Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Bodembedekking in schuilstal?

Bodembedekking in schuilstal?

Binnenkort gaat Walter verhuizen naar een wei met schuilstal die ik nu aan het opknappen ben.
    De stal is een klein stalletje, verdeeld in 2 stukken met ieder een eigen deur die altijd open staat.
    Is het nodig om daar bodembedekking in te doen? Hoe is dat bij jullie geregeld?

Voor het beeld...
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=BH44B8ES

Er wordt nog heel wat opgeruimd, en om de stal heen liggen stoeptegels.

Re: Bodembedekking in schuilstal?

wij hebben in onze inloopstal geen bodembedekking, maar koeiematten liggen. maar in de stal liggen de paarden eigelijk nooit, als ze gaan liggen dan doen ze dat buiten.

Ik heb alleen maar stoeptegels in de stal. Dit vind ik wel heel gemakkelijk met hooi en zand opvegen.
    En hoewel de paarden bij mij graag op de stoep liggen doen ze dat nooit in de stal, wel buiten. Ze hebben ook een zandpaddock tot hun beschikking en daar liggen ze vooral s nachts in.

Ik denk dat ik het eerst zonder bodembedekking ga proberen... iets erin kan altijd nog

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb vlas in de (schuil) stal liggen...

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik zat zelf ook te denken aan matten voor als ik een loopstal zou hebben. De mogelijkheid om een altijd droge zadpaddcok te maken is er niet echt bij ons en het is voor de paarden wel fijn om droog en (ietwat) zacht te kunnen liggen.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Onze loopstal is beklinkerd en een 12m² is daarop bedekt met rubberen doorlaatbare matten....

als je niets legt, gaat de bodem verzadigd geraken met urine en platgetrapte mest. Ik garandeer je zelfs al ruim je de mest 3 x daags weg, het wordt op minder dan een half jaar een smurrie en het stinkt afschuwelijk!

Ik was maar al te blij dat we na enkele maanden eindelijk konden beklinkeren.
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

Er liggen wel tegels in de stal...

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Omdat Bailey overgevoelige hoeven had besloot ik in de schuilstal stenen te leggen. Het zijn bakstenen die ik fijn geklopt heb. In het begin had hij er een hekel aan maar nu staat hij graag in de stal. Zijn hoeven zijn ook een stuk sterker geworden.
    Het hangt wel af wat je verwacht van die stal.

XxxJolijn

Kleine update....

Er liggen geen tegels in de stal, maar wel een mestlaag van jaren :+
    Dus ben ik nu dus maar aan het verwijderen en aan het kijken of ik nog ergens wat tegels op de kop kan tikken omdat dit me toch wel het beste lijkt...

Actief Forumlid Veerle D's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Ik heb ook gewoon stoep tegels, wel extra grote, want die kleine gingen soms omhoog staan als ze met hun gewicht op een hoekje gingen staan..haha, liggen doen mijn paarden nooit in de stal, wel buiten maar dan liggen ze in het gras
    Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Maar stel nou dat je buiten geen gras hebt (in de winter) en wel (natte) klei/zandgrond, dan lijkt mij dat je in de stal toch een ligplek moet creeeren, toch?
    Ik wil namelijk ook een loopstal, maar die word ws nogal open en de kans is groot dat stro ed mee naar buiten gelopen word. Plus dat die stal zo open zal zijn dat het er best een beetje kan waaien...
    Zouden dan matten het makkelijkst zijn? Een straatje komt er dan sowieso, dan hebben ze iig droge voeten.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Kga binnekort ook een schuilstal bouwen. Wss komen er (stoep)tegels in. Had er graag matten ingelegd, maar als je de prijs per vierkante meter bekijkt...
    Docendo discimus

misschien een idee voor je wij hebben de koematten op de kop getikt bij een boer die er mee op hield...

Bladwijzers

Forum Rechten