Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: helicopter techniek

  1. #1
    Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Donkerbroek
    Berichten
    128

    helicopter techniek

    Hallo,

    Ik lees dit nu al vaker, maar weet niet wat dit inhoudt en hoe je dit eventueel zou moeten doen.

    Wie kan me helpen???

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: helicopter techniek

    Dit is een techniek om je paard vlotter achteruit te krijgen bij de yoyo game. Het is echter een L2 techniek. Jij bent nog bezig met L1, toch? Ik leg hem dan liever niet uit, want dan heb je hem nog niet nodig, in L1 is het voldoende als je paard achterwaarts gaat (maakt niet uit als je een hogere fase nodig hebt), pas in L2 wil je dat je paard op fase 1 reageert. Als je de techniek verkeerd toepast, kan dat vervelende gevolgen hebben, en waarschijnlijk mis je nu nog de savvy om dat op te lossen... (niet lullig bedoeld hoor!).

  3. #3
    Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Donkerbroek
    Berichten
    128

    Re: helicopter techniek

    Ik ga eind november een level 2 cursus doen(level 2) dus misschien is het handig om hem lvast te oefenen

  4. #4
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: helicopter techniek

    Nee, als je toch een cursus gaat doen, dan leer je hem daar wel en leer je hem ook gelijk goed.

    Helicopter techniek pas ik zelf niet toe, te groot risico dat ik mis of teveel raak
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #5

    Re: helicopter techniek

    Ik had hem keihard nodig met Suus. Daarbij koos ze nog voor liever de lucht in nadat ze alle kanten op uitweek (en ik maar swappen van ene hand naar andere hand). Uiteindelijk zette ze een paar vlotte pasjes achteruit (net na het steigeren), ik meteen alles laten vallen en sigaretje roken

    May the horse be with you!

  6. #6
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: helicopter techniek

    Ik pas hem niet toe, ik kan niet mikken
    Heb hem alleen op de cursus met Eddy 2x raak gebruikt, en nu snapt hij het meestal al als de stick omhoog gaat

  7. #7
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: helicopter techniek

    Ik heb hem op de cursus bij Atli gebruikt en sindsdien gaat mijn yoyo een stuk beter. Heb hem nog wel af en toe nodig gehad, maar ik hoefde Atli dan niet meer te raken.
    Vervolgens had ik de techniek uitgelegd op mailinglijst, met als gevolg dat verschillende mensen die nog niet in L2 waren hem gingen uitproberen, en dat gaf wat ongewenste resultaten. Dus Beitsche: wacht liever tot je cursus, dan kan Eddy het goed aan je uitleggen en voordoen.

  8. #8
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: helicopter techniek

    Ik gebruik bij het yoyo-en ook liever de "wim vonck" techniek tegen de borst ipv de helicopter.
    Bij de eerste gaat nl de voorhand echt omhoog en bij de helicopter zijn hoofd, waarbij hij de rug wegdrukt. Volgens L2 maakt dat niet veel uit, maar mijn paard loopt al zoveel in een houding met zn hoofd omhoog, dat ik dat liever niet extra wil stimuleren.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #9
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: helicopter techniek

    Gebruikde helicopter wel maar dan met het uiteinde van het touw. Staat ook in de L3 boekjes om je paard NOG sneller naar achteren te laten gaan. Met carrotstick kan ik idd niet mikken
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  10. #10
    Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Donkerbroek
    Berichten
    128

    Re: helicopter techniek

    Ja, als ik het zo hoor wat het ongeveer is, vind ik het ook wel beter om te wachten......

    Want ik wil het absoluut niet verkeerd doen.

    Bedankt voor de reacties

  11. #11
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: helicopter techniek

    Eveline, de "Wim Vonck" techniek is ook gewoon een Parelli-techniek hoor. Ik weet alleen niet waar ik hem ben tegengekomen, ergens in L2 of L3. Echter, daarvoor moet je wel dichter bij je paard staan, de helicopter werkt van een grotere afstand. Maar het is inderdaad wel een goede manier om je paard sneller naar achteren te krijgen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •