Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Boos kijken maar super meewerken?

  1. #1
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Boos kijken maar super meewerken?

    Hoe zit dat bij jullie?

    Als Frieno 'op zijn best' is, dus super licht reageert en graag meewerkt kijkt hij vaak héél boos. Dus oren plat en af en toe een bokje of slaan met het voorbeen (niet naar mij gericht).
    Vooral met at liberty is dit.
    Dus niet als ik hem 'wat reactiever' gemaakt heb met wat fase 4 Maar gewoon zomaar.

    Gister bijv. Hij was zoo gaaf! Om me heen draven met zon gekrulde hals, circling at liberty in galop om me heen, naar me toe galoperen etc, wauw!
    Meedraven, maar dan wel ff met een beentje maaien..
    Keihard yoyo voor en achteruit.

    Maar waarom dan dat 'boze'? Ik kan het niet plaatsen...

  2. #2
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Boos kijken maar super meewerken?

    Ralf vertelde me dat dat met de instelling van het paard te maken had. Als ze zo reageren zou je pas kunnen stoppen als ze even de oren draaien of ophouden met boos reageren.
    Je gaat van een heel licht gevoel met je paard naar het actief en plezierig licht meewerken van je paard dus je kan kijken of dit gebeurt en dan meteen belonen zodat hij/zij een positieve houding gaat zien samen met beloning.

    Succes maar ik heb heeeeeeeeeel veeeeeeeeel paarden gezien die zo werken en het ziet er inderdaad niet zo mooi uit. En ga eens kijek naar paarden die onderling spelen misschien doen ze dat wel altijd en hoort het erbij
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  3. #3
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Boos kijken maar super meewerken?

    Ik had dit vandaag ook en het was vandaag de eerste keer dat ikzelf best opgefokt was. Nou ja, meer energie had en dit over wilde brengen op Tamara

    Ik wilde vooral de Send van de Circling Game wat 'snappier' maken en dat had zo de uitwerking dat ze inderdaad sneller was maar wel af en toe die oortjes in de nek had. Ik heb ook nieuwe oefeningen gedaan en als het snel moest deed ze dit ook weer. Na de oefening en dus tijdens de rust waren die oortjes gelijk weer naar voren gericht, zo van: "Zo goed?"...

    Ik vind het ook niet echt een boze uitdrukking, maar wat het nu precies is kan ik ook niet zeggen. Wel heb ik paarden dit ook wel zien doen als ze samen spelen. Misschien is het toch een soort van imponeer-gedrag tegenover elkaar...ik weet het niet. Dan zou je inderdaad echt even moeten kijken als je een paar paarden in de wei ziet spelen. Maar ook daar zie je vaak dat eentje toch wat meer de baas speelt als de ander en die oortjes toch ook wat naar achteren gaan

    Wel een leuke vraag trouwens, ben benieuwd wanneer de anderen dit soort uitdrukking zien bij hun paard. Bij Tamara is het dus als ik wat meer tempo vraag in de oefeningen en ik wat energieker ben...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  4. #4
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Boos kijken maar super meewerken?

    Hij is in de wei ook behoorlijk 'expressief' met zijn uitdrukking naar andere paarden toe. Het lijkt er inderdaad op dat hij op zo'n moment echt met me aan het spelen is.
    Hij doet het ook bijvoorbeeld naar een paard hoger in rang, zo van 'ja ik weet dat jij de baas bent maar ik wil wel ff zeggen dat ik daar niet geheel achter sta'

    Maar zodra hij stil staat bij me is hij weer de rust en liefheid zelve

    Nog meer mensen met ideeën hierover? Misschien dat ik de vraag ook eens aan Eddy voorleg.

  5. #5
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Boos kijken maar super meewerken?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Maar zodra hij stil staat bij me is hij weer de rust en liefheid zelve

    Nog meer mensen met ideeën hierover? Misschien dat ik de vraag ook eens aan Eddy voorleg.


    Is bij Tamara ook zo, als ze dan bij me staat is ze weer lekker rustig, hoofdje naar beneden en LIEF
    Ben benieuwd wat Eddy zegt daarover, laat je vast wel even weten hier he?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  6. #6
    Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    561

    Re: Boos kijken maar super meewerken?

    herken het helemaal. Oké ben nog niet zo heel lang bezig met cheyenne, maar van de week ging ik de yoyo naar mij toe in draf oefenen en dat deed ze ook makkelijk, maar met de oortjes naar achter. Eenmaal bij mij aangekomen gaan meteen die oortjes weer naarvoren en dat was het dan.
    Dit heft eigenlijk weer te maken met de psychologie en ja dat zou ik wel willen weten. Misschien dat eddy het weet. Hij heeft immers meer contact met Pat dan wij
    ride like the wind

  7. #7
    *nieuw* deetjuh's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    nieuwerkerk(schouwen duiveland)
    Berichten
    7

    Re: Boos kijken maar super meewerken?

    als ik kom komt ry met zn oren naar voren naar mij toe, maar als hij eenmaal bij mij is staan zijn oren naar achteren gericht. niet plat in zijn nek, maar gewoon 'niet vrolijk' zeg maar. wat zou dat betekenen? (hij doet dat namelijk altijd)

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •