Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 37

Topic: Hulp met kiezen van zadel

  1. #16
    Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    228

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Ik kwam laatst op bokt hele leuke endurance zadels tegen. Ik heb ze nog niet in het echt gezien maar zo op een plaatje zijn ze echt gaaf. http://www.greendistance.nl
    Verder heb ik laatst even op een massimo zadel gezeten, ook heel fijn zadel. Die verkopen ze bij de Country Mill in Nijkerk (weet niet of ze ook een website hebben).
    Succes met je zoektocht!

  2. #17

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door annebe
    Een stockzadel is in verhouding met een westernzadel langer en niet geschikt voor brede paarden.

    Hoe kom je daar bij!!
    Ik ken een aantal mensen die rijden met stock en hebben toch wel behoorlijk ronde paardjes onder hun kont.
    (tinker, haflinger en ijsje)
    En een stock is wel degelijk korter dan een western.
    (ik heb beide op mijn haf gehad en kennis rijd ook zowel met stock als met western.)

    site van libella is.
    http://www.libella.nl (zij is net begonnen)
    Daar zou ik niet snel wat kopen, ze had op bokt een topic geopend met daarin geen foto's van haar eigen producten, maar gejatte foto's van merkproducten zoals de grandeur pad. En dat vond ze zelf nog terecht ook, want volgens haar mag je ongeveer alle foto's jatten die op internet staan.
    http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 701&hilit=

  3. #18
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Die van jou zou ik heel graag eerst een keer proberen Eva. Vandaar dat ik nog niet metteen een zadel wil kopen. Eerst eens rondkijken, uitproberen, overleggen met de eigenaars van Aramis. Zij hebben de western voor mij verkocht. Dus moet ik eerst nog vragen of ik die mag verkopen en van dat geld een nieuwe kopen of dat ik deze zelf ga betalen... Maar voor ik er mee af kom wil ik eerst geinformeerd zijn en weten welk soort zadel ik wil. Dan kunnen we de prijsklassen vergelijken en kijken wat mogelijk is.

    Issiem, ik denk dat je verkeerd hebt gelezen Ik zou graag een BOOM zadel willen. De startrek heb ik inderdaad al wel veel goeds over gehoord. Maar ik durf het zelf niet aan om een boomlooszadel te nemen. Vind ik ook niet nodig in ons geval.

    Bij Aramis kan je spreken van een abnormaal korte rug, en dan kies ik liever voor een goed passend boomzadel voor de zekerheid.

    Die site's met endurance zadels is wel heel interessant. de zadeltjes zien er grappig uit hè? Ik vind ze wel mooi, en daar dat er zoweinig poespas aan zit denk ik dat ze wel goed zouden kunnen liggen op zijn minirug. (alleen zijn ze zo duur... maar daar moet een mouw aan te passen zijn)

  4. #19
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Hoihoi,

    Las het pas op bokt; http://www.greendistance.nl
    Verkoopt endurancezadels en doet ook drukmetingen. Wellicht komt ze een workshop geven op de NH dag, maar dat is nog niet zeker

  5. #20

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  6. #21
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Zelf had ik al gedacht aan één of ander type endurance zadel. Zij hebben ook de eigenschappen van een western ivb met het lekker vast zitten. Toch zijn ze lichtgewicht (tegenover die ik nu heb toch) en ze zijn metteen gemaakt om lange ritten mee te doen. (als dat er ooit van komt)
    Hier mijn Pegaso-sport .
    Lekker lichtgewicht met die zit-eigenschappen van een westernzadel.
    De zitting is ook nog eens van suéde.


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Ik zou graag een BOOM zadel willen.
    De boom van de Pegaso is flexibel, bestaand uit (gelamineerd berken-) hout, versterkt met verenstaal. En verder kan je de beide kussens snel eraf schroeven; ze zijn erop gemaakt om zelf te 'shimmen'. Dat is gedaan omdat endurance-paarden van conditie (vorm) wisselen. Bij veranderende vorm van je paard shim je dan rap het zadel weer op maat. En blijft het zadel steeds passen.

    Dat "shimmen" staat voorgedaan op deze website, in een kleine powerpointpresentatie (onder "...niergebied van het paard irriteren"). http://www.pegasosaddles.com/NL/passen.htm

    Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  7. #22
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Skey,
    Ik denk dat JUIST voor Aramis met zijn korte rug een boomloos zadel zeer geschikt is! Ook bij het eventueel wat meer naar voren liggen van het zadel (omdat het gewoonweg niet meer naar achter kan ivm korte rug) heeft Aramis met een boomloos zadel geen beperkingen bij zijn schouders!!!
    Je zou eens een mailtje voor informatie kunnen sturen naar Buitenzinnig (http://www.buitenzinnig.nl) Zij was verkooppunt van Torsion en is dat nu van de Startrekk en de Ghost. Ze is altijd bereid tot uitleg!

  8. #23

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door annebe
    Een stockzadel is in verhouding met een westernzadel langer en niet geschikt voor brede paarden.

    Hoe kom je daar bij!!
    Ik ken een aantal mensen die rijden met stock en hebben toch wel behoorlijk ronde paardjes onder hun kont.
    (tinker, haflinger en ijsje)
    En een stock is wel degelijk korter dan een western.
    (ik heb beide op mijn haf gehad en kennis rijd ook zowel met stock als met western.)

    site van libella is.
    http://www.libella.nl (zij is net begonnen)
    Dit zijn de woorden van een erkende westernzadelmaker, die ik alleen maar even herhaal.

  9. #24
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Hey, nu eindelijk de Gaston Mercier zadels in nl Vorig jaar had ik ze al op inet gezien, maar in Amerika geloof ik...
    Ik hoop dat ze naar de NH-dag komt, daar zijn Fen en ik ook

    Dan nog mijn 2 zadels verkopen en ik kan een nieuwe GM kopen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  10. #25
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Issiem, ik denk dat je verkeerd hebt gelezen Ik zou graag een BOOM zadel willen. De startrek heb ik inderdaad al wel veel goeds over gehoord. Maar ik durf het zelf niet aan om een boomlooszadel te nemen. Vind ik ook niet nodig in ons geval.
    Aaaaahh dat zal inderdaad. Ik was op het verkeerde been gezet, doordat er over startrekk gesproken werd. Solly...
    Suc6 met je zoektocht, keuze genoeg1
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  11. #26
    Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    bennekom
    Berichten
    544

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Greendistance is in elk geval betrouwbaar, ik ken Esther al een jaar of tien en heb sinds bijna een jaar elke week (dressuur)les van haar. Ze weet waar ze het over heeft, maar heeft ook respect voor andere meningen dus vandaar dat ik bij haar kan blijven lessen terwijl ik ook met Parelli bezig ben.
    En ze heeft me ook geholpen met mijn zadel toen dat naar mijn idee niet meer lekker op m'n paard lag.

    Hm, weet niet hoe dit overkomt, is niet bedoeld als stiekeme reclame ofzo 't Is meer dat ik het zelf vaak prettig vind om wat ervaringen van andern te horen voordat ik contact opneem met mensen die ik nodig heb maar niet ken.

    Ik zie Es trouwens vanavond, dan zal ik haar eens vragen hoe het zit met de workshop op de NH-dag, doet ze vast wel als er belangstelling is.

  12. #27
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Zoals al genoemd, ik heb idd een Startrekk.

    Hiervoor reed ik op Andor met een Podium en heb bijna lopen huilen toen dat niet meer goed lag! Ik kan je de Podium echt van harte aanbevelen!

    HEt is een kort zadel, groot draagoppervlak,licht verstelbaar en lekker licht.
    Jammer voor jou is mijn Podium nu verkocht.

    Er staat nu op Bokt een ZEER schappelijk geprijste Podium ,met allerlei extraas.

  13. #28
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Maar een Podium is echt te lang vrees ik, heb zelf zo'n ding en ik heb Aramis gezien IRL...

    En ook ik heb met veel moeite afscheid genomen van de Podium... Het zit zo heerlijk!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  14. #29

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Antheman en Evenaar; waarom kopen jullie niet een nieuwe (passende) podium terug als jullie zo tevreden zijn?
    Ik dacht trouwens dat een podium optimaal aan te passen was..

  15. #30
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Eerst, allemaal al erg bedankt voor de tips en het meedenken.

    Els, goeie tip, ik had niet meer gedacht aan de pegasso. En hij is nog mooi op de koop toe. (de endurance versie toch vind ik)

    Nienke, je zal wel gelijk hebben ove rhet boomloos. En toch durf ik het niet aan. Ik vertrouw mezelf er lang genoeg niet voor. Je moet er toch best goed voor zitten, geen gewicht op de stijgbeugels zetten en liefst niet te vaak licht rijden als je gewicht op de beugels zet...ik denk niet dat ik dat kan. Ik heb nog lang geen fantastische zit vind ik van mezelf. Dus eigenlijk vandaar dat ik boomloos niet aandurf.

    Sannie, vraag je zeker of ze een workshop geeft, lijkt me reuze interessant.

    De podium, zoals Eva al zei...is waarschijnlijk echt te lang. Als ik het heb over Aramis zijn korte rug spreek iuk echt over een belachelijk kort oppervlak. IK heb het eens gemeten maar weet niet meer uit mijn hoofd wat de lengte is waarop het draagvlak van het zadel kon liggen....gokje, ik denk dat het iets van een 35 cm was. daarvoor is dus bijna elk zadel te lang.

    Ik ben wel verliefd geworden op deze zadels
    http://www.horsesaddleshop.com/ensad.html
    Ik vind ze allemaal geweldig en ze zien er heerlijk uit. Maar verliefd zijn op een zadel is nog niet gelijk aan een zadel dat ook werkelijk past en dan ook nog voldoet aan mijn eisen.
    Pff, het zo is zoooo moeilijk!
    Dus wie nog meer tips heeft, ik kan ze gebruiken.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •