Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: Wie is jouw Parelli-inspiratie?

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: Wie is jouw Parelli-inspiratie?

Jaren geleden, waarschijnlijk een jaar of 8 terug, iig lang voordat ik zelf een paard had, stond er in de Your Horse een hele serie over de 7-games voorgedaan door Michael Peace.

Deze meneer kwam vervolgens in diverse artikelen terug in de Your Horse. Over 'hoe te beginnen met een jong paard', 'hoe een getraumatiseerd paard vertrouwen geven', 'trailerladen' alles wat je maar bedenken kunt.

Op die manier, door een engels groot tijdschrift, ben ik in aanraking gekomen met iets wat in Nederland nog behoorlijk onbekend was (en ook nu niet echt serieus benaderd wordt door de grote tijdschriften zoals BIT).

Niet zozeer dus als inspiratie, als meer als eerste gedachte denk ik altijd aan Michael Peace en de Your Horse.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Niks flauws aan wat mij betreft, hoor. Iedereen begint vanuit andere beginpunten, bewandelt andere wegen en heeft andere doelen, juist leuk om ook eens al die andere invalshoeken voorbij te zien komen!
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Poeh, nou...een lijstje zou ik niet zo gauw kunnen maken met nummers 1 en 2 en verder...

Mijn grootste inspiratiebronnen: (volgorde maakt niet uit)

Pat, Linda, Stephanie, Tamara, Honza, en Parelli-studenten

Ik vind, net als Trea, de psychologie ook heel belangrijk.

En eigenlijk zijn er nog zo veel meer inspiratiebronnen voor mij. Mensen die gewoon geweldig met hun paard omgaan, maar mijn vriend is net zo goed een inspiratie voor mij, net als goede muziek, of zelfs een mooie dag of ga ik nu te soft klinken?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    ik heb helemaal geen "end" de reis is het doel.
    Absoluut.. en mijn inspiratiebronnen veranderen, net zoals mijn ideeen over training.
    Was in het begin van mijn Parelli tijdperk Pat echt de beste ruiter ter wereld in mijn ogen. Is hij dat nu al stukken minder Hij (en zijn team) zijn een kei in het mensen leren een paard (en dus zichzelf) te trainen.
    Nu ik het gevoel heb daar meer inzicht in gekregen te hebben zie ik ook hun ´gebreken´ (weet even geen ander woord maar bedoel het niet negatief).

Branderup, Nevrozov, Hempfling, allemaal idealen en voor de mij ook dé voorbeelden dat een dergelijke vorm van africhting met rust kalmte tijd en weinig hulpmiddelen mogelijk is.

Dat is wat ik wil proberen. Heb niet het doel of de illusie dat allemaal met Nacino te bereiken. Wil hem en mezelf nog zóveel leren terwijl ik weet dat dat niet gaat lukken.. dat is jammer... maar in die tijd die we samen hebben wil ik rustig aan zoveel mogelijk uit ons halen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    ik heb helemaal geen "end" de reis is het doel.
    Absoluut.. en mijn inspiratiebronnen veranderen, net zoals mijn ideeen over training.
    Was in het begin van mijn Parelli tijdperk Pat echt de beste ruiter ter wereld in mijn ogen. Is hij dat nu al stukken minder Hij (en zijn team) zijn een kei in het mensen leren een paard (en dus zichzelf) te trainen.
    Nu ik het gevoel heb daar meer inzicht in gekregen te hebben zie ik ook hun ´gebreken´ (weet even geen ander woord maar bedoel het niet negatief).

Branderup, Nevrozov, Hempfling, allemaal idealen en voor de mij ook dé voorbeelden dat een dergelijke vorm van africhting met rust kalmte tijd en weinig hulpmiddelen mogelijk is.

Dat is wat ik wil proberen. Heb niet het doel of de illusie dat allemaal met Nacino te bereiken. Wil hem en mezelf nog zóveel leren terwijl ik weet dat dat niet gaat lukken.. dat is jammer... maar in die tijd die we samen hebben wil ik rustig aan zoveel mogelijk uit ons halen
    Amen amen
    Alles in die Ruhe meine Liebe

May the horse be with you!

Ik leer van zo velen.

Veel ook van mensen die zich niet alleen bezig houden met paarden maar vooral ook met levensinzichten. Want voor mij is het Horsemanship through life.

Wat ik wil is er ZIJN voor mijn paard.
    Begrijpen wanneer ze wat nodig heeft.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Zo leuk Elianne dat ik in je lijstje sta, krijg er een heel blij gevoel van!

