DRESSUUR/FREESTYLE CURSUS in mei 2006


    De Academy biedt in mei 2006 een uniek zeer intensief driedaags trainingsprogramma met docenten Emiel Voest en Mischa Koot. Supervisor en gastdocente is Tineke Bartels. Het programma is speciaal bedoeld voor ruiters vanaf L niveau, die meer willen leren over de communicatie met hun paard. Er is ook beperkte ruimte voor liefhebbers die de cursus willen volgen zonder paard. Voor de deelnemers met eigen paard zijn er kamers op de Academy, voor de overige deelnemers is hotelaccommodatie beschikbaar in de directe omgeving. Data: 15 tot en met 17 mei en 22 tot en met 24 mei.

  2. #2
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Cusus combinatie freestyle- dressuur (Bartels/ Voest)

    Hey dat is leuk!

    Ik heb TIneke en Emiel op Horse Event gezien en volgens mij hebben ze elkaar wel gevonden, mooi dat dit zo samenvalt!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    1 meter boven zeeniveau
    Berichten
    545

    Re: Cusus combinatie freestyle- dressuur (Bartels/ Voest)

    Klinkt erg spannend! Jaren geleden is Emiel toch ook begonnen met het trainen van Barbria? Ik weet dat hij daar op een gegeven moment een demo van zou geven waarin hij nh zou verbinden met dressuur, maar die heb ik helaas gemist.En dat terwijl ik juist zo benieuwd was naar de manier waarop hij nh met dressuur zou verbinden (en hoe de dressuur er dan uit zou zien met hem op de rug )
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

  4. #4
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Cusus combinatie freestyle- dressuur (Bartels/ Voest)

    Ik heb hem 1x een demo zien geven met Barbria en toen kreeg hij hem op de grond niet eens in middendraf
    Sorry, misschien dat dit iets teveel door laat schemeren wat ik ervan vind. Heb vorig jaar nog via de HAS meegeholpen op de Academy bij de Emiel Voest Freestyle dag (ook een combi met dressuur) en ik zag er niet zoveel bests in terug, helaas...

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    1 meter boven zeeniveau
    Berichten
    545

    Re: Cusus combinatie freestyle- dressuur (Bartels/ Voest)

    Sorry, misschien dat dit iets teveel door laat schemeren wat ik ervan vind.
    Nee, juist leuk!

    Nou ja, leuk... Ik vind het erg leuk om eindelijk eens iets te horen over die demo, want niemand die ik ernaar vraag schijnt hem gezien te hebben, en dat terwijl ik zo benieuwd was. Ik heb namelijk wel eens een kort interview met zowel Tineke als Emiel ergens gelezen waarin Tineke vertelde dat ze het freestyle wel zag zitten omdat het Barbria minder heet maakte, en dat Emiel de combinatie zag zitten omdat hij zo aan kon geven dat ook nh samen kan gaan met hogere rijkunst, waaronder verzameling e.d.. Juist naar dat laatste stukje (passageren zonder hoofdstel a la Hempfling ) zag ik al helemaal voor me, maar jij in het publiek in de praktijk dus niet. Wat zie je eigenlijk dan wel aan dressuurmatige resultaten op zo'n dag?
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

  6. #6
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Cusus combinatie freestyle- dressuur (Bartels/ Voest)

    Op de freestyle dag was Barbria er niet bij hoor, die keer dat ik de demo met Barbria zag was op de allereerste Horse Event editie (was ik ook als medewerker ) en piaffe en wat er nog meer zei is ab-so-luut niet aan de orde geweest hoor.
    Op de freestyledag waren er een aantal andere paarden waaronder een hete merrie van Imke en Nourejev, een redelijk bekend paard wat behoorlijk heftig kan zijn, vooral in het geval van applaus
    Maar Emiel liet alleen Emiel dingen zien en Imke alleen Imke dingen. Emiel deed nog wel een stukje lange lijnen, was niet onaardig, maar hij had wel al een aantal keer eerder met dat paard geoefend.
    De enige vorm van de combi tussen Freestyle en Dressuur die ik gezien heb was dat Imke een 'striptease' ging doen, dwz langzaam het paard verlossen van zijn tuig
    Uiteindelijk deden ze het paard een freestyle halster om en vroeg Imke nog "kan ik hem nu nog wel stoppen?"
    Ze kon het paard best nog fatsoenlijk rijden zonder alle attributen en volgens mij stond ze er zelf versteld van.... Heb Imke ook een keer in een freestyle ring gezien (was weer een andere keer ), nou sorry een drama. Ze was oprecht verbaasd dat het paard steeds omdraaide en dat dat kwam doordat vóór het paard stond... Tja...

    Die combi is ver te zoeken dus... jammer, want ze pretenderen dattie er is.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •