-
Hoefkatrol verhaal
Mijn paard mankte nadat ik zeo ngeveer een 3 maand had. De dierenarts is toen gekomen en zei dat het waarschijnlijk een peesje was die een klein beetje uitgerokken was en dan verkleefd (het was aan haar voetje dat ze mankte).
Ik moest aspirine geven en inderdaad, ze mankte niet meer.
Een goeie week geleden ben ik gestopt met aspirine aangezien ik toch niet kan blijven die aspirine geven voor gans haar leven en na 2 dagen mankte ze weer.
Een afspraak gemaakt met de dierenarts voor foto's, diagnose hoefkatrol in het beginstadium.
Zijn oplossing : inspuiten met één of ander producjte maar aangezien ik niet aan al deze makkelijke oplossingen van verdoezel ben heb ik eerst geprobeerd om iets anders te vinden.
Een vriendin van mij kende een goeie dierenarts die ook openstaat voor andere zaken dan direct inspuiten en toestanden.
Hij kon direct komen (dat was gisteren) omdat hij toevallig toch in de buurt was.
Wat hij onmiddelijk zei was dat haar hoeven niet goed waren (wel goeie hoeven maar niet goed bekapt). Daarna moest ik ze longeren en inderdaad, ze mankte. Hij heeft dan nog wat met haar gewerkt aan de dubbele longe en toen terug haar vastgezet.
Hij heeft dan haar voeten bekapt op de natuurlijke manier, veel emer op de hiel zodat er dus eenbetere doorbloeding is wat dus heel belangrijk is bij hoefkatrol.
Daarna zadel erop gelegd, en hij is erop gekropen en ze heeft geen stap gemankt.
Ik erop gereden en ook geen stap.
Nu zit ik wat met het tweestrijd, kan het wel dat in 2 minuten alles opgelost is, heeft ze nu eigelijk hoefkatrol of nie, waarschijnlijk wel want de foto's zijn er als bewijs, maar opeens was alles gewoon opgelost.
Ik heb sowieso een stage gepland in juni bij Antoine de Bodt en de dierenarts was ook 'leerling' van de Bodt.
Pff, kweet het allemaal niet goed hoor, khoop dat het inderdaad de oplossing is ,maar eerst zien en dan geloven zeg ik altijd.
-
Re: Hoefkatrol verhaal
Fijn dat je paard nu goed bekapt is. Het zal de eerste niet zijn die geneest dankzij natuurlijk bekappen. Het kan zijn dat de symptomen toch weer (tijdelijk) terugkomen, omdat inderdaad een genezingsproces niet van de ene minuut op de andere minuut gaat.
Maar wat die bekapper ook al zei: door betere doorbloeding - en dat creeër je door de hielen laag te houden - geneest het.
Je gaat stage lopen bij Antoine de Both? Helemaal geweldig! Kan je dalijk je paard nog helemaal rechtrichten en dan zal je nog veel plezier met hem beleven.
Succes ermee!
-
Forum Meubilair
Hoi, op Bokt hebben we al "kennisgemaakt".
Je bent goed bezig
-
Forum Meubilair
heykes wist niet dat jij hier ook op het forum zat
Je bent inderdaad goed bezig. Het is niet zo dat je paard nu al genezen is hoor... Maar een goede doorbloeding verbetert al veel. Doordat de hielen laag staan, wordt de voet terug goed geplaatst. Je kan het vergelijken met als wij op blote voeten lopen of op hakken. Als we op hakken lopen worden onze voeten ook verkeerd geplaatst waardoor we later wel eens last kunnen krijgen van onze gewrichten. Bij een paard is dat ook zo. Hoefkatrol ontstaat meestal door een verkeerde voetstand.
Natuurlijk bekappen en het paard rechtrichten kunnen al een goede oplossing zijn.
Laat ons weten hoe het geweest is bij Antoine de bodt! Ben er héél benieuwd naar!
-
Wauw, dat is wel een succesverhaal zeg! Ben benieuwd of het doorzet
Ik zou zeker wel naar Antoine de Both gaan trouwens, de kennis die je daar op doet is altijd meegenomen!
Forum Rechten