Omdat Fenna mij precies spiegelt is zij een heel grote inspiratie, hierdoor weet ik precies waar ik aan moet werken (al wil ik het soms niet weten ).
    Aramis en Kim hebben mij ook heel erg geinspireerd, zo leuk dat in die 2 dagen Aramis mij ook helemaal spiegelde. Een gevoelig paard die zo makkelijk tussen ons omschakelde, veel van geleerd!

Andere mensen hier op het forum ook. Sommige dingen lijken onbereikbaar maar doordat een enthousiast forumlid in geuren en kleuren verteld hoe hij/zij iets voor elkaar kreeg.... Ineens heb je dan zin om het ook te proberen

Verder natuurlijk ook de grote namen als Honza en Hempfling, vooral zij omdat zij veel in vrijheid met een paard werken. Dat is mijn doel!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Mijn allegrootste inspiratiebron is nog steeds een vreemd plaatje in mijn hoofd, waarop ik op Wim zit zonder ook maar iets, en op het strand aan het galopperen zijn en gewoon fun hebben, en dat ga ik ooit bereiken. Ooit

Andere dingen zijn vooral mensen van het forum, te bedenken dat ik dat een normaal mens zoiets kan bereiken met z'n paard..
    Filmpjes van andere mensen vind ik ook leuk om te zien, vooral Honza, hij straalt altijd zoveel plezier uit met z'n Gaston, gewoon geweldig

En natuurlijk last but not least, m'n eigen successen.. (oke voor zover)
    Als ik in het grote land rijd met wim, zonder zadel en alleen een stick beet heb, in galop.. dan krijg ik bijna traantjes van geluk en als je haar dan vrolijk hoort briesen zeg, dan weet je gewoon dat je goed bezig bent, dat je het haar niet kunt aandoen om 'normal' bezig te zijn. Dat zijn gewoon de lijpste momenten en als je al inspiratie nodig hebt, dan krijg je het zo wel.
    Gr Nienke

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Om heel eerlijk te zijn ken ik ze allemaal niet.
    Van Honza Blaha heb ik wel een filmpje gezien hier op het forum.. dat was toch wel erg leuk en ik zat dan ook met open mond te kijken. Maar echt een voorbeeld/iemand die mijn inspireerd, nee heb ik niet

Mijn pony is mijn grootste inspiratiebron (voor alles maar ook wat betreft Parelli).
    Ik leer zoveel van haar
    No one can teach riding as well as a horse.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

De laatste tijd ben ik redelijk inspiratieloos, maar de grootste inspiratie heb ik vooral van Honza, zoals meerdere van jullie. En Pascalle, mn min-of-meer-parelli vriendinnetje, die zo gaaf met dr peerd overweg kan en zich er amper van bewust is hoe savvy ze is.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    41

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Aramis en Kim hebben mij ook heel erg geinspireerd, zo leuk dat in die 2 dagen Aramis mij ook helemaal spiegelde. Een gevoelig paard die zo makkelijk tussen ons omschakelde, veel van geleerd!
    ik bloos joh.

Ik heb trouwens (en zal nog veel leren van jullie) veel van jou en Fen geleerd.

Het schuilt hem net in die kleine dingen denk ik. Je 'begint' niet bij die moeilijk uitziende dingen, je begint net bij de relatie met je paard. En van hem/haar kan je dan volgens mij ook het meeste leren.

Inspiratie is dan vaak net dat tikkeltje meer dat ervoor zorgt dat je niet sztilvalt en blijft leren van elkaar.

Ik heb geen einddoel (zoals velen) als je een einddoel hebt lijkt het leven zo simpel en dat wil ik net niet.
    We zien we waar we raken. Een echt doel (geen einddoel) voor ons is het plezier dat we samen kunnen hebben. plezier in de dingen die andere mensen 'werk' noemen.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

ik ben geinspireerd geraakt door mijn beste vriendin die wist dat alles wat we deden eigenlijk niet nodig was en we samen opzoek gingen naar iets anders.... De weg die we tot nu toe hebben afgelegd komt toch steeds terug bij mij en mijn paard.... hoe meer ik kijk naar wat andere al kunnen hoe meer ik verdrink in het dat wil ik ook gevoel..... en dat maakt mij weer ongeduldig enz enz.... dus ik neem de dingen nu zoals het komt en probeer mezelf te inspireren.....
    Maar de paarden en dat wat je van ze terug krijgt inspireerd mij het meest!!!!!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Mijn grote voorbeeld? Dat is toch ook wel Honza. Ik krijg iedere keer weer kippevel van de filmpjes van hem en Gaston, fantastisch gewoon!
    Ook mijn eigen instructeur is iemand die mij inspireert. Als hij rijdt, lijkt het allemaal geen centje moeite te kosten en dat alles op een zeer paardvriendelijke manier. Ik hoop toch ooit zo te kunnen rijden als hij!
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten