Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: [L1] snapt yoyogame niet

  1. #1

    [L1] snapt yoyogame niet

    Alles lukt me van the 7 games. alleen yoyo game gaat niet echt vooruit. alleen als ik in combinatie met de hulpen ervoor doe (met carrotstick/ hand tegen de borst, of blind man) loopt ze nog een stukje achteruit, maar de vingerwijzing op zich snapt ze niet en als ik ga staan slingeren met dat touw al helemaal niet, nog tips? de hulp om met de stok op het touw te tikken en dan steeds sneller snapt ze dus ook niet.

    graag jullie commentaar.
    alvast bedankt

    groetjes Rachelle

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    Gebruik je wel elke keer vanaf het begin het wiebelen met je vinger?

    En als je daarmee begint, voer je het slingeren wel op tot ze (eindelijk) een stapje achteruit hebt gezet? Desnoods met ondersteuning dmv de Carrot stick?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    hey hallo, nou ik voer wel op maar zonder gebruik van iets anders lukte het niet. Maar dat is een goeie wat je daar zeg eerst opvoeren t/m fase 4 en dan de carrot stick er direct bij als het niet lukt. ik had het andersom gedaan. omdat ze op de fases niet reageerde deed ik eerst de vorige gamehulpen. Ik ga het vanmiddag proberen! bedankt

  4. #4
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    Je moet het echt heel langzaam opbouwen, vijf seconden per fase of zo, heb ik gemerkt. Dan gaat het echt veel vlugger dat je paard het doorheeft. En als ie na fase vier nog niets doet dan zou ik dan wel met de cs doen, maar fase vier moet je wel een beetje langer dan vijf seconden volhouden dan.

    xxx julie

  5. #5

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    oke thanx

  6. #6
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    Jezelf grootmaken en een beetje op de grond stampen zeg maar (dat klinkt dom hihi) doe ik altijd bij een 'nieuw' paard, als fase 2-3-4 zeg maar (samen met touw wiebelen dan he) Werkt meestal prima.

  7. #7
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    Ik heb hier eigenlijk ook wel een paar probleempjes mee. Ze gaat vrij moeizaam achteruit. Maar wat nog moeilijker is, is om haar ogen op mij gericht te houden. Hoe doen jullie dat? Het lijkt me zo moeilijk om te doen zoals parelli zegt: 3 bumps geven aan de line, je moet de line toch op de grond lang laten, of niet?

    En om terug te komen naar mij is ze ook niet zo happig naar, vaak is het op fase 4, ofwel komt ze terug omdat ze geen zin heeft om van mij weg te staan, nou ja, één stapje van mij te staan.

    Dat is trouwens nog zo iets: hoe moet je dat dan eigenlijk doen om helemaal aan het einde van de 12ft-line te gaan, als je moet belonen van zodra ze een stapje achteruit zet door je hand naar beneden te doen?

    Sorry voor al die vragen, maar ik hoop dat jullie kunnen helpen...

    xxx julie

  8. #8
    Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Donkerbroek
    Berichten
    128

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    .............Ik heb hier eigenlijk ook wel een paar probleempjes mee. Ze gaat vrij moeizaam achteruit. Maar wat nog moeilijker is, is om haar ogen op mij gericht te houden. Hoe doen jullie dat? Het lijkt me zo moeilijk om te doen zoals parelli zegt: 3 bumps geven aan de line, je moet de line toch op de grond lang laten, of niet? ...............

    Nee, je hoeft de line niet op de grond te laten. Bij fase 1 en twee ligt het touw nog wel op de grond, maar bij fase 3 en vooral fase 4 hoeft het touw niet op de grond te liggen. En je moet idd die 3 bumps geven als ze niet op je gericht zijn of je kan ook gewoon doorgaan met je fases ook al kijkt ie niet. En dan komt ie bij fase 4 en dat reageren ze meestal wel en houden ze de aandacht ook wel. Als het langzaam gaat, maakt dat niet uit. Werk er naar toe dat ze achterwaarts gaat bij fase 1.In level 2 ga je werken aan de snelheid.

    .............En om terug te komen naar mij is ze ook niet zo happig naar, vaak is het op fase 4, ofwel komt ze terug omdat ze geen zin heeft om van mij weg te staan, nou ja, één stapje van mij te staan. .................

    Dit komt narmate je het langer doet wel weer in evenwicht. Wat je kunt doen is als ze bij je zijn veel frienly game doen en dus veel comfort geven. Dan komen ze wel weer graag bij je.

    .............Dat is trouwens nog zo iets: hoe moet je dat dan eigenlijk doen om helemaal aan het einde van de 12ft-line te gaan, als je moet belonen van zodra ze een stapje achteruit zet door je hand naar beneden te doen?.....................

    Dat belonen met je hand naar beneden(dus comfort) dus je alleen om het ze aan te leren, dus eerst al bij een gwichtsverschuiving naar achter, hierna bij een stapje, hierna bij twee stapjes en zo bouw je dit op totdat je achterwaarts kan tot aan het einde van de leadrope.

  9. #9
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    Dankje wel Yvonne, ik ga eens proberen met je tips morgen. Hoewel ik het vannamiddag nog eens geprobeerd heb en het ging toch al wat beter, maar met jouw raad zal het morgen prima gaan, ben ik zeker van ...

    xxx julie

  10. #10
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    nog even ingaan op het wegdraaien van zijn hoofd bij de yoyogame. Ik heb het vrijdag nog aan Eddy gevraagd wat ik daaraan moest doen. Hij leerde me een andere touwbeweging aan. Als je paard zijn hoofd wegdraait (naar links bv) dan doe je de "touwtjespringzwaai' naar rechts. Dus een ronde zwaai de andere kant op, tot je paard je weer aankijkt.
    misshcien heb je hier wat aan?

  11. #11
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    Hoi sandra,
    dankjewel, ik had dat ook al een paar keer geprobeerd, maar dan doet ze haar hoofd helemaal omhoog en gaat ze wel achteruit. Het lijkt wel te helpen, dus nu ik weet dat Eddy dat ook adviseert weet ik dat ik goed bezig ben

    xxx julie

  12. #12
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    deze methode gebruik je niet zozeer om het paard achterwaarts te laten gaan, maar om ervoor te zorgen dat hij je aan blijft kijken.

  13. #13
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    Ja ik weet het wel, maar dan kijkt ze mij wel vrij goed aan en dan lukt het om haar op fase 1 of 2 achteruit te krijgen . Dankjewel iig!

    xxx julie

  14. #14
    Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    1.108

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    Ik weet niet of je d'r wat aan hebt, maar bij mijn pony heeft bij fase 1 het leertje aan het einde van de leadrope geholpen. Ik had de leadrope zo vast, dat als ik m'n vinger bewoog de leertjes tegen elkaar aan tikten. Sinds ik de yoyogame zo deed, ging hij met sprongen vooruit

  15. #15
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: [L1] snapt yoyogame niet

    Ah, dat ga ik ook eens proberen! Dankjewel Nicolien!

    xxx julie

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •