Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 73

Topic: Paard probeert onder douche onderuit te komen.

Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: Paard probeert onder douche onderuit te komen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Dan lijkt het er op dat hij dus angst voor water heeft en twijfelt hij nog wat aan jouw leiderschap.

Mooie dingen om mee aan de gang te gaan.
    Ik denk trouwens, dat als je goed naar hem kijkt, hij toch wel veel tekenen van RB zou kunnen vertonen. Bewegende oren, strakke ogen, zijn voeten niet stil kunnen houden. Hoog hoofd. Stijve lippen.

Misschien kun je een DVD uit Level 2 van Parelli van iemand lenen. Daar wordt een hele verhandeling gegeven over Right Brain behaviour.

Dat wordt een hoop spelen met water als in retreat and approach.

Veel succes.

Groetjes
    Roos
    Als hij angst voor het water heeft,dan zou hij bij Conrad er toch ook niet ingaan?

Hij komt zaterdag terug weer oefenen met Fille,bij hem is het geen enkel probleem.Kan ik iets tot dan doen?Gewoon gelijk gister?(In de douche gaan zitten,hem ervoor zetten en laten doen?)

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    Ik heb dan wel begeleiding en krijg zoveel mogelijk advies als ik wil maar toch wil ik jullie kant eens horen.
    a: Je hebt veel begeleiding, maar het probleem is er nog, dus de begeleiding is op dit punt niet goed.
    b. Er zijn meerdere plekken waar je de benen van je paard kan afspuiten, gewoon een kwestie van een langere tuinslang kopen.
    c. Je hebt onze kant gehoord (ben het zeer eens met de gegeven reacties). Begrijp dus niet waarom je je verzet niet opgeeft en er eens naar luistert. Als je van dit probleem afwilt tenminste. Alles wat jij tot nu toe hebt geprobeerd op jouw manier met jouw begeleider zet geen zoden aan de dijk. Tijd om het roer om te gooien lijkt me.
    d. Er zit een opbouw in het PNH programma met een reden. Dat moet je voor nu gewoon maar even accepteren, als je verder bent snap je het waaróm. De vaardigheden uit eerste games heb je nodig om de andere games te kunnen doen. Da's een basis.

Ik snap je frustratie, die voelt je paard ook. Om dit probleem op te lossen zal de verandering van jouw kant moeten komen. Kijk dus goed wat Conrad doet, hóe hij dat doet, hoe hij erbij kijkt. Neem het desnoods op en kijk er thuis minutieus naar. En vraag aan Conrad om jou te helpen dat JIJ het doet. Daar leer je van. Het lijkt erop dat je paard eerder een probleem heeft met jou dan met de douche. Hoop dat je begrijpt wat ik daarmee bedoel, ik hoop echt dat het je gaat lukken!

Aangemeld
    Oct 2005

Ik heb weer even al mijn berichten doorgespit en las dat ik toestemming kreeg Conrad's werkwijze te vertellen.Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel met druk.

Eerst kreeg ik een halstertraining,de bedoeling is om het paard te laten reageren met minimale druk en stemcommando's.

Om een paard vooruit te laten stappen ga ik naast het paard staan met mijn gezicht naar hem gericht,ik wijs naar waar ik ga,zeg GA en terwijl drijf ik achter aan,dat kan met een touw zijn dat ik even laat 'klakken' (ik raak hem niet aan)belonen doe ik dmv mijn stem en druk laten vallen.Belonen met stem is MOOIMOOI.

Ik ben de leider dus ik stap voorop en het paard mag niet voor jou lopen,dus de neus moet achter de schouder zijn.Als hij toch voor me loopt zeg ik TERUG en gebruik een kleine druk naar achter,zodra hij het doe laat ik de druk vallen en beloon hem weer.

Om hem te doen stoppen zeg ik HO en stop resoluut,als hij nog verder stap reageer ik me door me om te draaien en streng TERUG te vragen,als hij goed staat draai ik me om,zeg HO en beloon hem,zo weet hij waar hij moet stoppen(en hij doet het overigens).

Om hem naar achter te laten stappen draai ik me met mijn gezicht naar zijn achterhand gericht,ik vraag TERUG en zet een lichte druk op het halster(100g?soms is meer nodig)en beloon hem weer en laat de druk vallen als hij luistert.

Ik zit met een peesgeblessuurde paard dus hij is wat wilder dan andere paarden en hierdoor wilt hij wel eens vooruitspringen.Als hij dat doet zeg ik ho op zachte toon en draai hierbij zijn hoofd lichtjes naar me toe tot hij stopt,daarna reageer ik weer door hem naar achter te laten gaan.

Als hij in mijn ruimte komt of me probeert te bijten block ik en duw mijn vinger tegen zijn jukbeenderen en plaats zijn hoofd voor zijn romp en beloon hem.En als hij nu bijt is een NEEEE meer dan genoeg.
    Dit is dus de enige keer dat ik hem aanraak.

Deze methode heeft me al grandioos veel geholpen.Ik ben begonnen bij een paard dat op een bit met hengstenketting,met verdoving,in het donker en NIET de parking werd gestapt.Overdag is het drukker dus hij is meer opgewonden en op de parking dus ook.

Nu zit ik met een tam paard waarbij ik met een halster kan lopen,hij mooi achter mij blijft en ik zonder problemen mee over de parking kan stappen.
    En ja,ook overdag

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    Ik heb dan wel begeleiding en krijg zoveel mogelijk advies als ik wil maar toch wil ik jullie kant eens horen.
    a: Je hebt veel begeleiding, maar het probleem is er nog, dus de begeleiding is op dit punt niet goed.
    b. Er zijn meerdere plekken waar je de benen van je paard kan afspuiten, gewoon een kwestie van een langere tuinslang kopen.
    c. Je hebt onze kant gehoord (ben het zeer eens met de gegeven reacties). Begrijp dus niet waarom je je verzet niet opgeeft en er eens naar luistert. Als je van dit probleem afwilt tenminste. Alles wat jij tot nu toe hebt geprobeerd op jouw manier met jouw begeleider zet geen zoden aan de dijk. Tijd om het roer om te gooien lijkt me.
    d. Er zit een opbouw in het PNH programma met een reden. Dat moet je voor nu gewoon maar even accepteren, als je verder bent snap je het waaróm. De vaardigheden uit eerste games heb je nodig om de andere games te kunnen doen. Da's een basis.

Ik snap je frustratie, die voelt je paard ook. Om dit probleem op te lossen zal de verandering van jouw kant moeten komen. Kijk dus goed wat Conrad doet, hóe hij dat doet, hoe hij erbij kijkt. Neem het desnoods op en kijk er thuis minutieus naar. En vraag aan Conrad om jou te helpen dat JIJ het doet. Daar leer je van. Het lijkt erop dat je paard eerder een probleem heeft met jou dan met de douche. Hoop dat je begrijpt wat ik daarmee bedoel, ik hoop echt dat het je gaat lukken!
    De begeleiding is wél goed,het heeft me veel geholpen.En ja ik kijk ook naar Conrad en hij laat me ook oefenen met de douche,ging allemaal super.Mag ik nou nog even vertellen dat ik nog niet verder ga met PNH?Althans,dat zit er voorlopig niet in.Ik doe in principe (nog) geen games met hem.Vergeet ook niet dat ik een probleem heb met het water!Dus waarom moet ik dan ergens anders afspoelen als hij juist dat probleem heeft met het water?Dat is vragen om meer problemen.

Ik verzet me niet,ik leg alleen maar uit hoe ik te werk ga en dat is anders dan Parelli,dit ga ik dan later wel combineren maar nu niet

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

wie spuit de benen af op donderdag t/m zaterdag?

Aangemeld
    Oct 2005

wie spuit de benen af op donderdag t/m zaterdag?
    Niemand en als er 1 het doet krijgt hij met mij te maken.
    Ik heb een angstige vermoeden dat het bij de eigenaar wat is misgelopen

Aangemeld
    Oct 2005

Heeft er misschien iemand tips hoe ik toch ervoor kan zorgen dat hij de douche wat leuker/veiliger vind.

In de douche gaan zitten etc weet ik al
    Maar kan ik nog wat doen?Er voorbijlopen,stoppen en dan weer verder?

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Hoi Blue Star,

Naar aanleiding van het probleem dat je hier voorlegt heb ik even tergugezocht naar andere berichten van jou. Nu heb ik een paar vragen.

Heb ik goed begrepen dat je zelf 15/16 jaar bent en het paard waar je vragen over stelt je verzorgpaard is? En dat dat dier al 20 jaar is en al ruim een half jaar met een peesblessure kampt waardoor er niet mee gewerkt kan worden?

Welke rol speelt de eigenaar in dit verhaal? Doet die helemaal nooit iets met het paard? Als hij/zij wel iets met het paard doet, hoe gedraagt het zich dan bij de eigenaar?

Overigens heb ik niet het idee dat je van Conrad heel verkeerde dingen leert hoor. Het is nu vooral belangrijk dat je veilig met je paard aan de slag kan en dat je paard begrijpt wat de bedoeling is en dat leer je op deze manier ook.

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sannie
    Hoi Blue Star,

Naar aanleiding van het probleem dat je hier voorlegt heb ik even tergugezocht naar andere berichten van jou. Nu heb ik een paar vragen.

Heb ik goed begrepen dat je zelf 15/16 jaar bent en het paard waar je vragen over stelt je verzorgpaard is? En dat dat dier al 20 jaar is en al ruim een half jaar met een peesblessure kampt waardoor er niet mee gewerkt kan worden?

Welke rol speelt de eigenaar in dit verhaal? Doet die helemaal nooit iets met het paard? Als hij/zij wel iets met het paard doet, hoe gedraagt het zich dan bij de eigenaar?

Overigens heb ik niet het idee dat je van Conrad heel verkeerde dingen leert hoor. Het is nu vooral belangrijk dat je veilig met je paard aan de slag kan en dat je paard begrijpt wat de bedoeling is en dat leer je op deze manier ook.
    Goed begrepen.Ik ben 16jaar,ken dit paard al 3jaar en toen ik hem kende was hij hélemaal niet zo braaf,die heb ik zelf 'tam gemaakt'.De verdere vragen kloppen.Nu weet ik niet hoe ik met zijn gedrag om moet gaan.

Ik heb ook niet het idee dat ik van Conrad verkeerde dingen leer hoor Het is gewoon anders.

Hoe het paard zich gedraagt bij de eigenaar?Tja,die merkt dat de eigenaar sneller opgeeft/toegeeft.Ik stop ALTIJD met iets positiefs,al is het maar een heel klein hoefje naar achter maar zelfs dat maakt me dolgelukkig.
    Ik snap overigens ook Conrad's denkwijze/werkwijze beter dan de eigenaar,die heeft er nog wat moeite mee en doet dan soms foute handelingen waarbij ik hem corrigeer als ik het zie.De eigenaar verliest ook sneller zijn geduld,pas op,de mijn is ook niet oneindig.

Misschien is het ook omdat ik confrontaties met dit paard aanga?
    Toen hij weer meer conditie moest hebben ging ik met hem wandelen,dit liep niet van een leien dakje maar ik deed het voor hem,de eigenaar durfde het niet zo goed dus ik ben heel de zomer met hem bezig geweest.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als je hem voor een dubbele peesblessure en stalbenen 2 x in de week afspuit heb ik een veel beter advies voor je: stop daar maar mee, want dat heeft totaal geen nut. Doe je jezelf en je paard een groot plezier mee. Lekker buiten zetten dat al wat oudere paard. Ben je in ieder geval van de stalbenen af. Als de peesblessures al een half jaar oud zijn, dan is er nu een stabiele situatie bereikt. Als hij geen pijn heeft kan hij straks nog lekker genieten in een mooie wei en nu in de paddock. En de paar keer in de week dat jij er bent om hem te verzorgen kan je léuke dingen doen met 'm.

Aangemeld
    Oct 2005

Als je hem voor een dubbele peesblessure en stalbenen 2 x in de week afspuit heb ik een veel beter advies voor je: stop daar maar mee, want dat heeft totaal geen nut. Doe je jezelf en je paard een groot plezier mee. Lekker buiten zetten dat al wat oudere paard. Ben je in ieder geval van de stalbenen af. Als de peesblessures al een half jaar oud zijn, dan is er nu een stabiele situatie bereikt. Als hij geen pijn heeft kan hij straks nog lekker genieten in een mooie wei en nu in de paddock. En de paar keer in de week dat jij er bent om hem te verzorgen kan je léuke dingen doen met 'm.
    HUH?Hoe kom je aan 2x in de week? Waarom moet ik stoppen?Ik kan toch oefenen met de douche?Het probleem moet je toch nooit ontlopen maar juist aanpakken en na 1jaar denk ik wel dat het eens tijd is daarvoor.
    Ik ben er overigens elke dag en hij mag voorlopig nog niet in de paddock.
    Pas vanaf april en dan nog onder toezicht

Als hij angst voor het water heeft,dan zou hij bij Conrad er toch ook niet ingaan?
    Hoi,

Hier heb je een groot deel van een probleem te pakken denk ik. Hij heeft kennelijk meer moeite jou te vertrouwen dan Conrad. Dat zegt iets over leiderschap.

Het is, naar ik van jou begrijp ook Conrad zijn werk dus gelukkig gaat het bij hem wel goed. Werken aan je leiderschap doe je onder andere door je 7 games. Ik weet dat je die nu nog niet gaat doen maar leg je toch maar uit dat die games ook echt nut hebben. . Leiderschap heeft niets te maken met de baas zijn maar heeft te maken met inzicht in paarden gedrag en overeenkomstig handelen. Leiderschap dat neem je niet, dat krijg je.

Als je meer gaat spelen en meer gaat doen dan komt dat leiderschap vanzelf. Mij zou het hoogst intrigeren als iemand anders iets consequent wel voor elkaar kreeg terwijl het mij niet lukt. Is het een optie om Conrad je te laten helpen?

Veel relaxen bij de douche zoals je gister hebt gedaan, is inderdaad altijd goed. Zitten zonder iets te willen en je slechts verwonderen over wat er gebuert. Iets willen bereiken loopt meestal niet goed af, hihi.

Succes.

Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Hoi,

Hier heb je een groot deel van een probleem te pakken denk ik. Hij heeft kennelijk meer moeite jou te vertrouwen dan Conrad. Dat zegt iets over leiderschap.

Het is, naar ik van jou begrijp ook Conrad zijn werk dus gelukkig gaat het bij hem wel goed. Werken aan je leiderschap doe je onder andere door je 7 games. Ik weet dat je die nu nog niet gaat doen maar leg je toch maar uit dat die games ook echt nut hebben. . Leiderschap heeft niets te maken met de baas zijn maar heeft te maken met inzicht in paarden gedrag en overeenkomstig handelen. Leiderschap dat neem je niet, dat krijg je.

Als je meer gaat spelen en meer gaat doen dan komt dat leiderschap vanzelf. Mij zou het hoogst intrigeren als iemand anders iets consequent wel voor elkaar kreeg terwijl het mij niet lukt. Is het een optie om Conrad je te laten helpen?

Veel relaxen bij de douche zoals je gister hebt gedaan, is inderdaad altijd goed. Zitten zonder iets te willen en je slechts verwonderen over wat er gebuert. Iets willen bereiken loopt meestal niet goed af, hihi.

Succes.

Roos
    Ik ben best bereid om aan die 7games te werken maar mag dat alsjeblieft later? Bovendien zit ik vast (ivm wennen carrotstick en string)

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Je schreef zelf dat niemand hem doet donderdag t/m zaterdag, toch?

Aangemeld
    Oct 2005

Je schreef zelf dat niemand hem doet donderdag t/m zaterdag, toch?
    Nee,toen niet.Heb ik dat dan verkeerd gezegd?Wij hebben toen niet getraind maar ik ben er elke dag maar oefen niet elke dag met de douche

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten