Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: [l1] fase 1-3 negeren en schrikken bij fase 4

  1. #1
    Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    1.996

    [l1] fase 1-3 negeren en schrikken bij fase 4

    Ik Parelli wel eens met de Fjord van een vriendin. Dat is nog niet zo makkelijk hij negeert eigenlijk altijd de eerste drie fases die ik geef. Ga ik dan over naar fase 4 dan schrikt hij zich ineens lam. Neem bijvoorbeeld de porcupine game achterhand. Een gewone fase 4 met constante druk werkt daar niet, ik krijg er totaal geen reactie op. Maar als ik dan over ga naar ritmische druk dan is hij ineens helemaal wakker, springt zo`n beetje opzij en loopt naar voren weg. Hij denkt dus helemaal niet na bij deze actie maar schrikt alleen en lijkt van LB ineens RB te worden.
    Bij de circling game is het eigenlijk hetzelfde verhaal. Fase 1 t/m 3 negeert hij om, als ik hem bij fase 4 raak met de string, geschrokken weg te spurten.
    Het punt is dus dat er niks tussen het negeren van wat ik vraag en er heftig van schrikken in lijkt te zitten zodat hij dus nooit nadenkt bij wat ik vraag.. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Gewoon de fases als in level 1 blijven gebruiken (3 tellen per fase) of moet ik fase 3 misschien langer aanhouden zodat hij meer kans heeft daarop te reageren? Of nog iets anders?

  2. #2

    Re: [l1] fase 1-3 negeren en schrikken bij fase 4

    Gewoon door je fases heen blijven gaan. Je zou fase 1 iets langer kunnen aanhouden, maar de rest van de fases zeker niet. Dat ie schrikt is op zich een goed teken, dan gebeurt er tenminste iets. Als je dit consequent blijft doen, heeft ie zo door dat ie zijn aandacht echt beter bij jou kan houden om die vervelende fase vier te ontwijken.

  3. #3

    Re: [l1] fase 1-3 negeren en schrikken bij fase 4

    Lodash deed dit in het begin ook wel. Ging hij tijdens grondwerken zomaar gras eten, deed ik fase 1 op halster, dan fase 2, 3, 4 en dan reageerde hij superheftig. Niet eens zozeer bang hoor, volgens mij.

    Soms nam hij een hap gras en deed ik niets, en dan reageerde hij precies zoi, alsof hij een fase 4 kreeg

    Anyway: ja netjes door je fases blijven gaan lijkt me. Kijk of je ze wellicht qua bodylanguage nog iets duidelijker kunt doen, maar hou wel gewoon de tijden aan. En lekker friendly op de ge-fase-4 de plek naderhand. Succes!

    May the horse be with you!

  4. #4

    Re: [l1] fase 1-3 negeren en schrikken bij fase 4

    Ja mijn idee.

    Zo duidelijk mogelijk proberen. En fase 1 en 2 wat verlengen en misschien wat intensiveren.

    Succes in ieder geval.

    Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  5. #5
    Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    1.996

    Re: [l1] fase 1-3 negeren en schrikken bij fase 4

    Bedankt voor de tips! Ik zal de fases dan maar gewoon steeds drie seconden aanhouden en proberen mijn bodylanguage wat duidelijker te doen. Ik hoop dat ie uiteindelijk wel in gaat zien dat het handiger is gewoon op een lagere fase te reageren.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •