Oorspronkelijk Geplaatst door
sandra
Kan niet... kan niet... Dat kan dus blijkbaar wel. Je bent er het levendig voorbeeld van.
Het ligt er, vind ik, in dat geval aan wat je overige mogelijkheden zijn. Is het een volledig vrije keuze geweest? Kon je je paard ook ergens in de wei zetten? Of was de manege de enige plek?
Wat ik me afvraag is dus: wat is je motivatie om hiervoor te kiezen?
Is het het gemak? dat vind ik dan wel in strijd gaan met NH. Nh is eigenlijk een moeilijkere, maar betere weg om hetzelfde te bereiken. En aangezien mijn idee is dat (zoals volgens mij donderwolke al zei) je niet NH doét maar NH bént wint ik dat in strijd met elkaar. Aan de ene kant ben je met nh bezig op een zo goed mogelijke manier om te gaan met je paard, met het risico dat de weg langer en moeilijker is dan "traditioneel". Aan de andere kant wéét je dat je paard er beter af is in de wei, maar kies je voor je eigen gemak een stal.
Is het omdat je denkt dat je paard niet de hele winter buiten kan staan?
Tja, laat ons je dan overtuigen dat dat dus echt wél kan. Mits je geen ziek, zwak en oud paardje hebt. In dat geval is het dus géén vrijwillige keuze.
Is het omdat je je paard anders alleen zou staan? Dan vind ik dat een redelijk goede motivatie. Een paard alleen is ook niet fijn. En als je zelf altijd alleen bent is dat ook niet altijd even prettig. Hoewel het welzijn van het paard altijd belangrijker moet zijn dan je eigen plezier, vraag ik me af hoe goed eenzaamheid is voor het paard...
Kijk, fellor... Er zijn tal van redenen te bedenken. Wat ik alleen echt niet kan begrijpen (misschien vanwege mijn verknipte paardnatuurlijk beeld) is dat als je wéét dat weidegang beter is, als je wéét wat voor gevolgen stalling heeft, en je hébt een alternatief... Dat je dan tóch voor een stal kiest. Misschien kun jij me dat beter uitleggen.
Fellor... Ik bedoel dit niet als regelrecht kritiek. Ik heb me dit al vaker afgevraagd en ben benieuwd of jij me het uit kan leggen.
Bladwijzers