Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 37 van de 37

Topic: Hulp met kiezen van zadel

  1. #31
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    @trea, Antheman en ik hebben te brede paarden voor een Podium blijkt....

    Ik dacht dus ook dat ze goed aan te passen waren, totdat pas de Podium-man weer terug kwam en bleek dat hij echt niets voor mij en mijn zadel kon doen. Behalve doorverkopen dan....
    Voor lichte endurancepaardjes zijn de zadels ideaal en geod aan te passen!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  2. #32
    Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    bennekom
    Berichten
    544

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    @Skey, Esther vindt 't erg leuk dat greendistance nu al bekend is op dit forum (site is vorige week pas gestart, 't bedrijfje heeft ze nu een maand of 4). En ze vindt 't ook leuk om naar de NH dag te komen dus dat gaat wel door. Ik neem aan dat Nacino dat verder met haar afspreekt.
    Ik heb begrepen dat Esther o.a. met mallen werkt, ze maakt een afdruk van de rug van je paard en op basis daarvan wordt dan een zadel gemaakt. Wellicht ook handig voor Aramis z'n extreem korte rug?

  3. #33
    Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oost-Vlaanderen(België)
    Berichten
    108

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Ik vind een boomloos zadel juist goed om je zit te verbeteren. Aangezien je je paard veel beter voelt, zit je automatisch beter (vind ik hé).
    Mijn appaloosa is maar 1m45 en heeft ook een korte rug. Mijn boomloosje ligt er super op!

    Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

  4. #34
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Cheyenne
    Ik vind een boomloos zadel juist goed om je zit te verbeteren.
    Ben het volledig eens! Ik merk ook met m'n boomloos zadel dat m'n zit enorm verbeterd is. Ik krijg constant complimenten van m'n omgeving dat m'n houding in een kort tijd zo verbeterd is. Het voordeel van zo'n boomloos zadel is dat je niet gedwongen wordt een bepaalde houding aan te nemen. Je moet zelf je spieren aan het werk zetten om een goede houding te verkrijgen. Daardoor worden je buik-, rug-, en dijbeenspieren aangesterkt. Ik merk ook sinds 'k met m'n boomloos zadel rij 'k véél minder last van rugklachten heb. Toen 'k nog met m'n dressuurzadel reed had 'k de dag erna enorm last van m'n rug... Nu niet meer.

  5. #35
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Tja, ik geloof jullie echt wel hoor dat je zit er super daar verbeterd.
    Maar net door zijn korte rug ben ik bang dat een boomloos zijn rugklachten alleen maar zullen verergeren.
    Als ik mijn zit dan nog wil verbeteren (wat zeker mag) dan kan ik beter bareback rijden maar voor de langere en zwaardere training zou ik me toch zekerder voelen met een boom die het gewicht goed verdeeld. Dan hoef ik me tenminste geen zorgen te maken over mijn zit. Of nee, ik zal het anders zeggen, dan hoef ik me net iets minder zorgen te maken en kan ik rustg verder werken aan een onafhankelijke zit.

    Wel mag ik een keertje de randols lenen van een vriendin, ik heb er al een keer opgezeten en het zit heerlijk.
    En wie weet koop ik me er zelf ook nog wel eentje als Aramis goed zijn achterhand gebruikt en zijn balans helemaal gevonden heeft.

  6. #36
    Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oost-Vlaanderen(België)
    Berichten
    108

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Ja, als jij je beter voelt of denkt dat dat beter is voor je paard, moet je natuurlijk een boomzadel kopen. Je hoeft geen boomloos te kopen om ons een plezier te doen hé

    Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

  7. #37

    Re: Hulp met kiezen van zadel

    Voorwaarde is dan gewoon dat je een heel goed passend boomzadel hebt Zowel voor jou als voor aramis.
    De enige die je daar goed in kan adviseren is een goede zadelmaker (en geen zadelverkoper!)

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •