Stilletjes aan wil ik op zoek gaan naar een 'geschikter' zadel. Eentje dat niet zo lang is als de western die ik nu heb maar die wel de eigenschappen van een westerzadel heeft.
Dus waar je lekker stevig in kan zitten. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een boomzadel.
Vandaag heb ik nog een keer met een veelzeidigheidszadel gereden en eergisteren met een dressuurzadel. Na een uur rijden wist ik het zeker. Die dingen liggen mij niet. Ik zit er niet vast op, ben niet in balans en stoor Aramis in zijn bewegingen, ik voel me er zelfs onveilig op... dat dus maar niet.
Zelf had ik al gedacht aan één of ander type endurance zadel. Zij hebben ook de eigenschappen van een western ivb met het lekker vast zitten. Toch zijn ze lichtgewiccht (tegenover die ik nu heb toch) en ze zijn metteen gemaakt om lange ritten mee te doen. (als dat er ooit van komt)
Dus als iemand nog een ander soort zadel kent dat eventueel in aanmerking zou kunnen komen, shoot!
Sites zijn zeker welkom, dan kan ik al eens prijsklassen/types/ect. vergelijken.
Als jullie nog tips hebben op wat ik zeker moet letten, laat het gerust weten.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ps. Eva, kan je me nog een keer die site geven waar die tweedehandszadels opstonden.
Bladwijzers