Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 54

Topic: Monty Roberts

  1. #16
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Monty Roberts

    Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar bekijkt het gewoon even van de andere kant.

    Er zijn mensen die hun paard zo behandelen uit onwetendheid en die best wel alles willen omgooien als ze alleen al wisten hoe.

    En als er dan iemand komt die het kan laten zien, in real life zonder alleen maar een mooi verhaal op te hangen, dan heb je misschien 10 paarden "gered" terwijl die anders misschien de rest van hun leven in een donkere stal zouden staan zonder ooit een wei te zien.

    Eerlijk is het niet, dat éné paard gaat terug naar de renbaan maar die 10 andere krijgen misschien wel een baas met nieuwe inzichten die ze ook gaan gebruiken.
    Telt dat dan niet mee?
    Voor mij in elk geval wel. het is een begin en alle begin is moeilijk.

  2. #17
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Monty Roberts

    waar ik moeite mee heb bij monty is inderdaad dat het allemaal zo snel moet. Het inrijden in 10 minuten lijkt een hele prestatie, maar hoe stabiel is die basis nu eigenlijk?
    Ik stel me daarbij even voor hoe het inrijden van Shanna gaat. Het is toch onzin om te zeggen dat het paard ingereden is als iemand binnen 10 minuten het paard heeft "gewend" aan een zadel, en aan den ruiter op zijn rug. Een paard dat "gejoined-upd" is zal het mischien accepteren, maar daarmee nog niet ingereden zijn.

  3. #18
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Monty Roberts

    dat ben ik met je eens Sandra, ik denk dat dat gewoon een belangrijk show-element is van Monty.
    Voor mensen die er niet te veel van af weten lijkt het of dat paard is ingereden, en die vinden het geweldig, boeken een les bij hem en de circel is rond. Daar verdient hij dubbel geld aan, eerst een show, dan nog lessen.
    Ik vind dat hij het allemaal goed bekeken heeft, een echte zakenman.

  4. #19
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Monty Roberts

    Nu dat heb je altijd met een show he. Mensen willen waar voor hun geld en gaan niet effe 2 u. zitten kijken hoe je één paard "behandeld". Als je dan 5 paarden wil laten zien moet iedereen 10 u. blijven zitten, ik heb er dat wel voor over maar of het grote publiek dat wil..... Dus zoals skey al zei als je 10 paarden per show kan redden en hij geeft 100 shows per jaar dan zijn er toch weer 1000 paarden op deze wereld beter af. Als die 1000 eigenaars op zich nog eens 5 mensen kunnen overtuigen dan zijn we goed op weg toch?

    Ik denk wel dat het paardzadelmak is (= aanvaard een zadel en eventueel een ruiter op zijn rug) maar of het dan ook rijklaar is daar geloof ik niks van. Als ik me niet vergis zegt hij dat ook tijdens zijn show.
    Het is een zakenman das een feit. Maar iedereen geeft tijdens een show het beste van zichzelf.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  5. #20
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Monty Roberts

    Inderdaad, jij legt het zo goed uit, dat is precies wat ik bedoelde.

    Kijk maar naar Eddy als die een demo geeft, hij begint met uitleggen van 7 games en dan haken er al een hoop mensen af. Dan begint hij met saaie dingetjes laten zien zoals friendly en porcupine, dan verlaten er nog eens 10 de demo...en ga zo maar verder.
    Wat hij beter kan doen is metteen iets spectaculair laten zien, iets at liberty of rijden zonder halster of hoofdstel. Dan heb je de aandacht van de mensen en dat is het eerste wat je moet hebben voor ze verder gaan kijken. (heb reclame gestudeerd hè )
    De eerste 10 seconden zijn super belangrijk, als je eerst iets laat zien wat mensen boeit en wat ze niet kunnen begrijpen dat vragen ze zelf achter de uitleg achter het geheel.
    Dat is maar net wat Monty doet.

  6. #21

    Re: Monty Roberts

    Op zich doet Monty daar dan wel goed aan, maar wat met die mensen die denken 'Oh makkie, ga ik thuis ook doen!' en vervolgens elke dag 3x een join up doen ofzo. Die mensen denken er verder ook niet over na waarschijnlijk maar zijn ondertussen wel ongezond met hun paard bezig (in mijn anti-roberts ogen) Daarbij hoef je, als je zo'n show hebt gezien niet persé te lessen, er zijn wss genoeg mensen die thuis lekker gaan aanmodderen. Maar dat zal je bij een show/clinic van Parelli ook genoeg hebben en er zullen wss ook genoeg mensen zijn die wél les nemen, zich gaan verdiepen en overstappen op iets anders. Dus ik typ onzin.

    Trouwens, Pat is zelf ook best zakenmannelijk; heeft zijn boek niet zo'n mooie coverfoto? Als Monty de lieve opa is, is Pat een stoere papa toch..?
    (Interessant dit, ik ga over 2 jaar reclame studeren )

  7. #22

    Re: Monty Roberts

    Zijn er eigenlijk mensen op dit forum die wel eens bij een show van Parelli zelf geweest zijn? Als ik zo her en der op het net struin zie ik dat hij niet minder commercieel is dan bv een Roberts, of om het even wie dan ook! Daar zit ook een knappe PR-machine en merchandising achter - op zich helemaal niks op tegen, toch.

    Ik vraag me af of Parelli's demo's niet net zo "oppervlakkig" zijn als alle andere - tenslotte kun je in zo'n show de mensen alleen maar even laten 'snuffelen' aan de methode en wat resultaten laten zien van je filosofie. Maar, zoals eerder al opgemerkt, je kunt toch niet het hele programma van A-Z laten zien - de mensen komen toch ook voor wat spektakel - ze zouden anders maar weglopen. Tja.. er zullen altijd mensen zijn die zullen denken dat zwaaien met een stokje, slingeren met een touwtje of een paard wegsturen een makkie is en meteen de hele filosofie van een methode behelst.. daar kunnen noch Roberts, noch Parelli, Voest of Hempfling wat aan doen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  8. #23
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Monty Roberts

    Wannabe, Marianne zo denk ik er ook over.


    Wannabe: idd Monty als opa, Pat als papa dat zie ik wel zitten. Nog een goede oma das voor mij Sally Swift dan. En als mama wil ik dan wel graag Margriet Dudok - van heel van de Silverlinde.

    Zotte gedachten....
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  9. #24
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Monty Roberts

    Er is een groot verschil tussen een parelli DEMO en een parelli DAG.

    De demo's, gegeven op beurzen e.d. zijn vaak maar een half uur, waarin ze meestal een aantal goeie studenten meenemen die wat spectaculaire dingen laten zien, en een instructeur die uitlegt hoe de basis in elkaar zit om dit te bereiken.

    De Parelli Savvy Days (voorlopig niet in europa, schijnt) behandelen over 1 of 2 dagen een bepaald thema, bijvoorbeeld 'love, language, leadership' en over de hele dag krijg je presentaties van verschillende studenten, zie je bijv ieder uur studenten uit een hoger nivo (1, 2, 3, instructeurs en level 2 kids-team (Geweldig!!!)) er zijn ook 'specials' over bijv. fluidity, of zadelpassen of weet ik veel...

    Mensen die naar de Savvy Days geweest zijn, denken aan het eind echt niet meer dat het alleen maar wat 'slingeren aan zo'n lang touw' is. Aan de andere kant gaan vooral mensen die Parelli al kennen naar de Savvy Days toe.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  10. #25

    Re: Monty Roberts

    Savvy days zijn ZOOOOOOOOOO inspirerend.

    May the horse be with you!

  11. #26

    Re: Monty Roberts

    Er is een groot verschil tussen een parelli DEMO en een parelli DAG.
    Dat bedoel ik! Dat zal dan voor de Monty Roberts demo's ( waar we hier tenslotte over spraken) dan ook gelden. Zijn insteek zal net zo goed zijn om te laten zien (demo) wat men met 'een andere benadering' zou kunnen bereiken - iemand die daardoor geïnspireerd wordt zal zich dan mogelijk verder willen verdiepen en een cursus gaan volgen.

    Ik herinner me van jaren geleden dat een paardenkennis van mij bij een demo van Parelli geweest is, ik meen dat die ergens in het zuiden ( Limburg??) of net over de grens in Duitsland heeft plaatsgevonden. Hij was zwaar onder de indruk en is toen helemaal in Parelli gegaan - maar is er nu werkelijk niemand op dit forum die PP 'real-live' heeft meegemaakt??
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  12. #27
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Monty Roberts

    Bij Monty is er een klein verschil tussen zijn demo' en zijn 'avonden'.

    Tijdens een avond lost hij 3 of 4 probleempaarden op, tijdens een demo doet hij er 1tje. Maar allemaal volgens dezelfde manier.
    Heb nog niet gehoord van studenten van hem die mooie dingen laten zien ofzo.

    En waaruit concludeer je dat er werkelijk niemand zou zijn hier op het forum die Pat real life heeft meegemaakt?

    Karianne schrijft dat ze de Savvy Days inspirerend vind, ik ben zelf bij de Savvy Days geweest (was in de buurt van Keulen, idd over de grens bij Limburg dus) en heb Pat en Linda de hand geschud (anders wist ik deze info niet hoor) en zo zijn er hier nog wel meer leden die al veel langer met Parelli bezig zijn en Pat echt wel een of meer keer in levende lijve bezig hebben gezien. (of hem zelfs op hun paard hebben mogen laten rijden... )

    Moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van wat hij kan, maar deste meer van wat zijn leerlingen kunnen! En dat zegt naar mijn mening veel meer over Pat's kwaliteiten als instructeur dan wanneer hij zelf als allerbeste daar rond zou lopen...
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  13. #28

    Re: Monty Roberts

    En waaruit concludeer je dat er werkelijk niemand zou zijn hier op het forum die Pat real life heeft meegemaakt?
    Simpel.. omdat ik de vraag al eerder stelde en er niet geroepen werd: "Ikke..ikke.."!
    Niet dat ik het nou zo interessant vind of iemand een BEKEND PERSOON heeft ontmoet, maar ik ben wel benieuwd wat iemand daarvan misschien aan extra inspiratie heeft meegenomen. Zo schrijf jij "ik ben niet zo onder de indruk.. etc." en dan ben ik zo nieuwsgierig om te willen weten waarom je tot juist die uitspraak komt?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  14. #29
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Monty Roberts

    Ik heb ook Pat een keer aan het werk gezien en ontmoet, op dezelfde Savvy Day als Callippo. Ook ik ben niet zo erg onder de indruk als ik de man zelf aan het werk zie, ook niet (of eigenlijk: al helemaal niet) als ik hem op zijn eigen video's (DVD's) bezig zie. Ik vind hem slordig, rommelig, hij beweegt veel meer en veel grover dan nodig is om zijn doel te bereiken, en ik zie niets of nauwelijks iets van een echte band met zijn paard.

    Waar ik echter wel van onder de indruk ben, is de kennis die hij heeft en de manier waarop hij die weet over te dragen. Ik heb dan ook al heel veel van hem geleerd via zijn lespakketen, en ook via zijn instructeurs (Eddy en Urs).

    De extra inspiratie die ik uit de Savvy Day heb gehaald, was dat ik daar heb gezien hoe studenten, heel gewone mensen zoals jij en ik, door het Parelli-programma te bestuderen tot heel bijzonder resultaten kunnen komen. Zo zag ik de Duitse Nora een het werk, een 16-jarig meisje. Ze speelde werkelijk prachtig met haar paard, en ik zag daar ook de verbinding en de samenwerking tussen haar en haar paard. Geweldig!

  15. #30
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Monty Roberts

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Bij Monty is er een klein verschil tussen zijn demo' en zijn 'avonden'.

    Tijdens een avond lost hij 3 of 4 probleempaarden op, tijdens een demo doet hij er 1tje. Maar allemaal volgens dezelfde manier.
    Ho, ho! ik heb nooit horen zeggen dat het probleem opgelost is hoor! Ik hoor hem nog steeds zeggen "dit is een aanzet, de rest volgt tijdens verdere lessen en trainingen"
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •